Klubregnskab?
Fra : Jubii

Dato : 21-04-09 01:40

Vi har i regnskabet xxxx.25 i det endelige beløb, samt en udgået 25 øre
i kassen.
Findes der en lovlig måde til at få den til at forsvinde så regskabet
enten viser xxxx.00 eller xxxx.50? Noget a.la afrunding på grund af
statslig tvungen 25 øre afrunding på en vis dato i fortiden?

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-09 01:42

Jubii wrote:

> [...]
> enten viser xxxx.00 eller xxxx.50? Noget a.la afrunding på grund af
> statslig tvungen 25 øre afrunding på en vis dato i fortiden?

Nedskriv egenkapitalen med 25 øre med en postering om kassedifference?

--
Jesper Lund

Fra : Jubii

Dato : 21-04-09 01:49

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Nedskriv egenkapitalen med 25 øre med en postering om kassedifference?

Jo, det. Hvordan skriver man det ordret?
"Ugyldig 25 øre fjernet fra kassen og dermed er kassen nedskrevet med 25
øre"?

Fra : mr

Dato : 21-04-09 11:25

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Jo, det. Hvordan skriver man det ordret?
> "Ugyldig 25 øre fjernet fra kassen og dermed er kassen nedskrevet med 25
> øre"?

opret en post med teksten "kassedifference" 0,25 kr
Enkeklt: optælling af kassebeholdningen viste af der var 25 øre mindre end
der skulle ha været efter regnskabet. Det er der intet problem i. De
ugyldige 25 øre kunne jo være smidt væk.

Fra : Rea721

Dato : 21-04-09 12:48

> [...]
> enten viser xxxx.00 eller xxxx.50? Noget a.la afrunding på grund af
> statslig tvungen 25 øre afrunding på en vis dato i fortiden?

Hvorfor skal den forsvinde?? Sæt den i banken, så passer kassen.

Det er ikke en naturlov at kasseregnskaber skal passe på ørebeløb. Så længe
beløbet passer inden for afrundningsreglerne passer kassen.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-09 17:09

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Findes der en lovlig måde til at få den til at forsvinde så regskabet
> enten viser xxxx.00 eller xxxx.50? Noget a.la afrunding på grund af
> statslig tvungen 25 øre afrunding på en vis dato i fortiden?

Bankerne tager imod dem indtil oktober 2011 så I har rigelig tid til at
sætte den ind på jeres bankkonto.

Fra : Jubii

Dato : 21-04-09 19:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Bankerne tager imod dem indtil oktober 2011 så I har rigelig tid til
> at
> sætte den ind på jeres bankkonto.

Klubben har ikke hverken bank- eller girokonto.

Hvis der var en bankkonto, vil 25 øren så forsvinde oktober 2011, fordi
banken ikke kan udbetale den efter den måned, og så er der vel en god
grund til at den forsvandt og et notat om det kunne indføres i bogens
udgiftsside? Banken ville vel også give en seddel på hændelsen? Hvori
ligger lovligheden til det?

Men altså, ingen bankkonto.

Fra : mr

Dato : 21-04-09 20:24

> [...]
> grund til at den forsvandt og et notat om det kunne indføres i bogens
> udgiftsside? Banken ville vel også give en seddel på hændelsen? Hvori

hvis der var en bankkonto, ville 25 øren enten blive til 50 øre eller
forsvinde. Chancen er 50/50. Det sker ved den almindelige afrunding.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-09 20:50

"mr" <mail@mail.dk> wrote in

> hvis der var en bankkonto, ville 25 øren enten blive til 50 øre eller
> forsvinde. Chancen er 50/50. Det sker ved den almindelige afrunding.

Nej, på en bankkonto vil den blive stående indtil du hæver den - bare fordi
mønten er afskaffet er det ikke sådan at alle ører forsvinder. Du kan jo
sagtens have et skævt ørebeløb på din konto og du kan også godt betale 9,95
med f.eks. dankort eller på et girokort selvom der hverken er en 5 øre
eller en 95 ør.

Fra : Jubii

Dato : 21-04-09 22:46

> "mr" <mail@mail.dk> wrote in

> Nej, på en bankkonto vil den blive stående indtil du hæver den - bare
> fordi

Vi kan vel ikke hæve den i november 2011?

Vi lukker den tænkte konto november 2011, så må den da forsvinde?

Nu ligger den i vores pengekasse, og derfra skulle den gerne forsvinde
fra på lovlig vis.

