Proforma skilt?
Fra : lystsejleren

Dato : 15-05-09 07:11

Jeg har tumlet med et spørgsmål i nogen tid.

Min kone og jeg har ladet os skille proforma, jeg "bor" i en lille
lejlighed tæt på min kone og datter, som stadig bor i vores "tidligere"
fælles hus.

Kan jeg komme helt galt afsted, altså økonomisk? jeg har en båd som jeg
bruger meget tid på, ville jo være ked af at miste den.

Det er i Hvidovre kommune, men det er vel det samme alle steder?

Jeg spørger, for en her på usenet har truet med at anmelde forholdet, og
han har haft kontakt til min arbejdsgiver, hvilket resulterede i afsked.

Venligst.
JB.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-09 08:13

lystsejleren skrev:

> [...]
>
> Kan jeg komme helt galt afsted, altså økonomisk? jeg har en båd som jeg
> bruger meget tid på, ville jo være ked af at miste den.

Hvis "skilsmissen" resulterer i højere sociale ydelser, så
er der sandsynligvis tale om bedrageri, og så risikerer du
reelt ikke kun at komme galt afsted økonomisk, du risikerer
i værste fald fængselsstraf.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide om Ubuntu for begyndere og uøvede:

Fra : Ralph

Dato : 15-05-09 16:57

"lystsejleren" <brune@punktum> skrev i en meddelelse
> Jeg har tumlet med et spørgsmål i nogen tid.
>
> Min kone og jeg har ladet os skille proforma, jeg "bor" i en lille

Hvis man ikke kan tage straffen for sine ulovligheder, skal man lade være
med at lave dem, men uberettiget udbetalte
pension/kontanthjælp/boligstøtte/børnepenge skal selvf. returneres+bøde når
det bliver opdaget, om I også skal i fængsel afhænger vel af omfanget.
At det så er en idiot der går rundt og melder sådan noget er så en anden
sag, men kommunens ansatte har også ører og øjne.
Sjovt nok blev jeg gift fordi det er det letteste når man har børn sammen -
men sådan er vi jo så forskellige.

--
Ralph

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-05-09 20:28

> At det så er en idiot der går rundt og melder sådan noget er så en anden
> sag, men kommunens ansatte har også ører og øjne.

Hvis nogen kører spritkørsel, har de fleste den holdning at det er ok at
melde det. Når nogen forgriber sig på børn, er der nogen, der finder det ok
at melde det. Når nogen snyder fælleskassen for penge, så er der få, der
finder det ok at anmelde. Men i alle tilfælde er det ulovligt.

Mvh Maria

Fra : Ralph

Dato : 15-05-09 22:51

> [...]
> melde det. Når nogen forgriber sig på børn, er der nogen, der finder det
> ok at melde det. Når nogen snyder fælleskassen for penge, så er der få,

Jeg har selv anmeldt en spritbillist en gang, han var til fare for sig selv,
børnene i bilen og andre bilister. Hvis en mand og kone vil snyde staten
(dig og mig) for 10-12.000 om året så synes jeg det er billigt, dårlig stil,
egoistisk, men det kunne ikke få mig op af stolen. Og JA, hvis jeg
nogensinde kommer til kendskab til børnemisbrug, SÅ skulle jeg nok melde
det.

--
Ralph

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-09 14:09

Ralph wrote:
> [...]
> egoistisk, men det kunne ikke få mig op af stolen. Og JA, hvis jeg
> nogensinde kommer til kendskab til børnemisbrug, SÅ skulle jeg nok melde

Okay - så når 100.000 snyder staten (dig og mig) for 1 - 1.2 mia så er
det også i orden?

Hvis det er i orden at snyde - hvorfor dog have reglen så? Det er jo
blot en form for lotto i så fald... (men okay.. vi har også statsligt
spillemonopol endnu...)

/johan

Fra : Ralph

Dato : 19-05-09 17:11

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> Okay - så når 100.000 snyder staten (dig og mig) for 1 - 1.2 mia så er
> det også i orden?

Jeg skriver at det er billigt, dårlig stil og egoistisk, det er selvf. også
ulovligt, så hvordan du får det til at jeg synes det er i orden må du
forklare.

