Overdragelse af ejendom
Fra : Demosthenes

Dato : 17-05-09 15:21

Hej Alle
Min far har for noget tid siden købt en ejendom til mig på
tvangsauktion, da min egen bankrådgiver ikke ville lade mig gøre det.

Jeg har selv skudt nogle penge i renovation af ejendommen (ca. 40.000
indtil videre), men vil høre om i har nogle gode bud på hvordan jeg
får overtaget den lettest muligt?

Der er i ejendommen 2 pantebreve, som jeg selv kan klare at betale
(hvis jeg kan få lov af kreditforeningerne til at overtage dem), så er
der hvis vi kigger på udgifterne ved købet af stedet, derudover mellem
150-200.000 som min far har erlagt (ved at tage lån i sit egen gård)
disse har han og hans kone snakket om at overdrage mig gennem hvad man
nu må forære sine børn årligt.... (kan jeg evt. få et rentefrit
familielån af min far som kan afdrages gennem årlige gaver eller
lign.?)

Skal stedet vurderes før han kan "videresælge det" - hvordan får jeg
mulighed for at overtage det hurtigst muligt (og billigst muligt) -
nogle gode råd eller forslag - og nej, jeg satser ikke på at vinde
i lotto, så det forslag kan jeg godt undvære he he.

Mvh
Christian