har haft indbrud... forsikring dækker ikke~
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-05-09 08:50

har haft indbrud i min lejlighedog der er blevet stjålet nogen mobiler +
meget mere...

de 3 af mobilerne var ikke mine men nogen kammeraters....

forsikringen vil ikke dække mobilerne da der skal købes tillægs forsikring
til at dække mobiltelefoner...

ok med mine egne... jo mig der ikke har læst betingelserne ordentligt...

men hvad med mine kammeraters... er det de samme regler der gælder der...?
altså jeg skulle have købt tillægs forsikring for at de os var dækket...?

Nikolai

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-05-09 09:05

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> writes:

> forsikringen vil ikke dække mobilerne da der skal købes tillægs forsikring
> til at dække mobiltelefoner...

Jeg har lige læst mine forsikringsbetingelser gennem for Familiens
Basisforsikring 2 (den standard de fleste forsikringsselskaber bruger)
og der er der ingen undtagelser jeg kan finde. Der dækkes dog
maksimalt 19.800 kroner pr. forsikringsbegivenhed og mobiltelefoner,
computere, smykker etc. dækkes ikke hvis de er stjålet fra udhuse,
garager eller lofts- og kælderrum i etagebyggeri.

> men hvad med mine kammeraters... er det de samme regler der gælder der...?

Det er de samme regler der gælder, hvis du bærer risikoen for dem. Det
kan man jo så diskutere hvad betyder.

Jeg synes du lige skal læse betingelserne for din forsikring igennem
og bede forsikringsselskabet forklare hvor i betingelserne der står at
mobiltelefonerne ikke er dækkede.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-05-09 09:13

> [...]
>
> Jeg synes du lige skal læse betingelserne for din forsikring igennem
> og bede forsikringsselskabet forklare hvor i betingelserne der står at

har læst dem igennem... og der står tydeligt at mobiltelefoner ikke er
dækket... så ingen brok fra mig der:)

der står dog ikke noget om mobiler i min varetægt...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-05-09 09:38

Nikolai R. jensen wrote:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har netop haft en sag, hvor noget, jeg opbevarede i kælderen for en
bekendt belv stjålet. Her mente forsikringsselskabet, at det var ejerens
forsikring, der skulle dække, ikke min. Det var hans forsikringsselskab i
øvrigt enige i. De dækkede så ikke alligevel, fordi han ikke havde oplyst at
tingene blev opbevaret uden for egen adresse. Om de stod hos mig ellerpå et
lager var i den forbindelse ligegyldigt.

Der åbenbart en forskel på, om der er tale om "opbevaring" eller lån. For i
tilfælde af lån, ville det være blevet dækket, hvis v ialtså havde kunnet
dokumentere, at der var tale om et lån.

Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-05-09 12:39

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> writes:

> har læst dem igennem... og der står tydeligt at mobiltelefoner ikke er
> dækket... så ingen brok fra mig der:)

Af ren nysgerrighed: Hvad står der helt præcist og hvilket
forsikringsselskab er det, der ikke benytter sig af
standardbetingelserne?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-05-09 13:23

> Af ren nysgerrighed: Hvad står der helt præcist og hvilket
> forsikringsselskab er det, der ikke benytter sig af
> standardbetingelserne?

det er Fair

iog der står tydeligta at der kan købes ekstra forsikringer til
mobiltelefoner

Fra : Hans Jensen

Dato : 03-06-09 15:59

Nikolai R. jensen skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> det er Fair
>
> iog der står tydeligta at der kan købes ekstra forsikringer til
> mobiltelefoner

Tak fordi du advarede os...hold jer fra Fair så :)
Og Thisted Forsikring er heller ikke smart da de kører med skyhøje
selvriko satser :)

Fra : bosol

Dato : 02-05-09 14:38

On 2 Maj, 11:37, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
> tilfælde af lån, ville det være blevet dækket, hvis v ialtså havde kunnet

Ja det er netop det samme, som hvis du køber vin i forsalg hos en
vinhandler, du skal betale her og nu, og selv sørge for forsikringen
af vinen stående på vinhandlerens vinlager !