Skylder 270000,-
Fra : jorgensen_carl@hotma~

Dato : 13-05-09 09:42

Hej
Jeg kender en som skylder mig Kr. 270000,- han har ingen penge. Jeg
kunne tænke mig at få ham dømt så har jeg krav hvis han skulle komme
til penge. Hvordan gør man det på billigste måde. Jeg håber der er
nogle som kan hjælpe.
Hilsen Carl

Fra : Knud

Dato : 13-05-09 17:44

<jorgensen_carl@hotmail.com> wrote in message
[...]

Dømt for hvad?

Er der usikkerhed om gælden eksisterer eller hvad er problemet?

Knud

Fra : Søren Blom

Dato : 13-05-09 18:53

<jorgensen_carl@hotmail.com> skrev
[...]

Du er nød til at forlægge sagen for en advokat, som på dine vegne skal
fortage inddrivelsen over for din "ven".
Med mindre din "ven" har erkendt, at han skylder dig pengene eller der
forlægger noget andet der beviser dit krav, så skal du først have en dom
for, at han skylder dig pengene og føst derefter kan den egentlig
indkrævning begynde.
Hvad sådan noget koster, har jeg ingen ide om, hvilket du heller ikke finder
ud af, før du har henvendt dig til et par advokater for at fremlægge deres
sag og høre hvad de forventer sådan noget vil koste.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-09 19:32

> [...]

> kunne tænke mig at få ham dømt så har jeg krav hvis han skulle komme
> til penge. Hvordan gør man det på billigste måde.

Få ham til at underskrive et dokument om, at han skylder
pengene. Det koster ikke noget. Prøv at søge på nettet efter
"gældsbrev" for at finde oplysninger om, hvad sådan et
dokument skal/bør indeholde.

Du kan evt. købe en skabelon til et gældsbrev, fx på:
http://www.dokumenter.dk/document/group/27/
http://www.familieadvokaten.dk/?gclid=CLazlYv1uZoCFQubnAodhXHBbg
Jeg har ingen anelse om, hvor gode de to skabeloner er.

Hvis der er tvist om gælden, kan du trække ham i retten. Men
det kan være dyrt, og selv hvis han dømmes [1] til at betale
gælden og omkostninger, så hænger du i første omgang på
omkostningerne. Det kan normalt være en god ide at have en
advokat, hvis du skal i retten, men sådan en er dyr, og du
kan ikke være sikker på, at modparten dømmes til at betale
alle dine advokatomkostninger. Og også her skal du selv
lægge ud, indtil han kan betale.

[1] Og det er langt fra sikkert, hvis der er tale om påstand
mod påstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk