Udbetaling af SP ?
Fra : Kim

Dato : 29-04-09 03:59

Nogen siger at det er til afstemning i folketinget 19/5-09.
Så det er ikke vedtaget.hvor meget der skal trækkes til skat,
men står det i lovforslaget ?

Så i fjernsynet i sidst uge at har man ca 13000 så får man ca 9000 kr
udbetalt eller sådan noget.

Jeg også har hørt noget noget om at de første 12000
bliver der trukket 30 % og alt over 12000 bliver
der trukket 50 %..

Har nogen venligst et link til dette lovforslag hvor det står præcst
hvor meget der bliver trukket i skat af vores SP penge ?

MVh Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-04-09 06:30

"Kim" <Spam@noway.dk> wrote in message

> Jeg også har hørt noget noget om at de første 12000
> bliver der trukket 30 % og alt over 12000 bliver
> der trukket 50 %..

Grænsen er 15000 kr og %-satserne 35 og 50. Søg på tallene på Google, så
skal der nok dukke en reference op.

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 29-04-09 06:46

Ja og sjovt er det slet ikke at SP kontoen har haft
en negativ tendens indenfor de seneste måneder, min er reduceret væsentlig.

Men ud skal de om forslaget vedtages.

Men fint er det at der kun tages 35% af de første 15000 kr.
Svarer jo ganske godt til en helt almindelig lønbeskatning.

Så vil der alligevel være et pænt beløb til forbrugskøb

/ Niels

Fra : Ole Christiansen

Dato : 29-04-09 07:47

http://www.fm.dk/Publikationer/2009/1735-Aftale%20foraarspakke%202%200%20Vaekst%20klima%20lavere%20skat/Bilag%202%20Mulighed%20for%20udbetaling%20af%20SP.aspx

--
Ole

Fra : Poul Christensen

Dato : 29-04-09 21:08

"Kim" <Spam@noway.dk> wrote in news:49f7c2d1$0$90272$14726298
@news.sunsite.dk:

> Har nogen venligst et link til dette lovforslag hvor det står præcst
> hvor meget der bliver trukket i skat af vores SP penge ?

Her er linket

http://www.ft.dk/Samling/20081/lovforslag/L168/som_fremsat.htm

mvh poul christensen

Fra : bosol

Dato : 28-04-09 21:17

On 29 Apr., 05:59, "Kim" <S...@noway.dk> wrote:
> [...]
>
> Har nogen venligst et link til dette lovforslag hvor det står præcst
> hvor meget der bliver trukket i skat af vores SP penge ?

Beskatning

Det er aftalt, at beskatningen vil være i form af en endelig kildeskat
indeholdt af ATP/Forvalter, inden udbetaling.

Denne skat udgør:

35% af de første 15.000 kr

50% af resten

læs selv på http://sp-opsparing.dk

Fra : bosol

Dato : 28-04-09 21:13

> [...]
>
> Har nogen venligst et link til dette lovforslag hvor det står præcst
> hvor meget der bliver trukket i skat af vores SP penge ?

Nu har du snart spurgt om det samme alle steder, men læs selv svaret
her eller søg på Google: http://sp-opsparing.dk/

Fra : Kim

Dato : 30-04-09 13:01

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev
Nu har du snart spurgt om det samme alle steder, men læs selv svaret
her eller søg på Google: http://sp-opsparing.dk/

Gu har jeg da ej, og hvis det irriterer dig, hvorfor
læser du dem så ?

Skråt op med dig Tumpenar... få et liv
i stedet for at tro at du overhovedet
bestemmer nogert herinde...