hvad siger loven om arbejde fra byggelift?
Fra : b.k

Dato : 19-04-09 10:32

Jeg har været inde på arbejdstilsynets hjemmeside for at finde ud af om man
må arbejde alene fra liften eller der skal være 2,evt.en mand på jorden.Jeg
kan ikke rigtig finde noget om dette så hvis der er nogen derude som ved
noget tar jeg gerne imod.

MVH
Kjeldsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-04-09 11:50

> [...]
> jorden.Jeg kan ikke rigtig finde noget om dette så hvis der er nogen
> derude som ved noget tar jeg gerne imod.

Er det ikke den her ? http://at.dk/sw4704.asp
Jeg bemærker "Løfteren må kun benyttes, når der på stedet er en person, som
i en nødsituation kan sænke standpladsen."

Mvh Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-04-09 11:50

"b.k" skrev

> [...]
> jorden.Jeg kan ikke rigtig finde noget om dette så hvis der er nogen
> derude som ved noget tar jeg gerne imod.

Det må være en personløfter du tænker på?
http://www.arbejdstilsynet.dk/sw4703.asp

Det skal som min være muligt at hidkalde en person snarligst hvis jeg fortår
det korrekt

- Peter

Fra : K.B.S.

Dato : 19-04-09 17:13

Der skal være en jord mand, hvis det er en personløfter (lift) vi snakker
om.
Hvis det er en arbejdsplatform(en eller flersøjlede personløftere, tror jeg
nok det hedder), skal der ikke være en, men du skal kunne tilkalde en.

--
M.V.H.
K.B.S.