Modtager post til den forrige lejer
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 14:38

Hej.

Jeg har nu i ca. 8 måneder boet på min nuværende adresse. I de 8 måneder har
jeg ca. modtaget 1 brev (læs: brev, blad, regning, postkort) til den forrige
lejer hver måneden.

Indtil nu har jeg smidt brevene retur i en postkasse og skrevet, at de er
fraflyttet adressen pr. 1/10-08.

Nu begynder det at irritere mig, at posten bliver ved med at smide breve til
fremmede i min postkasse. Jeg ved godt, at dem der sender brevee, har
skrevet min ADRESSE på brevet, men omvendt så står modtagerens NAVN ikke på
min postkasse.

Er der nogen lov, der siger, at jeg skal returnere brevene i en postkasse,
eller må jeg kassere dem, kræve at posten selv afhenter dem eller andet?

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 14:42

Niels Ravn wrote:
> Er der nogen lov, der siger, at jeg skal returnere brevene i en
> postkasse, eller må jeg kassere dem, kræve at posten selv afhenter
> dem eller andet?

Givetvis, men har du prøvet noget så simpelt som at snakke med de levende
mennesker der sidder på det lokale posthus eller postekspedition? De taler
(oftest) dansk, og er for det meste rimelig behjælpelige, de kan faktisk
stoppe det, så du ikke får mere af det. Men ikke ret lang tid før du giver
besked om det. Men prøv at snakke roligt med dem, fremfor at begynde at
fremture med lovgivning osv.

/Hauge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-09 14:50

"Niels Ravn" <Nej tak> wrote in

> Er der nogen lov, der siger, at jeg skal returnere brevene i en
> postkasse, eller må jeg kassere dem, kræve at posten selv afhenter dem
> eller andet?

Ring til posthuset, fortæl dem - stille og roligt - om problemet og fortæl
dem at de kan komme og hente brevene (på et tidspunkt hvor det passer dig).

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 14:52

Henrik Stidsen wrote:
> Ring til posthuset, fortæl dem - stille og roligt - om problemet og
> fortæl dem at de kan komme og hente brevene (på et tidspunkt hvor det
> passer dig).

Nu er det generelt umuligt at komme igennem til ens eget lokale posthus, da
man normalt kun får udleveret kundeservice-nummeret.. Og de vil som oftest
*ikke* stille videre til det lokale.. Så det er nemmest at gå en bette tur.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 15:02

> [...]
> da man normalt kun får udleveret kundeservice-nummeret.. Og de vil som
> oftest *ikke* stille videre til det lokale.. Så det er nemmest at gå en

Det er nemlig rigtigt. Jeg har prøvet at ringe og det er et landsdækkende
kundeservicenummer man får fat på.

Mit posthus ligger 6 km. fra min bopæl (jeg tæller ikke den skranke, hvor
man kan aflevere sin post og købe frimærker i den lokale Brugs med)

Jeg har nævnt det for det postbud, der kommer forbi min postkasse (dog en
dag, hvor der ikke var post til de fraflyttede) og han var venlig og ville
give besked videre, hvilket han nok ikke har husket

P.s. JEg er skam hverken hidsig eller truende, blot bysgerrig

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 15:09

Niels Ravn wrote:
> Mit posthus ligger 6 km. fra min bopæl (jeg tæller ikke den skranke,
> hvor man kan aflevere sin post og købe frimærker i den lokale Brugs
> med)

Skranken i det lokale supermarked plejer nu også at fungere. I hvert fald i
den Rema1000 jeg selv har som lokal postbiks, så jeg synes du skal prøve.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 15:12

> Skranken i det lokale supermarked plejer nu også at fungere. I hvert fald
> i den Rema1000 jeg selv har som lokal postbiks, så jeg synes du skal
> prøve.

Okay, det var mere end jeg troede, man kunne forlange ved denne skranke. Men
det er jo bare super.

Tak for svar.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-09 15:22

Hauge skrev:

> Skranken i det lokale supermarked plejer nu også at fungere. I hvert fald i
> den Rema1000 jeg selv har som lokal postbiks, så jeg synes du skal prøve.

Det lokale posthus her ville postDK også gerne lukke, men da det lokale
supermarked som kunne have været interesseret fik besked om at postDK's
medarbejdere skulle med, så faldt det til jorden, og posthuset er her endnu.