--
Ralph

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-09 19:16

Ralph wrote:
> [...]
>
> Jeg skriver at det er billigt, dårlig stil og egoistisk, det er selvf. også
> ulovligt, så hvordan du får det til at jeg synes det er i orden må du

Det var nu mest dit tidligere indlæg - citat: "At det så er en idiot der
går rundt og melder sådan noget er så en anden sag"

Hvorfor kalde en person, der hjælper os med ikke at få størrere
skattetryk end vi allerede har (*gisp*) en idiot?

/Johan

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-09 11:23

In news:00088190$0$2045$c3e8da3@news.astraweb.com,
lystsejleren <brune@punktum> typed:
> [...]
>
> Kan jeg komme helt galt afsted, altså økonomisk? jeg har en båd som
> jeg bruger meget tid på, ville jo være ked af at miste den.

Det er vist lidt af en hvepserede du stikker fingeren i.

Du skriver, at du er lystsejler. Hvad så med alle dem, der gerne ville have
en båd men ikke har råd til det ? Skulle de så også "snyde" deres medborgere
for at kunne udleve deres drømme ?

Jeg kunne ikke drømme om at anmelde den slags bedrageri, men ærlig talt -
hvis du tænker lidt over det - synes du så ikke selv at det er en smule
umoralsk. Jeg vil da ikke sige at jeg betaler min skat med henrykkelse, men
jeg betaler den og har altid gjort det uden at kny. Det kan blive umådeligt
dyrt at udfordre skattevæsenet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lystsejleren

Dato : 17-05-09 07:53

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> henrykkelse, men jeg betaler den og har altid gjort det uden at kny.
> Det kan blive umådeligt dyrt at udfordre skattevæsenet.

Jeg har fået et ekstra tip, nu da jeg skal betale børnepenge, skal jeg lade
amtet betale, derefter undlader jeg at betale til amtet, på den måde har vi
små 1100kr ekstra til at gå på restaurant for, hvilket også er noget jeg
sætter stor pris på, alle værdier stå i min "kones" navn og i min egen
bolig er der kun det aller mest nødvendige, så der skulle intet problem
opstå.

Jeg er ikke så sikker på jeg kan komme i fængsel for den slags, penge og
ejendele har jeg intet af, altså proforma.

Jeg har et halvtårs løn med fra mit tidligere arbejde i en større EDB-
Virksomhed, når de er brugt, så håber jeg at jeg kan få lidt ekstra på
kontanthjælp, jeg har jo en del udgifter.

JB.

Fra : Bente Hansen 5592

Dato : 17-05-09 08:12

> [...]
> Virksomhed, når de er brugt, så håber jeg at jeg kan få lidt ekstra på
> kontanthjælp, jeg har jo en del udgifter.

Som jeg læser denne "debat", så skriver lystsejleren alt dette for at sætte
pisset i kog hos folk.
Ingen kunne seriøst være på denne måde og da slet ikk i en nyhedsgr.
Og bare fordi man er på kontanthjælp, så er man ikk fredet af gæld til det
offentlige..
Så fortsæt du bare med dette eller udfør det i livet

Fra : lystsejleren

Dato : 17-05-09 08:18

"Bente Hansen 5592" <engel76FJERN@DETTEejbynet.dk> wrote in

> [...]
> det offentlige..
> Så fortsæt du bare med dette eller udfør det i livet

Du misforstår mig, jeg mener det skam, hvem vil dog betale mere end de er
nødt til? kan man tvinge et par ekstra kroner ud af statskassen så gør
man det da, alt andet ville være ånsvagt.

JB.

Fra : Knud

Dato : 17-05-09 08:52

"lystsejleren" <jb@punktum> wrote in message
> [...]
> nødt til? kan man tvinge et par ekstra kroner ud af statskassen så gør
> man det da, alt andet ville være ånsvagt.

Og lade andre lovlydige borgere betale for dit liv!
Hold nu op og opfør dig ordentligt - jeg ville med stor glæde anmelde en
type som dig!

Knud

Fra : Bente Hansen

Dato : 17-05-09 08:57

"Knud" <knud.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Og lade andre lovlydige borgere betale for dit liv!
> Hold nu op og opfør dig ordentligt - jeg ville med stor glæde anmelde en
> type som dig!
>
> Knud

Ja er helt enig...
det er sådan en som er grund til at os der er enlige ikke kan ha et liv,
uden at bli tjekket i hoved og røv.
Bare fordi der findes folk, der kun tænker på sig selv-

Nogen burde tænke sig om, inden de får børn og udgifter.....

/Bente

Fra : Bente Hansen

Dato : 17-05-09 08:55

"lystsejleren" <jb@punktum> skrev i meddelelsen
> [...]

Ekstra penge på kontanthjælp !!! Der er en sats og den kan du ikke
overstige.
Hvad folk har af udgifter er ikke kommunes problem, ligesom det heller ikke
er kommunens problem at du har børn.

Hvis du ikke vil betale til dine børn, så flyt sammen med dem igen.
At du flygter fra at betale bidrag hjælper intet, da den gæld vokser mdr for
mdr og så blir det dyrt.
MAN kan IKKE slippe for at betale bidrag, kun hvis moderen frasiger sig det
bidrag.

/Bente

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-05-09 16:38

> [...]

> det offentlige..
> Så fortsæt du bare med dette eller udfør det i livet

Enten har du ret eller også går det ikke mange måneder før den proforma
skilte kone lader sin nye mand flytte ind - hun ejer alle værdierne, hun er
skilt, manden betaler børnepenge og har en anden lejlighed. Det er et
ganske godt gennemtænkt arrangement hun har fået ham med på :)

Fra : lystsejleren

Dato : 17-05-09 16:51

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in

> [...]
> værdierne, hun er skilt, manden betaler børnepenge og har en anden
> lejlighed. Det er et ganske godt gennemtænkt arrangement hun har fået

Må skuffe dig, vi har kørt sådan de sidste 10år, der var bare en der sagde
vi skulle passe på, og så ham idioten her fra usenet der truer med at melde
os.

/F

Fra : Knud

Dato : 17-05-09 17:33

> [...]
>>

> Må skuffe dig, vi har kørt sådan de sidste 10år, der var bare en der sagde
> vi skulle passe på, og så ham idioten her fra usenet der truer med at

Man på da håbe at 'idioten' er klog nok til at gå videre - og ikke blot
nøjes med at anmelde dit bedrageri til arbejdsgiveren.
Vidste jeg hvor du var skulle jeg såmænd nok informere de rette myndigheder.

Knud

Fra : lystsejleren

Dato : 17-05-09 19:16

"Knud" <knud.t@privat.dk> wrote in

> [...]
> blot nøjes med at anmelde dit bedrageri til arbejdsgiveren.
> Vidste jeg hvor du var skulle jeg såmænd nok informere de rette

Misundelse er en grim ting.

JB.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-09 19:59

"lystsejleren" <jb@punktum> skrev i en meddelelse
> "Knud" <knud.t@privat.dk> wrote in

> Misundelse er en grim ting.

Det er kriminalitet også

Fra : Knud

Dato : 17-05-09 20:29

"lystsejleren" <jb@punktum> wrote in message
> "Knud" <knud.t@privat.dk> wrote in

> Misundelse er en grim ting.

Og tyveri / bedrageri mod andre er endnu værre!

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-05-09 22:01

lystsejleren <jb@punktum> wrote in

> Må skuffe dig, vi har kørt sådan de sidste 10år, der var bare en der
> sagde vi skulle passe på, og så ham idioten her fra usenet der truer
> med at melde os.

Husk at fortælle os hvad dommen bliver.

Fra : Knud

Dato : 18-05-09 05:14

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
> lystsejleren <jb@punktum> wrote in

> Husk at fortælle os hvad dommen bliver.

Har man adgang til internet/usenet i fængslet?

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-05-09 17:05

> Har man adgang til internet/usenet i fængslet?

Selvfølgelig - ligesom man har alle mulige andre luksusting.

Fra : lystsejleren

Dato : 18-05-09 19:24

> "Knud" <knud.t@privat.dk> wrote in

> Selvfølgelig - ligesom man har alle mulige andre luksusting.

Bliver ikke nødvendigt, jeg har snakket med en på kommunen, og det eneste
jeg skal sørge for, er at der er et forbrug på min "bopæl" EL og varme, så
er det så godt som umuligt at bevise jeg ikke bor der, så jeg har sat en
gammel kummefryser ind.

Det var helt rart at finde ud af, og ham her fra usenet skal stå ved
anmeldelsen med navn før den bliver kigget på, og så er det ikke engang
sikkert der sker mere, da jeg jo som bekendt "bruger" min bolig.

Fik i øvrigt at vide at den løn jeg har med fra mit job, evt. kan "fyres"
af på personlige lån, og det er jo nemt at bilde dem ind at man har gjort
det, så vil jeg være berettiget til kontanthjælp allerede fra den 1/6.

