Visum som tyrkisk statsborger i England...
Fra : Jean

Dato : 24-04-09 18:21

Hej!

Jeg kan ikke finde en mere passende gruppe...

Jeg har en kollega, som er født i Danmark, men er tyrkisk statsborger, og
har dermed tyrkisk pas.

Hun skal med resten af mine kollegaer og jeg til London.

Dog er jeg kommet til at tænke på at hun nok skal ha' visum for at rejse ind
i UK.

Det har jeg fået bekræftet her:
http://www.ukvisas.gov.uk/en/

"Do I Need Visa"

Vi skal kun være i London et døgn.

Nogen der ved hvad der sker, hvis hun rejser til London uden visum.

Bliver hun (som jeg frygter), bedt om at rejse direkte hjem igen med først
fly?

Mvh Jean.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-04-09 05:29

On Fri, 24 Apr 2009 19:21:29 +0200, "Jean" <ask@me> wrote:

>Nogen der ved hvad der sker, hvis hun rejser til London uden visum.
Man kommer ikke igemmen paskontrollen på vej ind til England.

England er ikke med i Schengen aftalen, derfor kan de have 100%
kontrol af alle ved indrejse også fra andre EU lande. Det er ikke som
grænsen danmark-tyskland.

>Bliver hun (som jeg frygter), bedt om at rejse direkte hjem igen med først
>fly?
Ja, hvis hun altså får lov til at komme med flyet til London. Der kan
man også afvises.

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-04-09 15:56

"Jean" <ask@me> wrote:

<snip>

> Vi skal kun være i London et døgn.
>
> Nogen der ved hvad der sker, hvis hun rejser til London uden visum.
>
> Bliver hun (som jeg frygter), bedt om at rejse direkte hjem igen med først
> fly?

Hvis hun får problemer, kunne hun true med at blive og søge arbejde - og
henvise til "Rønn Hornbæk" dommen

--
I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out.