Da jeg ikke ser noget jura i mit svar, har jeg sat fut på til
dk.snak.off-topic (hvis jeg da kan finde ud af det)
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Knud

Dato : 03-05-09 05:48

Hvor er juraen i din henvisning Ivan?
Spar det pis!!

Knud

Fra : Steen Hansen

Dato : 03-05-09 09:46

On Sun, 3 May 2009 06:48:16 +0200, "Knud" <knud.thomsen@privat.dk>
wrote:

>Hvor er juraen i din henvisning Ivan?
>Spar det pis!!
>
>Knud

Javel så, og dit svar indeholder også en masse jura eller hvad

Dette er vist første gang jeg har lyst til at skrive t....

Steen

Fra : Knud

Dato : 03-05-09 10:21

Jeg har ikke påstået at mit indlæg er fyldt med jura - men Ivan mener sig
åbenbart berettiget til at skulle bestemme hvorvidt brev lovgivningen er
jura eller ej.
Gider ikke de politimester / censur kommentarer.

Knud

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-09 10:34

Knud skrev:
> Hvor er juraen i din henvisning Ivan?

Ingen steder, hvorfor fanden tror du jeg satte fut på, hva' fjols!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Knud

Dato : 03-05-09 11:19

Fordi du elsker at bestemme over andres meninger!
Hold dig for god til den slags 'futteri' - det er et irritationsmoment!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-09 11:27

Fra : Knud

Dato : 03-05-09 11:31

Deri er vi ikke enige og jeg tror du kommer i modstrid med mange.
I øvrigt forsøger du endnu engang at sende beskeder et andet sted hen - stop
ddog dine 'fut' togter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-09 11:47

Knud skrev:

intet, intet stod under det citerede, så han kan ikke have skrevet noget
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Snuden

Dato : 03-05-09 19:33

On Sun, 3 May 2009 12:18:50 +0200, "Knud" <knud.t@privat.dk> wrote:

>Fordi du elsker at bestemme over andres meninger!
>Hold dig for god til den slags 'futteri' - det er et irritationsmoment!

Top-posting er værre :P

FUT: dk.snak.off-topic
--
Snuden

Fra : Steen Hansen

Dato : 02-05-09 15:07

On Sat, 2 May 2009 15:51:49 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>*ikke* stille videre til det lokale.. Så det er nemmest at gå en bette tur.

Men hvis man efter 3-4 forsøg stadigvæk ikke er kommet igennem, har
man så ikke udvist god vilje til at få løst problemet, og kan så
derefter arkivere den modtagne post uden at gøer yderliger ?
Det er ikke alle der bor tæt på et posthus ?

Ovenstående er et spørgsmål ikke en påstand

MVH
Steen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-09 15:17

> Men hvis man efter 3-4 forsøg stadigvæk ikke er kommet igennem, har
> man så ikke udvist god vilje til at få løst problemet, og kan så
> derefter arkivere den modtagne post uden at gøer yderliger ?

Principielt kan du selvfølgelig smide det hele ud med det samme, for
postvæsenet må slet ikke aflevere posten, hvis navn og adresse ikke stemmer
overens. Så det er mere et moralsk end juridisk spørgsmål, hvorlænge du skal
blive ved.

Fra : Jubii

Dato : 02-05-09 15:19

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> stemmer
> overens. Så det er mere et moralsk end juridisk spørgsmål, hvorlænge

Og hvilken lov citerer du den tilladelse/forbud fra?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 02-05-09 15:28

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> postvæsenet må slet ikke aflevere posten, hvis navn og adresse ikke
> stemmer overens. Så det er mere et moralsk end juridisk spørgsmål,

Det er da i høj grad et juridisk spørgsmål og man må absolut ikke
bare smide andres post ud, blot fordi postvæsenet har begået en fejl.

Smider man brevene ud overtræder man straffelovens § 263.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-09 15:46

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message

> Smider man brevene ud overtræder man straffelovens § 263.

Med mindre postvæsenet indrømmer, at de har afleveret brevene forkert, så
kan "forbrydelsen" ikke bevises. Derfor er det mest et moralsk spørgsmål.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 16:27

Uffe Kousgaard skrev:

> Med mindre postvæsenet indrømmer, at de har afleveret brevene forkert, så
> kan "forbrydelsen" ikke bevises. Derfor er det mest et moralsk spørgsmål.

Der er slet ingen tvivl om at man overtræder loven ved at smide
brevene ud. At forbrydelsen er sket, kan let bevises. Afsender
ved at brevet er sendt, og modtager ved at det ikke er kommet
frem.

Der er kun et praktisk problem med at fastslå hvor det er
forsvundet og hvem der er årsag dertil. Lur mig om Post Danmark
passivt vil acceptere at skylden for bortkomsten placeres hos
dem.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-09 22:47

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> brevene ud. At forbrydelsen er sket, kan let bevises. Afsender
> ved at brevet er sendt, og modtager ved at det ikke er kommet

Ævl, det hele vil være ord mod ord mod ord mod ord. Afsender, postvæsen, den
forkerte modtager og den rigtige modtager. Der er ikke skyggen af beviser i
den slags sager. Hvis der ellers nogensinde er nogen, der har ført en sag på
området.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 22:51

Uffe Kousgaard skrev:

> Ævl

Ikke helt. Det er let at bevise forholdet som anført.

Det du snakker om, er at overbevise en eller anden. Det er noget
andet.

> Der er ikke skyggen af beviser i den slags sager.

Et udsagn er et bevis i juridisk forstand.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-05-09 23:01

> Et udsagn er et bevis i juridisk forstand.

Så kalder vi det for bevis mod bevis, hvis du ikke bryder dig om termen "ord
mod ord". Det vil alligevel ikke føre til nogen straf eller domfældelse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-09 06:43

Uffe Kousgaard skrev:

> Det vil alligevel ikke føre til nogen straf eller domfældelse.

Skrev jeg det?

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 11:08

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> postvæsen, den forkerte modtager og den rigtige modtager. Der er ikke
> skyggen af beviser i den slags sager. Hvis der ellers nogensinde er

Derfor er det da intet argument for handle uredeligt.

Hvad er problemet i lejlighedsvis at smide et brev tilbage i postkassen med
adressat ukendt?

--
/Frank

Fra : Hauge

Dato : 03-05-09 11:36

Frank Leegaard wrote:
> Hvad er problemet i lejlighedsvis at smide et brev tilbage i
> postkassen med adressat ukendt?

Hvorfor ikke bare gøre det mest rigtige, som er skrevet mindst èn gang i
denne tråd, netop at tage fat i posthuset. Da man ikke må smide andre
postforsendelser væk, uanset om de er kommet forkert i byen eller ej, så er
der jo kun èn rigtig måde, og det er netop posthuset.

/Hauge

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-05-09 19:57

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Hvad er problemet i lejlighedsvis at smide et brev tilbage i postkassen
> med adressat ukendt?

Det må du spørge OP om - personligt har jeg ikke noget problem med det og
det har også været nødvendigt flere gange.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-05-09 23:35

Uffe Kousgaard wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Det må du spørge OP om - personligt har jeg ikke noget problem med
> det og det har også været nødvendigt flere gange.

Det tror jeg vi alle har. Vi alle har da vel været forbi naboen eller
genboen med et brev der er røget forkert afsted. Nogen gange kan det endda
være lidt et detektivarbejde da adressen jo godt kan være god nok.

I min overbevisning hører den slags med til at være en god medborger.

Alt andet er navlebeskuende egoisme.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 11:06

Uffe Kousgaard wrote:
> "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message

> Med mindre postvæsenet indrømmer, at de har afleveret brevene
> forkert, så kan "forbrydelsen" ikke bevises. Derfor er det mest et
> moralsk spørgsmål.

Det var dog en besynderlig pointe.

Dvs forbrydelser der er svære at bevise, er i orden?

--
/Frank

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-05-09 19:58

> Dvs forbrydelser der er svære at bevise, er i orden?

Nej da, ting kan sagtens være moralsk i orden / ikke i orden uanset hvad der
står i loven.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-05-09 23:36

Uffe Kousgaard wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Nej da, ting kan sagtens være moralsk i orden / ikke i orden uanset
> hvad der står i loven.

og du mener at smide andres post væk, er ok?

Jeg anser den slags for egoistisk svineri.

--
/Frank

Fra : Hans Jensen

Dato : 25-05-09 23:18

Frank Leegaard skrev:

> og du mener at smide andres post væk, er ok?
>
> Jeg anser den slags for egoistisk svineri.

