Tvangsauktion
Fra : Demosthenes

Dato : 09-05-09 09:16

Hej

Min far har købt en landejendom på tvangsauktion.

På ejendommen var der en lade og en lukket container med nogle
effekter der blev angivet som udlejet, dog er der ikke fremvist
lejekontrakt ved tvangsauktionen anden gang.

Min far vandt tvangsauktionen og spurgte naturligvis efter
lejekontrakten, da ejeren var til stede samme dag.
Nu, en uge efter, kommer tidligere ejer med en person (vist hans
bror), som han fremstiller som lejer og med en lejekontrakt (som han
ikke udleverer til min far til gennemgang). Min far nægter dem adgang
til containeren mv. og siger at de må tage det i retten, såfremt de
har krav at gøre gældende, da kravet ikke er gjort gældende på skrift
rettidigt.

Personligt er det vores klare opfattelse at hoveddelen af de fundne
effekter i containeren, som vi klippede låsen på, har tilhørt den
tidligere ejer, da der bl.a. er vinduer der passer til ejendommen
(nogle af samme type er monteret i huset), der står også et nyt
komfur, det der er i køkkenet virker ikke osv.
Vi ved at tidligere ejer tidligere har kørt noget erhverv på
ejendommen, hvoraf noget af det materiel der står i traileren kan
stamme.

Det store forkromede spørgsmål er nu, har tidligere ejer og "lejer"
indsigelsesret når de ikke har gjort sig gældende som interessanter
før tvangsauktionen ved at fremvise lejekontrakten?

Med venlig hilsen
Christian Henriksen

Fra : Demosthenes

Dato : 17-05-09 15:09

Sagen er imidlertid overstået, men som svar på dit spørgsmål så blev
den klippet da der for det første ingen papirer var fremvist på
lejemålet ved skæringsdatoen, for det andet fordi vi flere dage efter
tvangsauktionens overståelse stadig ikke havde hørt noget fra nogen,
trods flere henv. til den tidligere ejer...

Mvh