Så alt flasker sig helt fint :)

/JB

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-09 19:36

> [...]
> er det så godt som umuligt at bevise jeg ikke bor der, så jeg har sat en

Har jeg forstået det helt rigtigt, at blot fordi det bliver umuligt at
bevise, så har du tænkt dig at bryde loven?

> Det var helt rart at finde ud af, og ham her fra usenet skal stå ved
> anmeldelsen med navn før den bliver kigget på, og så er det ikke engang
> sikkert der sker mere, da jeg jo som bekendt "bruger" min bolig.

Her falder jeg af. Hvad er der i vejen for, at en lovlydig og god borger
anmelder en bedrager og kriminel? Når han såskal stå ved det med sit navn,
vil du så køre ud og lave mere kriminaitet, evt. true ham? Vold? Du lyder
som en del af mafiaen.

> Fik i øvrigt at vide at den løn jeg har med fra mit job, evt. kan "fyres"
> af på personlige lån, og det er jo nemt at bilde dem ind at man har gjort
> det, så vil jeg være berettiget til kontanthjælp allerede fra den 1/6.

Tja moral er der intet af.

> Så alt flasker sig helt fint :)

Ja, hvad bliver det næste? Rambuktyveri og voldtægt?

Fra : Ralph

Dato : 18-05-09 21:39

> [...]
> er det så godt som umuligt at bevise jeg ikke bor der, så jeg har sat en

Hvorfor gøre det så besværligt, vent til det bliver d.1. så slå 10-15 gamle
damer ned og stjæl deres pension, det giver da væsentlig mere end de sølle
1200 om måneden.

--
Ralph

Fra : lystsejleren

Dato : 19-05-09 10:20

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvorfor gøre det så besværligt, vent til det bliver d.1. så slå 10-15
> gamle damer ned og stjæl deres pension, det giver da væsentlig mere

Jeg har lige været på kommunen, da jeg jo er "flad" fik jeg et engangs
beløb til at holde skruen i vandet indtil den 1/6, jeg fik et beløb
svarende til en hel månedes kontanthjælp, så det var godt jeg kom i kontakt
med dem så hurtigt som jeg gjorde, jeg kunne jo være blevet snydt for det
jeg er berretiget til.

Jeg fik også lovning på hjælp til mad og andre udgifter i forbindelse med
det at se mine børn, jeg har jo krav på samkvem, at jeg så bor sammen med
dem rager jo ikke kommunen.

/JB

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 10:44

In news:005846a6$0$3330$c3e8da3@news.astraweb.com,
lystsejleren <jb@punktum> typed:

> [...]
>
> Jeg fik også lovning på hjælp til mad og andre udgifter i forbindelse
> med det at se mine børn, jeg har jo krav på samkvem, at jeg så bor

Man må da sige at du har en lidt livlig fantasi. Hvor mange børn er der
kommet til, siden du skrev dit første indlæg ? Er det alle dine
"udenoms-børn" du nu taler om ? Du oplyste at du har en datter, hvem er de
andre ?

Du skal altid sørge for at have styr på dine facts når du skriver "eventyr"
på Usenet, ellers ryger "troværdigheden".

Jeg vil da ikke sige at du lyver, men du omgås ihvertfald meget letsindigt
med sandheden. Jeg tror at dine dage som forfatter er talte, men sådan kan
det jo gå når hukommelsen svigter.

Fra : lystsejleren

Dato : 19-05-09 10:49

> [...]
> der kommet til, siden du skrev dit første indlæg ? Er det alle dine
> "udenoms-børn" du nu taler om ? Du oplyste at du har en datter, hvem

Jeg har en datter på gule plader, ser hende ikke, men har ret til at se
hende, så kan det give lidt kroner så er det jo bare godt.

> Du skal altid sørge for at have styr på dine facts når du skriver
> "eventyr" på Usenet, ellers ryger "troværdigheden".

Æventyr, nej jeg bor kun sammen med min ene datter, hende på gule plader
er ikke en jeg omgås, derfor nævnede jeg hende ikke.

> Jeg vil da ikke sige at du lyver, men du omgås ihvertfald meget
> letsindigt med sandheden. Jeg tror at dine dage som forfatter er
> talte, men sådan kan det jo gå når hukommelsen svigter.