Modtager man post på ens adresse til en modtager hvis navn ikke fremgår
af navnet på døren/postkassen må man antage postvæsenets ansatte ikke er
mentalt ret godt udstyret.

Jeg ville betragte det som affald (har været ude for fænomenet!) og
affald hører som bekendt til i affaldscontainere. I det her tilfælde
ville jeg vælge at bruge Post Danmarks røde postkasser som
affaldscontainere til disse fejlagtigt afleverede forsendelser.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 16:16

Per H. Nielsen skrev:

> Smider man brevene ud overtræder man straffelovens § 263.

Først dér blev spørgsmålet besvaret.

Strafferammen er bøde eller fængsel i op til 6 måneder.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 16:23

Bertel Lund Hansen wrote:
> Først dér blev spørgsmålet besvaret.

Men gav ikke en løsning på problemet. Ok, juridisk er det jo rystende
ligegyldigt om et problem bliver løst, bare det er juridisk, så er alt andet
jo ligegyldigt..

/Hauge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-09 15:23

> [...]

> man så ikke udvist god vilje til at få løst problemet, og kan så
> derefter arkivere den modtagne post uden at gøer yderliger ?

Hvis du med "arkivere" mener "smide i skraldespanden" så nej, det må du
ikke. Giv beskeden til PostDK's hovedkontor hvis du ikke kan komme igennem
til dit lokale kontor.

> Det er ikke alle der bor tæt på et posthus ?

Du bor ikke længere væk end et brev eller en telefonsamtale kan overkomme
afstanden ;)

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 15:27

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> Steen Hansen <bruges_ikke@live.com> wrote in

> Du bor ikke længere væk end et brev eller en telefonsamtale kan overkomme
> afstanden ;)

Får man mon refunderet portoen?

(Misforstå mig ikke. Det er sagt med et smil i øjet.)

Fra : Ralph

Dato : 02-05-09 16:03

"Niels Ravn" <Nej tak> skrev i en meddelelse
> Får man mon refunderet portoen?

Jeg er ret sikker på at breve til Postdanmark ikke skal frankeres, men kan
ikke finde noget på deres hjemmeside....

--
Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 16:29

Ralph skrev:

> Jeg er ret sikker på at breve til Postdanmark ikke skal frankeres, men kan
> ikke finde noget på deres hjemmeside....

Engang kunne man bare skrive "Postsag" der hvor frimærket skulle
sidde. Som girokontoindehaver fik man en stak konvolutter hvor
det var fortrykt.

Om det er blevet anderledes med privatiseringen, ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-09 16:37

> Om det er blevet anderledes med privatiseringen, ved jeg ikke.

Det er vel noget PostDK bestemmer (?) da det er dem der opkræver porto for
forsendelsen og dermed må det være dem der bestemmer hvilken porto der
opkræves for hvad. Yderligere kunne man argumentere for at når du putter
brevet i en PostDK postkasse har du afleveret det til firmaet og resten er
intern forsendelse - ligesom når du putter det i en postkasse ved ethvert
andet firma - PostDK har bare lidt flere postkasser end de fleste andre
firmaer ;)

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 15:09

> [...]
> skrevet min ADRESSE på brevet, men omvendt så står modtagerens NAVN ikke

??
Jeg har oplevet at Postvæsenet retunerede en pakke som de ikke ville
aflevere, da modtageren ikke var registreret på adressen. Både mig og den
som skulle have modtaget pakken snakkede med Postvæsenet. og fik samme svar.
Post afleveres kun hvis modtageren er registrerett på adressen.
Det kostede mig 100kr i porto og jeg måtte selv køre hen og aflevere pakken
til modtageren

mvh
JBH

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 02-05-09 16:08

Tjek evt. med Folkeregister i Borgerservice om tidligere ejer/lejer
stadig er tilmeldt din adresse. Hvis ja, kan du framelde personen.
Niels

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 02-05-09 18:37

hæng 2 poskasser ud en med dit navn og et med den andens navn og tøm den der
er din hvis
den anden bliver overfyldt klag til posten, på indgangsdøren står jo kun dit
navn ikke?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 19:05

Stig Rasmussen skrev:

> [...]
> er din hvis
> den anden bliver overfyldt klag til posten, på indgangsdøren står jo kun dit

Loven siger

§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som
    uberettiget

1)    bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden
    lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med
    indholdet,

[...]