Fra : mr

Dato : 22-04-09 17:25

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> "mr" <mail@mail.dk> wrote in

> Nej, på en bankkonto vil den blive stående indtil du hæver den

Det var det jeg mente - beklager utydeligheden. Når pengene står på kontoen
er alle ørerne der naturligvis. Afrunding gælder kun ved hævning af hele
kontoen.

Fra : Jubii

Dato : 22-04-09 17:47

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det var det jeg mente - beklager utydeligheden. Når pengene står på
> kontoen er alle ørerne der naturligvis. Afrunding gælder kun ved
> hævning af hele kontoen.

Ok, så snakker jeg lige med sekrætæren om en kortvarig konto i min eller
hans bank. Men så kommer jeg i tanke om at spørge om banken vil sætte 25
øren ind på kontoen i det hele taget, den er jo ikke gyldig
betalingsmiddel?

Eller kan jeg ikke bare smide den væk med samme begrundelse, ugyldighed?
Klubben har sommeroppehold i øjeblikket, så revisoren kan ikke komme
tilstede.
Sekretæren, et medlem og jeg bor tæt sammen i samme bydel.
Kasseren udmeldte sig ved sidste møde og læssede kassen over på mig.
(efter revision)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-09 19:49

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> [...]
> betalingsmiddel?

> Eller kan jeg ikke bare smide den væk med samme begrundelse, ugyldighed?

Bankerne tager imod 25 øren indtil oktober 2011. Så nej, det kan du ikke.

Fra : Jubii

Dato : 22-04-09 20:10

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Bankerne tager imod 25 øren indtil oktober 2011. Så nej, det kan du
> ikke.

Ja, det skrev du jo tidligere. Tak for det. Jeg tager nogle nye piller
der må påvirke min hukommelse.

Fra : bosol

Dato : 21-04-09 13:27

On 21 Apr., 03:39, "Jubii" <ju...@msn.com> wrote:
> [...]
> enten viser xxxx.00 eller xxxx.50? Noget a.la afrunding på grund af
> statslig tvungen 25 øre afrunding på en vis dato i fortiden?

Jeg husker for mange år siden, jeg fik kasseeftersyn og i en tutte fra
banken var der en 25-øre formeget, jeg hælder ikke mønterne ud og
tæller, det blev skrevet ind i revisionsprotokollen og formanden en
civildommer gjorde opmærksom på den bemærkning en 25-øre formeget i en
banktutte, jeg smilede og sagde hvad skal jeg gøre med den ?

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-09 23:01

Jubii wrote:

> Vi kan vel ikke hæve den i november 2011?

Hvis du har 192,25 kr stående på din bankkonto og hæver dem, får du
udbetalt 192 kr af banken. Hvis du venter til der bliver tilskrevet en
øre i rente (så der står 192,26 kr), får du 192,50 kr.

Du kan sagtens have skæve beløb (ører) på en bankkonto, men du kan ikke
længere få udbetalt 25 øre.

> Nu ligger den i vores pengekasse, og derfra skulle den gerne forsvinde
> fra på lovlig vis.

Det er ikke noget problem. Du kan vel egentligt bare rette tallene. Jeg
tvivler på at bogføringsbekendtgørelsen kræver at du formelt bogfører et
tab på 25 øre, men det kan måske være meget underholdende for foreningens
medlemmer, hvis du skriver "tab på grund af statslig konfiskation af
foreningens midler: 25 øre"

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-04-09 21:58

Henrik Stidsen wrote:

> Bankerne tager imod 25 øren indtil oktober 2011. Så nej, det kan du
> ikke.

Det er rigtigt, og hvis du kommer med 2x25 øre, kan du få udbetalt 50
øre. Problemet er den stakkel som kun har en 25 øre og inden bankkonto.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-04-09 21:58

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Det er rigtigt, og hvis du kommer med 2x25 øre, kan du få udbetalt
> 50 øre. Problemet er den stakkel som kun har en 25 øre og inden
> bankkonto.

Så kan man vel oprette en bankkonto ;)

Fra : Jubii

Dato : 24-04-09 06:27

> Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Så kan man vel oprette en bankkonto ;)

Når det er til en klub,skal der vel være flere med ved oprettelsen?
Der er ingenting i vedtægter der overhovedet nævner banker og konto
og...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-04-09 23:03

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Når det er til en klub,skal der vel være flere med ved oprettelsen?
> Der er ingenting i vedtægter der overhovedet nævner banker og konto
> og...

Den der har tegningsret for klubben kan oprette en konto.