"Jesper" <jesperhjem@mail.dkk> skrev i meddelelsen
news:49ed697f$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Hvis det kun er problemet hvorfor så ikke få den synet ?
Det har jeg da ingen anelse om.
Min bil er faktisk nysynet.
>
> Der må jo være en anden grund til folk ikke vil til syn, nemlig fordi der
> er noget i vejen med bilen.
>
> Så du lever "bare" med risikoen at slå dine to snotunder ihjel fordi bilen
> ikke er driftsmæssig forsvarlig !
>
>
> Når jeg læser diverse indlæg får jeg virkelig indtryk af at folk er
> hjernedøde, og tror det er smart at bryde love og regler. De fleste love
> regler bliver NETOP lavet fordi nogle idioter ikke kan finde ud af at
> opføre sig ansvarligt. Gjorde folk det, behøves man jo ikke lovgive om
> noget som helst.
> Men desværre ser jeg ofte folk med børn foran i bilen, uden sikkerheds
> sele, folk der taler mobil, mens de tænder smøgen og vender sig halv rundt
> for at se til "snotungen" på bagsædet, cyklister der drejer tværs over
> vejen uden at se sig bagud, osv osv.
>
> Man kan altid lave fejl, men utroligt mange tror de snyder loven, men
> udsætter i virkligheden bare sig selv og andre for fare.
>
> Få dog synet de biler, eller skrot dem. For dit og andres børns skyld.
>
Som sagt er min vogn synet og i fuld forsvarlig tilstand - en 4 år gammel
C3.
Mit svar blev givet ud fra tidligere tiders erfaring med svogerens
handlemåde.
Hvorfor han trak den, ved jeg ikke, men det har givetvis været af økonomiske
årsager.
Jeg husker, at da bilen så endelig blev synet, var udgiften mindre slem end
forventet.
Jeg kan dog sagtens forholde mig til problematikken ud fra at et ungt par
med små børn oftest mangler kongens mønt.
Jeg er ikke ældre, end jeg kan huske, hvordan det var.
Det er let nok at forlange, at der her og nu skal kyles 15.000 kr efter et
køretøj, der er nødvendigt i det daglige. Noget andet er lige at rejse
pengene i den daglige kamp mellem engangsbleer og babymos.
Jeg husker, at det altid lykkedes, men at det nogen gange tog lidt tid.
Bevares nogen kommer letteret til det med høje startlønninger, men over
halvdelen af befolkningen starter altså ud som ufaglærte.
Jeg kan så prise mig lykkelig for at hovedelen af min etableringsperiode
foregik, inden det lovpligtige bilsyn kom på bordet.
Så at en fattigrøv, som jeg selv var, strækker tiden et par måneder eller
tre på en iøvrigt velfungerende bil, har jeg ikke specielt ondt af, når
bilen så efterfølgende synes eller skrottes.
En bil bliver pr definition jo ikke livsfarlig dagen efter, at den skulle
have været til syn.
Med begrænset kredit skal man ofte lige bruge lidt tid til at finde de
holdbare løsninger.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk