Offentlig ejendomsvurdering af hjørnegrund
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 23-04-09 21:39

Hej NG,

Jeg er blevet fortalt, at man kan klage over sin offentlige
ejendomsvurdering med henvisning til at det er en hjørnegrund. Er der nogen
her i gruppen der kan bekræfte dette.

Jeg kan se mange årsager til at få nedsat sin ejendomsvurdering, men har
svært ved at se hvorfor lige en hjørnegrund skulle være en af dem!

På forhånd tak.

/Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-04-09 05:36

On Thu, 23 Apr 2009 22:39:08 +0200, "Bjarne Jensen"
<bjarnejensen@hotmail.com> wrote:

>Hej NG,
>
>Jeg er blevet fortalt, at man kan klage over sin offentlige
>ejendomsvurdering med henvisning til at det er en hjørnegrund. Er der nogen
>her i gruppen der kan bekræfte dette.
Man kan altid klage.
Men hvad er det du vil opnå, lavere ejendomsskat ?

>Jeg kan se mange årsager til at få nedsat sin ejendomsvurdering, men har
>svært ved at se hvorfor lige en hjørnegrund skulle være en af dem!
Måske fortorv langs 2 sider (der skal sneryddes og saltes) ?
Den ene vej er en stille villavej og den anden er hovedvejen ?

Hvis man klager bør man gøre det i noget konkret, feks. "at
vurderingen er åbenlys for høj", "hjørnegrund, og derfor er der fgl.
ulemper ....." eller "grunden er gammel tankstation/vaskeri/etc."

/Hans

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 26-04-09 00:54

Bjarne Jensen skrev:
> [...]
>
> Jeg kan se mange årsager til at få nedsat sin ejendomsvurdering, men har
> svært ved at se hvorfor lige en hjørnegrund skulle være en af dem!

Er der ikke en regel om at en evt. hæk ikke må dække udsynet for
billister, så på en hjørnegrund kan man ikke leve helt så "ugenert" som
på andre grunde.

- cep