|
| Hæve handel?? Fra : Jake |
Dato : 18-05-09 19:10 |
|
Hej,
Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
Købet blev foretaget online hos en netbutik.
Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
forhandleren og returnerede
skærmen for at få den repareret.
Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
dem (samme mærke og model).
Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
der sagde, at de først fik reservedelen
hjem engang i juni.
Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
rimeligt.
Tak på forhånd.
| |
Codexx (18-05-2009)
| Kommentar Fra : Codexx |
Dato : 18-05-09 16:25 |
|
On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
> Hej,
>
> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>
> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>
> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
> forhandleren og returnerede
> skærmen for at få den repareret.
>
> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
> dem (samme mærke og model).
>
> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>
> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
> der sagde, at de først fik reservedelen
> hjem engang i juni.
>
> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
> rimeligt.
Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
at tage imod en "ombytningsmodel".
/Codexx
| |
Hans Kjaergaard (18-05-2009)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 18-05-09 23:37 |
|
On Mon, 18 May 2009 15:25:00 -0700 (PDT), Codexx
<jensbacher@hotmail.com> wrote:
>On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
>> Hej,
>>
>> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>>
>> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>>
>> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
>> forhandleren og returnerede
>> skærmen for at få den repareret.
>>
>> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
>> dem (samme mærke og model).
>>
>> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>>
>> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
>> der sagde, at de først fik reservedelen
>> hjem engang i juni.
>>
>> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
>> rimeligt.
>
>Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
>at tage imod en "ombytningsmodel".
Ikke enig, for det første har han jo ikke fået en ombytningsmodel, han
har valgt at lade sin egen model reparerer.
Det er på grundlag af den i hans øjne lange reparationstid at han
ønsker at ophæve handlen og ikke fordi han bliver tilbudt en
ombytningsmodel.
Hvis det er en speciel reservedel der mangler og denne ikke ligefrem
er hyldevare, ja så tager det altså den tid det tager at få den
fremskaffet.
OPer kunne jo prøve om han kunne låne en skærm af forhandleren indtil
hans egen skærm er klar.
/Hans
| |
Codexx (18-05-2009)
| Kommentar Fra : Codexx |
Dato : 18-05-09 16:48 |
|
On 19 Maj, 00:37, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:
> On Mon, 18 May 2009 15:25:00 -0700 (PDT), Codexx
>
>
>
>
>
> <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> >On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
> >> Hej,
>
> >> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>
> >> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>
> >> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
> >> forhandleren og returnerede
> >> skærmen for at få den repareret.
>
> >> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
> >> dem (samme mærke og model).
>
> >> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>
> >> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
> >> der sagde, at de først fik reservedelen
> >> hjem engang i juni.
>
> >> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
> >> rimeligt.
>
> >Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
> >at tage imod en "ombytningsmodel".
>
> Ikke enig, for det første har han jo ikke fået en ombytningsmodel, han
> har valgt at lade sin egen model reparerer.
> Det er på grundlag af den i hans øjne lange reparationstid at han
> ønsker at ophæve handlen og ikke fordi han bliver tilbudt en
> ombytningsmodel.
>
> Hvis det er en speciel reservedel der mangler og denne ikke ligefrem
> er hyldevare, ja så tager det altså den tid det tager at få den
> fremskaffet.
-og det er butikkens problem, kan de ikke reparere inden rimelig tid,
må de finde sig i at kunde hæver handlen eller kræver omlevering.
/Codexx
| |
|
|