Regler for "lysbom"
Fra : TMus

Dato : 08-05-09 17:29

Hej gruppe.

Når jeg er på arbejde kører jeg i kassevogn med gul/orange lysbom på taget,
men jeg er i tvivl om de præcise regler omkring brugen af denne.
Jeg bruger den når jeg f.eks har ærinde på cykelsti eller "er nød til" at
parkere et dumt sted for at kunne udføre arbejdet.
Hvordan er de præcise regler omkring brugen af sådan en blinkende lysbom?

Mvh.

-TMus

Fra : Simon

Dato : 08-05-09 21:28

TMus wrote:
> Når jeg er på arbejde kører jeg i kassevogn med gul/orange lysbom på taget,
> men jeg er i tvivl om de præcise regler omkring brugen af denne.

(std. side-spørgsmål: Har du googlet?? ;) )

I hvert fald synes jeg ikke det var så svært at finde denne debat - ser ud
som om det er grundigt diskuteret, m.h.t. Færdselsloven og Detailforskrifter:
http://www.beredskabsforum.dk/bornehjornet/766-blink-4.html

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-05-09 01:03

Simon skrev

> (std. side-spørgsmål: Har du googlet?? ;) )

Hvis man kunne finde udtømmende og korrekte svar så kan vi jo bare
nedlægge usenet
Det synes dog ikke at være tilfældet

> I hvert fald synes jeg ikke det var så svært at finde denne debat

.... som ikke synes at besvare spørgsmålet - efter min mening

- Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-05-09 08:46

On 08 May 2009 16:28:50 GMT, TMus <TMus@TMus.TMus> wrote:

> [...]
>parkere et dumt sted for at kunne udføre arbejdet.
>Hvordan er de præcise regler omkring brugen af sådan en blinkende lysbom?

Her lidt at læse i
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0900.aspx?p=%2fForms%2fR0810.aspx&s13=|10|&s6=0&s8=afm%C3%A6rkningslygte
Linket bliver højst sandsynligt knækket over, men så må du selv samle
det til et helt.
Ellers kan du på http://www.retsinformation.dk
vælge avanceret søgning, vælge "Gældende" i Status
(Gældende/historisk)
og skrive "afmærkningslygte" i Populærtitel
og trykke SØG.

/Hans