Bruge (land)kort taget fra nettet i indbyd~
Fra : Lars V

Dato : 15-05-09 14:16

Jeg skal lave en indbydelse, hvor nogle folk kommer langvejs fra. Jeg vil
gerne indsætte et lille kort-udsnit, der kan guide gæsterne den rigtige vej.
Kan jeg finde en gratis-tjeneste på nettet, hvor jeg må kopiere noget sådan,
uden at komme i problemer med rettigheder/copyright m.v.?

Lars V

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-09 14:41

Lars V skrev:
> [...]
> sådan,
> uden at komme i problemer med rettigheder/copyright m.v.?

Skal kortet udskrives eller bruges digitalt?
Er der tale om familie og venner eller også fremmede mennesker?

Hvis der ikke er tale om en digital kopi, må du gerne bruge
den på en indbydelse til familie og venner, jf.
Ophavsretsloven § 12:

Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Lars V

Dato : 15-05-09 14:57

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis der ikke er tale om en digital kopi, må du gerne bruge den på en
> indbydelse til familie og venner, jf. Ophavsretsloven § 12:

Den skal bruges på en fysisk udskrevet indbydelse, der også inkluderer
fremmede mennesker.

Lars V

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-09 15:54

Lars V skrev:

> Den skal bruges på en fysisk udskrevet indbydelse, der også inkluderer
> fremmede mennesker.

Ok, så skal du have tilladelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computer og internet:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-09 16:58

Kim Ludvigsen skrev:

> Ok, så skal du have tilladelse.

Google giver tilladelse på forhånd:

Non-profit use
You may use Google Maps and Google Earth for your non-profit
media campaigns provided you adhere to all terms of service. For
more information about using Google Maps and Google Earth to
spread awareness about your cause, please visit Google Earth
Outreach. If you would like to apply for a Pro grant that allows
you to record movies directly from your Earth client, please
apply on our Pro grants program page. If you are already a
recipient of Google Earth Pro grant and intend to use Google
Earth media in your website, please fill out the Geo Permissions
form.

--
Bertel

Fra : Sune Vuorela

Dato : 15-05-09 19:52

On 2009-05-15, Lars V <lnrvdk@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Kan jeg finde en gratis-tjeneste på nettet, hvor jeg må kopiere noget sådan,
> uden at komme i problemer med rettigheder/copyright m.v.?

Du skal have tilladelse fra ophavsretshaver.

På openstreetmap.org er tilladelsen givet på forhånd.

Det kan dog godt være at openstreetmap ikke er fuldt opdateret over dit
lokalområde, men vi arbejder på det.

/Sune

Fra : Is

Dato : 15-05-09 22:31

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På openstreetmap.org er tilladelsen givet på forhånd.
>
> Det kan dog godt være at openstreetmap ikke er fuldt opdateret over

Jeg læser det de skriver på http://www.findvej.dk/ at det står en frit
for at anvende, men det er måske kun link der tales om her ???
http://blog.findvej.dk/link-gratis-til-din-adresse/

mvh Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-09 22:39

Is skrev:

> Jeg læser det de skriver på http://www.findvej.dk/ at det står en frit
> for at anvende, men det er måske kun link der tales om her ?

De benytter GoogleMaps.

--
Bertel