Jeg vil som lægmand mene at "unddrage" også omfatter handlinger
der bevirker at posten tilbageholdes i lang tid. Nogle af brevene
kunne indeholde sager som kræver hurtig handling.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 19:16

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Jeg vil som lægmand mene at "unddrage" også omfatter handlinger
>der bevirker at posten tilbageholdes i lang tid. Nogle af brevene
>kunne indeholde sager som kræver hurtig handling.

Er det relevant i forhold til at sætte 2 postkasser op - en med ens
eget navn og en med den anden's navn på ?

Du er vist ikke forpligtet til at tømme en anden mand's postkasse

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 20:42

jan_stevns skrev:

> Er det relevant i forhold til at sætte 2 postkasser op -

Ja, det bliver det ikke lovligt af. Det er irrelevant hvilken
metode man bruger til at forholde modtageren hans post.

> en med ens eget navn og en med den anden's navn på ?
> Du er vist ikke forpligtet til at tømme en anden mand's postkasse

Meget morsomt.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 20:54

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Ja, det bliver det ikke lovligt af. Det er irrelevant hvilken
>metode man bruger til at forholde modtageren hans post.

Hvem siger det er med det formål (omend tanken måske nok er
nærliggende) - man kan jo bare smide et brev i hans postkasse, med
beskeden om at han selv er ansvarlig for at tømme den.

Ifølge posten bor han jo der ;)

>Meget morsomt.

Ja - har du aldrig set fiktive adresser taget i brug ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 21:23

jan_stevns skrev:

> Hvem siger det er med det formål

Du er ikke sjov.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 21:30

Bertel Lund Hansen wrote:
> Du er ikke sjov.

Men du er fandme så dum som en dør, endda en lukket èn af slagsen.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 22:16

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Du er ikke sjov.

løb du tør for argumenter ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-09 22:53

jan_stevns skrev:

> løb du tør for argumenter ?

Jeg mangler dine argumenter for at det skulle være lovligt at
sætte en postkasse op i en andens navn og mod bedre vidende påstå
at det er hans, samt ignorere det faktum at man bibringer
postbudet den vildfarelse at posten er afleveret korrekt, og
dermed forårsager at den rette modtager ikke får sin post.

Men du behøver ikke fremføre dem.

EOD

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 23:01

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev :

>Men du behøver ikke fremføre dem.

Hvad laver du overhovedet i denne gruppe ?

Fra : alexbo

Dato : 03-05-09 10:45

<jan_stevns> skrev

> Hvad laver du overhovedet i denne gruppe ?

Jeg synes det spørgsmål er et du skulle stille dig selv.
Dine indlæg passer i en fritidsgruppe og ikke i en videnskabsgruppe hvor en
del af deltagerne, deriblandt Bertel, forsøger at hæve niveauet op over det
rene kaffeslabbaras.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 12:28

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Jeg synes det spørgsmål er et du skulle stille dig selv.

det har jeg gjort - inden jeg stillede scenariet op ......

>Dine indlæg passer i en fritidsgruppe og ikke i en videnskabsgruppe hvor en
>del af deltagerne, deriblandt Bertel, forsøger at hæve niveauet op over det
>rene kaffeslabbaras.

Bertel svarer i øst, når der er noget der kan besvares bedre - det er
så hans sag ...

Men du kan jo stille dig selv samme spørgsmål

en person sætter en postkasse op på et plankeværk - skriver sit (eller
en andens) navn på postkassen

posten smider et brev i ..............

rest beset tror posten der er foretaget en korrekt aflevering, de ved
jo ikke bedre end at der står en postkasse med et modtager navn på
adressen - *de* (posten) er jo ligeglade med om adressen er korrekt

(altså om det navn er tilmeldt på adressen)

personen har haft folkeregister adresse på stedet, men er fraflyttet,
uden at have meldt flytning til postvæsnet

Hvis det er personen selv der har opsat postkassen - unddrager han
ikke sig selv for breve

Hvis en anden opsætter postkassen ....... undrages personen for
breve, eller gør han

Hvis sådan en sag skulle for en dommer - vil den da være lidt finurlig

at de så er temmeligt hypotestisk er en helt anden sag

Fra : alexbo

Dato : 03-05-09 12:44

<jan_stevns> skrev

> Hvis sådan en sag skulle for en dommer - vil den da være lidt finurlig

Næh den vil være ganske enkel,
En anden person er blevet unddraget sin post på grund af den anklagedes
handlemåde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 12:54

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Næh den vil være ganske enkel,

tror jeg så ikke

>En anden person er blevet unddraget sin post på grund af den anklagedes
>handlemåde.

hvordan vil du føre bevis for at det er andre end postmodtageren, der
har opsat postkassen ?

dernæst - hvordan vil du bevise *hvem* det er ?

