Hvorfor bliver den ikke bare aflivet ?
Fra : Per

Dato : 05-05-09 08:54

Hej NG !

Hunden, der har dræbt kaniner og katte venter fortsat på sin skæbne.

http://www.bt.dk/article/20090505/krimi/90505007/

Hvorfor bliver den ikke bare aflivet uden at skulle igennem juristeri og
adfærdspsykolog ? Har man hørt mage.....

Det er jo kun en hund !

ER det fordi det "kun" er dyr den har angrebet at den ikke er aflivet for
længst ? Jeg mener da at de rask væk bliver aflivet, hvis det er mennesker
der angribes ?

mvh. Per

Fra : alexbo

Dato : 05-05-09 09:36

"Per" skrev

> Hvorfor bliver den ikke bare aflivet uden at skulle igennem juristeri

Det skyldes nok at dem der skal aflive ønsker at gøre det på et lovligt
grundlag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hm

Dato : 05-05-09 19:49

> "Per" skrev

Jeg tror det er svært hvis ejeren sætter sig i mod aflivning

Hanne/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-05-09 20:23

> Jeg tror det er svært hvis ejeren sætter sig i mod aflivning

Hvilken hundeejer vil sætte sig imod aflivning af dyret, hvis det har bidt
noget ihjel?

Mvh Maria

Fra : Hm

Dato : 05-05-09 20:35

> Hvilken hundeejer vil sætte sig imod aflivning af dyret, hvis det har bidt
> noget ihjel?
>
> Mvh Maria

Hej Maria
de uansvarlige hundeejere, utrolig at der tages hensyn til dem.

Hanne

Fra : Hauge

Dato : 05-05-09 20:55

Maria Frederiksen wrote:
> Hvilken hundeejer vil sætte sig imod aflivning af dyret, hvis det har
> bidt noget ihjel?

Sådan burde det også være hos mennesker.. Men hvad har jeres
tudenmodhundederbider med jura at gøre?

/Hauge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-05-09 17:32

> Sådan burde det også være hos mennesker.. Men hvad har jeres
> tudenmodhundederbider med jura at gøre?

Faktisk var det ment som et spørgsmål, men det gik lidt tabt i forkortelsen.
Hvorfor kan en hundeejer nægte at få en hund aflivet, når den er til fare
for andre hunde/mennesker?

Mvh Maria

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-05-09 18:57

> Faktisk var det ment som et spørgsmål, men det gik lidt tabt i
> forkortelsen. Hvorfor kan en hundeejer nægte at få en hund aflivet, når
> den er til fare for andre hunde/mennesker?

Hvis hundeejeren ikke er enig i, at hunden skal aflives, skal der en dom
til.
Den dom kan hundeejeren så ikke modsætte sig.

/Per

Fra : Ralph

Dato : 05-05-09 22:00

> Hvilken hundeejer vil sætte sig imod aflivning af dyret, hvis det har bidt
> noget ihjel?

F.eks. minkavlere, der er mange der har hund for at den dræber, katte,
rotter, mus, fugle - fremmede dyr på en farm kan betyde smitte af sygdomme
som kan koste hus og hjem. Men - selvfølgelig - skal hunden KUN færdes på
matriklen

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 05-05-09 22:35

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> Hvilken hundeejer vil sætte sig imod aflivning af dyret, hvis det har
> bidt noget ihjel?

Hvem vil have noget imod dødstraf overfor mennesker, der har dræbt en
eller flere andre mennesker?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-05-09 17:41

> Hvem vil have noget imod dødstraf overfor mennesker, der har dræbt en
> eller flere andre mennesker?

Sammenligner du en hund med et menneske? Den holder ikke juridisk.

Mvh Maria

Fra : Per

Dato : 06-05-09 19:44

Maria Frederiksen wrote:

> Sammenligner du en hund med et menneske? Den holder ikke juridisk.

Enig en hund er bare en hund = genstand.

/ Per