Skadesløsbreve
Fra : Lars Raaby

Dato : 16-05-09 20:55

Er der en her i gruppen der kan forklare mig hvad det går ud på.
En søgning på google giver ikke mening.
Forklaring er den at jeg har set på http://www.statstidende.dk en person
som er selvstændig har lavet et Skadesløsbreve på 175.000 kr.

Betyder det at han har stillet de penge som garanti over for kreditor?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-09 21:04

In news:4a0f1a24$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> typed:
> [...]
> person som er selvstændig har lavet et Skadesløsbreve på 175.000 kr.
>
> Betyder det at han har stillet de penge som garanti over for kreditor?

Hej Lars.

Hvis du googler på skadesløshedsbrev får du en del links.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-05-09 06:07

Tove Krieger skrev:
> In news:4a0f1a24$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> typed:
>

> Hej Lars.
>
> Hvis du googler på skadesløshedsbrev får du en del links.

Ja jeg får en masse link.
Men når jeg læser de sider som kommer frem så står det på et juridisk
sprog som jeg ikke forstår.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jakob

Dato : 17-05-09 17:40

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som er selvstændig har lavet et Skadesløsbreve på 175.000 kr.
>
> Betyder det at han har stillet de penge som garanti over for kreditor?

Hej

Skadeløsbreve udstedes til en bestemt kreditor, og angiver et maksimum for
pantesikkerheden jf TL § 10 stk. 3 pk2. Det er ikke et gældsbrev og er ikke
negotiabelt ( dvs. ikke omsætteligt). Der er ikke mulighed for sekundær
pantsætning.