Opsigelse og fritstilling fra firma der er~
Fra : N_B_DK

Dato : 24-04-09 06:58

Vi blev alle opsagt den 20-4-09 (i mandags), med fratrædelse 31-07-09,
vi ved vi ikke får løn her til den 1, firmaet mener dog vi skal afholde
ferie i vores opsigelsesperiode (vi har ferie med løn), kan det passe de
kan kræve vi holder ferie, når de hverken kan udetale løn, eller
eksisterer længere (de er ikke erklæret konkurs endnu, men det sker
indenfor ganske få dage).

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : /Peter

Dato : 24-04-09 07:44

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kræve vi holder ferie, når de hverken kan udetale løn, eller eksisterer
> længere (de er ikke erklæret konkurs endnu, men det sker indenfor ganske

Umiddelbart ville jeg mene at jeres fagforening kan svare bedre på det.

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-04-09 11:48

N_B_DK wrote:

> [...]
> kan kræve vi holder ferie, når de hverken kan udetale løn, eller
> eksisterer længere (de er ikke erklæret konkurs endnu, men det sker

Ferielovens regler gælder stadig. Hovedferien på 3 uger skal varsles 3
måneder i forvejen, mens restferien har et varsel på 1 måned. Hvis
arbejdsgiveren ikke i forvejen har varslet hovedferien, vil man i en 3
måneders opsigelsesperiode typisk skulle afholde restferien, dvs. 2 uger.

--
Jesper Lund