Fra : alexbo

Dato : 03-05-09 14:17

<jan_stevns> skrev

> hvordan vil du føre bevis for at det er andre end postmodtageren, der
> har opsat postkassen ?

Nu er vi kommet fra hvad der er ulovligt til hvad jeg kan føre bevis for.
Det er uden interesse fra min side.

mvh
Alex Christensen

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 02-05-09 19:16

Spørgsmål og svar

Her finder du et udpluk af de mest hyppige spørgsmål, vores brevkasse har
modtaget igennem det sidste år. Vi har samlet spørgsmålene og svarene inden
for nedenstående områder. Måske kan du også finde svaret på dit spørgsmål
her.

Hvis ikke er du naturligvis meget velkommen til at sende os dit spørgsmål,
kommentarer, ris eller ros på skrivpost@post.dk. Du er også velkommen til at
ringe til kundeservice på:
80 20 70 30 - for private kunder
70 11 12 30 - for erhvervskunder
70 11 22 12 - for spørgsmål vedrørende ePosthuset - se Spørgsmål og svar
vedr. ePosthuset
33 61 54 60 - for spørgsmål vedrørende jobansøgning

Så der kan mailes til postman per og sige de skal hente de breve som de
fejlagtig har smidt i din postkasse, og når du engang har tid.

/ Niels Pedersen

"Niels Ravn" <Nej tak>

Fra : Leif Neland

Dato : 02-05-09 22:48

Niels Ravn skrev:
> [...]
> lejer hver måneden.
>
> Indtil nu har jeg smidt brevene retur i en postkasse og skrevet, at de er

Sæt et skilt på postkassen: "Alice doesn't live here anymore"

Leif

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-05-09 17:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Sæt et skilt på postkassen: "Alice doesn't live here anymore"
>
> Leif

Lige netop! Jeg kører selv post, og for det første er det et FÅTAL af folk
der overhovedet har ordentlig skiltning på postkassen. En meget stor del har
slet ingen! Men det er absolut heller ikke unormalt at der står her bor: Og
så nogle navne, hvorefter der står. "Og INGEN andre!!!"

Og når man så ser den som bud, ja, så er man jo sikker i sin sag. Men det er
absolut ikke unormalt at folk bor et sted, uden det står på postkassen,
selvom der står måske 3 andre navne. Så brug den med "her bor KUN ..." eller
lignende.

MVH
Hans

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 03-05-09 19:14

Jeg havde helt glemt hvor sjovt det er at følge med i trådene i denne
gruppe....
Tak for søndagsunderholdningen :)

--
Venlig hilsen Heidi,
Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Steen Hansen

Dato : 03-05-09 22:39

On Sun, 3 May 2009 18:41:05 +0200, "Hans Pedersen"
<hansvejbo@hotmail.com(brugesikke)> wrote:

> [...]
>selvom der står måske 3 andre navne. Så brug den med "her bor KUN ..." eller

Hvis personens navn IKKE står på postkassen, så må du gå ud fra at
personen ikke bor der, det skulle vel ikke være så svært.

Skulle der så alligevel bo en person, som ikke står på postkassen, så
er det afsenderens pligt at skrive hvilket navn der så står på
postkassen. det er ikke postbudets opgave at lege detektiv.

Steen

Fra : Leif Neland

Dato : 04-05-09 08:34

> [...]
> er det afsenderens pligt at skrive hvilket navn der så står på
> postkassen. det er ikke postbudets opgave at lege detektiv.

Som postordrefirma oplever vi jævnligt at få en pakke retur som "adressaten
ubekendt".
Det viser sig så oftest at navnet ikke står på døren/postkassen.

Det sker dog også at vi får pakker retur, selvom adressen er korrekt, og
navnet står som det skal...

Leif

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-05-09 14:23

Den Sat, 02 May 2009 22:29:40 +0200 skrev Hauge:

> Men du er fandme så dum som en dør, endda en lukket èn af slagsen.
>
> /Hauge

SÃ¥ kunne /Hauge ikke klare det mere.
Jeg spærrede ellers godt nok øjnene op da jeg læste /Hauges indlæg -
venlige og uddybende råd, man kunne knap tro de kom fra /Hauge.