Jeg tager hvad jeg kan fra kommunekassen, og skal jeg lyve om hvor jeg
bor og hvad jeg har af penge så gør jeg det, indtil videre har det givet
pote.

/JB

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 10:57

In news:000fb3b0$0$2128$c3e8da3@news.astraweb.com,
lystsejleren <jb@> typed:
> [...]
>>

> Jeg tager hvad jeg kan fra kommunekassen, og skal jeg lyve om hvor jeg
> bor og hvad jeg har af penge så gør jeg det, indtil videre har det

Og jeg tror, at du efterhånden burde holde op med dine digterier. Du er
efterhånden helt der ude hvor du ikke kan bunde mere. Dine selvmodsigelser
taler for sig selv, du ville dø af sult hvis du var forfatter. Hvis du tror,
at du kan blive med at få dine medskribenter til at hoppe på limpinden, så
er jeg bange for at du har fejlet.

Fra : lystsejleren

Dato : 19-05-09 11:00

> [...]
> forfatter. Hvis du tror, at du kan blive med at få dine medskribenter
> til at hoppe på limpinden, så er jeg bange for at du har fejlet.

Du er ikke sød, her sidder jeg og prøver at få nogle gnavne gamle mænd op i
det røde felt, og så kommer du og ødelægger det, typisk kvinder ;)

Jeg må huske en drejebog næste gang :)

JB.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-09 11:19

In news:000d3bc4$0$2078$c3e8da3@news.astraweb.com,
lystsejleren <jb@> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Du er ikke sød, her sidder jeg og prøver at få nogle gnavne gamle
> mænd op i det røde felt, og så kommer du og ødelægger det, typisk
> kvinder ;)

Ja ikke ? Vi kan gennemskue mange ting ret hurtigt. ?

> Jeg må huske en drejebog næste gang :)

Jeg tror, at du skal lade det blive ved dette forsøg. Du er ikke særlig
dygtig til det.

..--

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-05-09 07:55

"Bente Hansen 5592" <engel76FJERN@DETTEejbynet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> offentlige..
> Så fortsæt du bare med dette eller udfør det i livet
Sådan er Jens Bruun bare.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-09 10:42

In news:0053eb41$0$22084$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]
> Virksomhed, når de er brugt, så håber jeg at jeg kan få lidt ekstra på
> kontanthjælp, jeg har jo en del udgifter.

Hmmmm. Jeg hoppede på limpinden og blev forarget. LOL Dit indlæg er vist
lidt for gennemskueligt, og kun skrevet for at forarge kan jeg se nu. Der er
en anden usenetskribent med initialerne "JB" der sagtens kunne finde på at
skrive den slags, men man kan jo kun gætte.

Men bortset fra det, så koster den type egoistiske mennesker irl samfundet
millioner, som de lovlydige borgere - også de mindre bemidlede - er med til
at betale, håber at kommunerne efterhånden opper sig og kommer den slags til
livs.

Fra : alexbo

Dato : 17-05-09 10:40

"lystsejleren" skrev

> Jeg har tumlet med et spørgsmål i nogen tid.
> Min kone og jeg har ladet os skille proforma,

Måske skulle du have fundet svaret inden skilsmissen.

Nu mener jeg så at kalde en skilsmisse for "proforma" er noget vås, den er
på ingen måde anderledes end alle andre skilsmisser.
En skilsmisse er en skilsmisse, den har nogle juridiske konsekvenser uanset
om man skilles som ragende uvenner eller for at opnå økonomiske fordele.
Skilsmissen kan ikke ophæves p.g.a den anses for værende proforma, kommunen
eller en domstol kan ikke annullere skilsmissen og beslutte at I stadig er
gift.
I er skilt, punktum.

Hvis du reelt bor hos din fhv. kone, er hun, hvad angår offentlig hjælp,
stillet på samme måde som hvis enhver anden er flyttet ind hos hende.
Det samme gælder dig selv, du kan anses for samboende med din tidligere
kone, men skilt er du stadig.
Der er for den sags skyld ingen lov der forbyder skilte personer at bo
sammen, det er endda ikke så ualmindeligt.
Der er derimod love der skal forhindre misbrugt af offentlige
støtteordninger, det er nok dem du er bange for, og med god grund.

Galt afsted kan du sagtens komme, jeg vil kalde det sandsynligt.

mvh
Alex Christensen