/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
TV smartcard
Fra : bosol


Dato : 02-05-09 14:54

For 4 år siden bestilte jeg et smartcard abonnement, oplyste
abonnementsadressen og den postadresse kortet skulle tilsendes og
samtidig skrev, at jeg vil forlade postadressen måneden efter ! Jeg
betaler årligt forud for smartcardet og samtidig oplyser min nye
postadresse, hvorimod abonnementsadressen = (det sted hvor TV står).
Her fornylig en aften vi tændte for TV "ingen adgang" skrev straks
en mail. Selskabet svarede at de for 2 måneder siden havde sendt et
nyt smartcard Rekommanderet til den gamle postadresse. Dette card har
jeg ikke modtaget og det er ikke Post-DK's skyld, men smartcard
selskabet.

Hvorfra skulle jeg vide at de 4 år efter ville tilsende et nyt
smartcard ? De har min e-mail og tlf. og kunne have meddelt på deres
hjemmeside, at der skal udsendes nyt smartcard venligst give besked
hvis der er ny postadresse/ændring.

Rekommanderede breve der ikke afhentes tilbagesender Post-DK til
afsender ? Den nye postadresse modtager, hvis vedkommende
underskriver for et REK-brev til anden person, vil det være at
betragte som dokumentfalsk ?

 
 
Leif Neland (02-05-2009)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 02-05-09 22:57

bosol skrev:
> For 4 år siden bestilte jeg et smartcard abonnement, oplyste
> abonnementsadressen og den postadresse kortet skulle tilsendes og
> samtidig skrev, at jeg vil forlade postadressen måneden efter ! Jeg
> betaler årligt forud for smartcardet og samtidig oplyser min nye
> postadresse, hvorimod abonnementsadressen = (det sted hvor TV står).
> Her fornylig en aften vi tændte for TV "ingen adgang" skrev straks
> en mail. Selskabet svarede at de for 2 måneder siden havde sendt et
> nyt smartcard Rekommanderet til den gamle postadresse. Dette card har
> jeg ikke modtaget og det er ikke Post-DK's skyld, men smartcard
> selskabet.
>
> Hvorfra skulle jeg vide at de 4 år efter ville tilsende et nyt
> smartcard ? De har min e-mail og tlf. og kunne have meddelt på deres
> hjemmeside, at der skal udsendes nyt smartcard venligst give besked
> hvis der er ny postadresse/ændring.
>
> Rekommanderede breve der ikke afhentes tilbagesender Post-DK til
> afsender ? Den nye postadresse modtager, hvis vedkommende
> underskriver for et REK-brev til anden person, vil det være at
> betragte som dokumentfalsk ?

Jeg har et par gange skrevet under for et anbefalet brev for firmaet
eller andre på adressen.

Jeg kvitterer for at brevet er nået frem til adressen, og dermed er
postdanmarks ansvar slut, svjv. de garanterer ikke for at brevet når
frem til adressaten.

På postdanmark.dk:

Personlig udlevering
Du kan til visse lande få et Rekommanderet Brev udleveret personligt til
modtageren. På brevets forside skal du foruden ”Rekommanderet” eller
”Recommandé” skrive "A remettre en main propre".

Så har en anden kvitteret for brevet, er det hans pligt at bringe det
videre til dig. Det er ikke dokumentfalsk, men jeg citerer fra forrige
tråd om post til forrige lejer:

Loven siger

§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som
    uberettiget

1)    bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden
    lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med
    indholdet,

Leif

bosol (03-05-2009)
Kommentar
Fra : bosol


Dato : 03-05-09 01:09

On 3 Maj, 00:56, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> bosol skrev:
>
>
>
>
>
> > For 4 år siden bestilte jeg et smartcard abonnement, oplyste
> > abonnementsadressen og den postadresse kortet skulle tilsendes og
> > samtidig skrev, at jeg vil forlade postadressen måneden efter !  Jeg
> > betaler årligt forud for smartcardet og samtidig oplyser min nye
> > postadresse, hvorimod abonnementsadressen = (det sted hvor TV står)..
> > Her fornylig en aften vi tændte for TV  "ingen adgang"  skrev straks
> > en mail. Selskabet svarede at de for 2 måneder siden havde sendt et
> > nyt smartcard Rekommanderet til den gamle postadresse. Dette card har
> > jeg ikke modtaget og det er ikke Post-DK's skyld, men smartcard
> > selskabet.
>
> > Hvorfra skulle jeg vide at de 4 år efter ville tilsende et nyt
> > smartcard ?  De har min e-mail og tlf. og kunne have meddelt på deres
> > hjemmeside, at der skal udsendes nyt smartcard venligst give besked
> > hvis der er ny postadresse/ændring.
>
> > Rekommanderede breve der ikke afhentes tilbagesender Post-DK til
> > afsender ?  Den nye postadresse modtager, hvis vedkommende
> > underskriver for et REK-brev til anden person, vil det være at
> > betragte som dokumentfalsk ?
>
> Jeg har et par gange skrevet under for et anbefalet brev for firmaet
> eller andre på adressen.
>
> Jeg kvitterer for at brevet er nået frem til adressen, og dermed er
> postdanmarks ansvar slut, svjv. de garanterer ikke for at brevet når
> frem til adressaten.
>
> På postdanmark.dk:
>
> Personlig udlevering
> Du kan til visse lande få et Rekommanderet Brev udleveret personligt til
> modtageren. På brevets forside skal du foruden ”Rekommanderet” eller
> ”Recommandé” skrive "A remettre en main propre".
>
> Så har en anden kvitteret for brevet, er det hans pligt at bringe det
> videre til dig. Det er ikke dokumentfalsk, men jeg citerer fra forrige
> tråd om post til forrige lejer:
>
> Loven siger
>
> § 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som
>          uberettiget
>
> 1)       bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden
>          lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med
>          indholdet,
>
> Leif

Tak for svar, det vil jeg bringe videre til cardselskabet - at de
påtegner REK-breve med "A remettre en main propre".

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste