Rejsegarantifonden - det er bare så latter~
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 24-04-09 16:31

En af mine bekendte har lige fået at vide, at han skal betale til
rejsegarantiforden, når han arrangerer ture for motorcyklister.

Turene arrangeres, hoteller bookes, men han arrangere turene gratis uden
fortjenste. Det eneste man som deltager betaler for, er den reelle pris
for overnatningen på hotellet - der er absolut ingen fortjeneste - og
alligevel skal han betale til rejsegarantifonden - det er bare så
latterligt!

Niels

Fra : bosol

Dato : 24-04-09 10:02

On 24 Apr., 18:30, Niels Rasmussen <boell...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> for overnatningen på hotellet - der er absolut ingen fortjeneste - og
> alligevel skal han betale til rejsegarantifonden - det er bare så

JA sådan er der så meget - En pensionistforening afholder lukket
"Enkebal" uden fortjeneste og kun for medlemmer, trods skal der
betales KODA afgift
http://www.koda.dk/ophavsret/generel-information

Fra : mr

Dato : 25-04-09 12:23

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

JA sådan er der så meget - En pensionistforening afholder lukket
"Enkebal" uden fortjeneste og kun for medlemmer, trods skal der

Spiller pensionister op til dans med musik?

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 24-04-09 17:09

Enhver, der i eget navn til kunder udbyder eller sælger rejsearrangementer
direkte eller gennem en formidler, skal registreres i fonden. Det er
ulovligt at udbyde og sælge rejsearrangementer, hvis arrangøren ikke er
registreret i fonden.

Den er lovpligtig

Se det fra anden synsvinkel, din bekendt har arrangeret en rigtig fin tur
og han har booket hotelværelser, tænk det værst tænkelige og din bekendt
måske står med
en flok sure kammarater der blev snydt på den ene eller anden måde.

Skiller jo også ulven ud fra fårene . . .

og den virker måske lidt platten i dit tilfælde men som sagt er den
lovpligtig
og kan ses her på siden http://www.rejsegarantifonden.dk

/ Niels

Fra : alexbo

Dato : 25-04-09 09:19

"Niels Rasmussen" > skrev

> [...]
> for overnatningen på hotellet - der er absolut ingen fortjeneste - og
> alligevel skal han betale til rejsegarantifonden - det er bare så

Ja det var bedre om det er kun er de rejseselskaber der forventer at gå
konkurs der skal betale.
Personligt tror jeg at en rejsearangør der ikke beregner sig fortjeneste har
større risiko for at gå konkurs end en arangør der beregner sig en stor
fortjeneste..

Rejsegarantifonden dækker deltagernes tab hvis din bekendt falder død om, må
opgive at gennemføre rejserne, eller på enhver anden måde fuldstændig som
din bekendt er en
"rigtig" arangør

Rejsegarantifonden:

mvh
Alex Christensen

Fra : Bente

Dato : 27-04-09 07:45

> [...]
> direkte eller gennem en formidler, skal registreres i fonden. Det er
> ulovligt at udbyde og sælge rejsearrangementer, hvis arrangøren ikke er

Men hvor går grænsen.

Jeg arrangerer en ferietur for familien (bedteforældre, onkler og
børnebørn). Dvs. jeg bestiller hotel og transport.

Skal jeg så tilmeldes rejsegarantifonden ?

Ellers skal familiemedlemmerne selv bestille, men så risikerer vi jo der
ikke er plads på hotellet til alle 15 eller i samme fly.

Mvh
Bente

Fra : alexbo

Dato : 27-04-09 10:16

"Bente" skrev

> Men hvor går grænsen.

Ved udbyder.
Hvis du aftaler med familen eller medlemmer af sportsklubben at du sørger
for billetter til alle 17, så er det et fælleskøb.
Men sætter du en seddel på opslagstavlen at ang. rejse til London skal
henvendelse ske til Bente, så udbyder du.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-04-09 10:53

Bente skrev:
> [...]
>
> Ellers skal familiemedlemmerne selv bestille, men så risikerer vi jo der
> ikke er plads på hotellet til alle 15 eller i samme fly.

Nøgleordet er vel 'kunder', nogen man almindeligvis tjener penge på, så
derfor virker det også sært at manden, der arrangerer motorcykelture
skal være tilsluttet.

--
Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-04-09 11:19

Niels Rasmussen skrev

> En af mine bekendte har lige fået at vide, at han skal betale til
> rejsegarantiforden, når han arrangerer ture for motorcyklister.

Betaler deltagerne til din bekendt?
Han må lægge de ekstra omkostninger oveni

- Peter

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 26-04-09 00:43

Niels Rasmussen skrev:
> [...]
> for overnatningen på hotellet - der er absolut ingen fortjeneste - og
> alligevel skal han betale til rejsegarantifonden - det er bare så

Når nogle skal beskyttes via lov skal ALLE beskyttes via lov.. sådan ER
det bare.. lev med det!

- cep