Men til sidst overmandede den dyriske natur /Hauge. Han kan simpelt hen
ikke klare at være venlig og hjælpsom. Altid, som sædvanlig, lutter
svinestreger og hadefulde udtryk - hvad fejler mon denne usympatiske
mandsling?

At han får for lidt på den dumme ved vi jo, men /Hauge burde nu også
undersøges på nærmeste sindssygehospital.

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-05-09 15:25

Den Sun, 03 May 2009 15:35:50 +0200 skrev Hauge:

> Skrid til mudder, som du så pænt selv futtede til, uden at skrive det.
>
> /Hauge

Heb je al naar de hel onlangs?

http://shortlink.dk/6aea74d0

---
Karl Erik.

Fra : bosol

Dato : 04-05-09 02:05

On 4 Maj, 10:34, "Leif Neland" <l...@neland.dk> wrote:

> [...]
> Det viser sig så oftest at navnet ikke står på døren/postkassen.
>
> Det sker dog også at vi får pakker retur, selvom adressen er korrekt, og

Det er svjv ikke lovbefalet at man skal sætte navneskilt op på døren,
mange vil gerne leve i diskretion !

Posten kan jo bare smide alt post ind til den vej-gade adresse der
står på forsendelsen, hvor svært kan det være

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-05-09 09:25

bosol <bosolengo@gmail.com> writes:

> Det er svjv ikke lovbefalet at man skal sætte navneskilt op på døren,
> mange vil gerne leve i diskretion !

Det er det:

Den enkelte brevkasse eller brevindkast skal være forsynet med
navneskilt placeret i nærheden af brevindkastet. Hvis angivelserne
på navneskiltet kan udviskes, skal det være beskyttet af et
glasklart materiale. Navneskiltet skal være forsvarligt fastgjort
til brevkassen.

I stedet for navneskilt kan angivelserne påklæbes brevkassen ved
hjælp af selvklæbende bogstaver af en vejrbestandig
type. Navneskiltet skal indeholde oplysning om postmodtagerens
efternavn, samt evt. stilling, fornavn eller
forbogstaver. Eventuelle børn eller logerende bør medtages.

På navneskilte i brevkasseanlæg i etageejendomme anføres desuden
etage, tv., mf.tv., mf.th. eller th. samt eventuelt værelses-
eller lejlighedsnummer. PÃ¥ navneskilte ved fritidshuse anbefales
det at anføre gade- eller vejnavn, husnummer og eventuelt navn på
fritidshuset.

På brevkasser ved fritidshuse, der for kortere eller længere tid
bebos af forskellige postmodtagere, skal navneskiltet indeholde
oplysning om aktuelle beboere.

<https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22362>

> Posten kan jo bare smide alt post ind til den vej-gade adresse der
> står på forsendelsen, hvor svært kan det være

Tjahh, faktisk så siger loven:

§ 14. Postvirksomheden kan undlade omdeling af forsendelser til
modtagere, der ikke opfylder bestemmelserne om opstilling af
brevkasser, brevkasseanlæg eller brevindkast

--
/Wegge

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-05-09 18:27

Leif Neland wrote:

> Der kommer af og til breve, adresseret a'la
>
> Beboerne
> Vestergade 1
> 1234 Vinterbyøster
>
> Det kan være de diskrete mennesker skal prøve det

Visse spamforsendelser leveret af Citymail bruger faktisk denne metode.
Jeg har fået 1-2 Illum kataloger på denne måde på trods af et reklamer
nej tak skilt.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-05-09 22:09

Hans Pedersen wrote:

> Så vidt jeg har hørt fra et bud hos citymail skal de ikke tænke på de
> skilte. Det skulle være registeret i databaser om man har nej tak, og
> dermed skulle adressen ikke få de "til beboeren" hvis man er registeret
> korrekt. Der kan dog være en måned eller 2Žs overlap fra trykkeri og
> hvornår man tilmelder sig osv. Som jeg lige har forstået det...

Den beskrivelse passer ikke på mit tilfælde, men det er naturligvis
muligt at Citymail har lavet en fejl (det siger de jo allesammen, når de
spammer).

--
Jesper Lund