Hvor længe skal/bør en mailadresse ligge i~
Fra : Morten

Dato : 15-05-09 10:31

...inden den kan overdrages til en anden?

og er der forskel på, om adressen er brugt primært privat eller primært
erhvervsmæssigt?

Eks.: Hans har haft adressen h@firmadomain.dk. Hvor lang tid skal eller bør
adressen ligge i karantæne, før administrator må give Henrik den samme
adresse?

Morten
--
Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse, de ikke har ret.

Fra : Codexx

Dato : 15-05-09 04:07

On 15 Maj, 11:31, "Morten" <n...@klog.dk> wrote:
> [...]
> adressen ligge i karantæne, før administrator må give Henrik den samme

Der er ingen faste regler om dette, så du må spørge udbyderen. Dog
skal en ny bruger af en adresse respektere brevhemmeligheden, og ikke
læse post der åbenlyst er stilet til en anden.

/Codexx

Fra : J

Dato : 15-05-09 12:32

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

skal en ny bruger af en adresse respektere brevhemmeligheden, og ikke
læse post der åbenlyst er stilet til en anden.

Hvilken udbyder?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-05-09 12:48

"Morten" <news@klog.dk> writes:

> [...]
>
> Eks.: Hans har haft adressen h@firmadomain.dk. Hvor lang tid skal
> eller bør adressen ligge i karantæne, før administrator må give Henrik

Jeg tror ikke helt jeg forstår spørgsmålet. Hvis det er et firma der
har domænet, så er det firmaet der bestemmer hvem der har hvilke
mailadresser indenfor virksomheden. Hvis det f.eks. er TDC der ejer
domænet, er det dem der bestemmer.

Men da jeg havde bøvl med TDC fordi de havde sat min adresse i
karantæne, påstod de at de ikke kunne komme til den i 6 måneder. Det
tog mig lang tid at overbevise dem om at det var noget pjat og
selvfølgelig kunne de komme til den.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Codexx

Dato : 15-05-09 06:53

On 15 Maj, 13:31, "J" <j...@nospam.xy> wrote:

> [...]
> skal en ny bruger af en adresse respektere brevhemmeligheden, og ikke
> læse post der åbenlyst er stilet til en anden.

Den person eller virksomhed, som man har indgået en aftale om brug af
en email-adresse med.

/Codexx