|
| Nedlukning af mailkonti Fra : Morten |
Dato : 07-05-09 14:23 |
|
Hvem tilhører en e-postkonto, hvis intet særligt er aftalt?
Senariet her er, at en forretning, der er med i en kæde, vælger at gå ud af
kæden og over i et andet samarbejde. Forretningens tidligere mailadresse
ligger i den oprindlige kædes domæne.
Efter at forretningen ikke længere er medlem af den oprindelige kæde, lukkes
mailkontoen, dog med et autosvar, der henviser til andre forretninger i den
oprindelige kæde. Der sker ikke videresendelse af mails.
Nu vil forretningen gerne have, at der istedet informeres om, at
forretnignen har fået ny mailadresse (i den anden kæde).
Forretnignen har både haft hovedmails og medarbejderne har haft deres egne.
Har de krav på det?
BJ
| |
Codexx (07-05-2009)
| Kommentar Fra : Codexx |
Dato : 07-05-09 07:38 |
|
On 7 Maj, 15:22, "Morten" <n...@klog.dk> wrote:
> Hvem tilhører en e-postkonto, hvis intet særligt er aftalt?
>
> Senariet her er, at en forretning, der er med i en kæde, vælger at gå ud af
> kæden og over i et andet samarbejde. Forretningens tidligere mailadresse
> ligger i den oprindlige kædes domæne.
>
> Efter at forretningen ikke længere er medlem af den oprindelige kæde, lukkes
> mailkontoen, dog med et autosvar, der henviser til andre forretninger i den
> oprindelige kæde. Der sker ikke videresendelse af mails.
>
> Nu vil forretningen gerne have, at der istedet informeres om, at
> forretnignen har fået ny mailadresse (i den anden kæde).
>
> Forretnignen har både haft hovedmails og medarbejderne har haft deres egne.
>
> Har de krav på det?
Der foreligger vel en eller anden samarbejdsaftale mellem kæden og
forretningen som regulerer den slags. Hvis intet er nævnt vil jeg
umidlbart mene at retten til at benytte emaildressen på domænet
ophører ved udtrædning af kæden og at kæden derefter frit kan
disponere over adressen, blot de ikke bryder brevhemmeligheden. Du kan
ikke forvente kæden henviser til en konkurrent.
/Jens
| |
|
|