TV smartcard
Fra : bosol

Dato : 02-05-09 14:54

For 4 år siden bestilte jeg et smartcard abonnement, oplyste
abonnementsadressen og den postadresse kortet skulle tilsendes og
samtidig skrev, at jeg vil forlade postadressen måneden efter ! Jeg
betaler årligt forud for smartcardet og samtidig oplyser min nye
postadresse, hvorimod abonnementsadressen = (det sted hvor TV står).
Her fornylig en aften vi tændte for TV "ingen adgang" skrev straks
en mail. Selskabet svarede at de for 2 måneder siden havde sendt et
nyt smartcard Rekommanderet til den gamle postadresse. Dette card har
jeg ikke modtaget og det er ikke Post-DK's skyld, men smartcard
selskabet.

Hvorfra skulle jeg vide at de 4 år efter ville tilsende et nyt
smartcard ? De har min e-mail og tlf. og kunne have meddelt på deres
hjemmeside, at der skal udsendes nyt smartcard venligst give besked
hvis der er ny postadresse/ændring.

Rekommanderede breve der ikke afhentes tilbagesender Post-DK til
afsender ? Den nye postadresse modtager, hvis vedkommende
underskriver for et REK-brev til anden person, vil det være at
betragte som dokumentfalsk ?

Fra : Leif Neland

Dato : 02-05-09 22:57

bosol skrev:
> [...]
> afsender ? Den nye postadresse modtager, hvis vedkommende
> underskriver for et REK-brev til anden person, vil det være at

Jeg har et par gange skrevet under for et anbefalet brev for firmaet
eller andre på adressen.

Jeg kvitterer for at brevet er nået frem til adressen, og dermed er
postdanmarks ansvar slut, svjv. de garanterer ikke for at brevet når
frem til adressaten.

På postdanmark.dk:

Personlig udlevering
Du kan til visse lande få et Rekommanderet Brev udleveret personligt til
modtageren. På brevets forside skal du foruden ”Rekommanderet” eller
”Recommandé” skrive "A remettre en main propre".

Så har en anden kvitteret for brevet, er det hans pligt at bringe det
videre til dig. Det er ikke dokumentfalsk, men jeg citerer fra forrige
tråd om post til forrige lejer:

Loven siger

§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som
    uberettiget

1)    bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden
    lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med
    indholdet,

Leif

Fra : bosol

Dato : 03-05-09 01:09

On 3 Maj, 00:56, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> [...]
>
> 1)       bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden
>          lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med

Tak for svar, det vil jeg bringe videre til cardselskabet - at de
påtegner REK-breve med "A remettre en main propre".