/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tvangsauktion med udlejning
Fra : Demosthenes


Dato : 18-04-09 15:20

Hej jeg har et kort spørgsmål

Hvis man byder på en tvangsauktion og der så er noget af ejendommen
der er udlejet, har de så mistet deres depositum og evt. forudbetalt
husleje, eller hænger man som ny ejer på dette?

mvh
Christian

 
 
SVT (19-04-2009)
Kommentar
Fra : SVT


Dato : 19-04-09 09:43

Hej Christian

En lejers rettigheder efter Lejeloven(LL) og Erhvervslejeloven(ELL) er
beskyttet mod enhver anden rettighed selv uden tinglysning.
Det vil sige at såfremt der er betalt lejeforskud eller depositum der ikke
udgør mere end et halvt års leje gælder dette også overfor den nye ejer, jf.
LL § 7, ELL § 6 og Tinglysningsloven § 3, stk. 2 modsætningsvist.
Lejer har altså krav på at få depositum tilbage eller undlader betaling til
den nye ejer for op til 6 mdr.

Mvh
SVT


"Demosthenes" <jenschristian1981@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:bd0431bf-9a3b-4c67-bf32-afaf1e31c0
b1@k41g2000yqh.googlegroups.com...
Hej jeg har et kort spørgsmål

Hvis man byder på en tvangsauktion og der så er noget af ejendommen
der er udlejet, har de så mistet deres depositum og evt. forudbetalt
husleje, eller hænger man som ny ejer på dette?

mvh
Christian


Bertel Lund Hansen (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-04-09 10:03

SVT skrev:

> Lejer har altså krav på at få depositum tilbage eller undlader betaling til
> den nye ejer for op til 6 mdr.

Kun en sidebemærkning:

Det er kun en forudbetalt husleje man har lov at bo op. Depositum
skal først afregnes efter fraflytningen fordi det skal bruges til
evt. nødvendige reparationer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Maria Frederiksen (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 19-04-09 17:48

>Hvis man byder på en tvangsauktion og der så er noget af ejendommen
>der er udlejet, har de så mistet deres depositum og evt. forudbetalt
>husleje, eller hænger man som ny ejer på dette?

Det står i salgsopstillingen, så du er informeret den vej, men både
depositum og forudbetalt leje er skyldige beløb til lejer og dermed skal du
også som ny ejer hæfte for begge beløb. Lejer kan aldrig miste hverken
forudbetalt leje eller depositum.

Mvh Maria



Jon Bendtsen (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 19-04-09 19:19

Maria Frederiksen wrote:
>> Hvis man byder på en tvangsauktion og der så er noget af ejendommen
>> der er udlejet, har de så mistet deres depositum og evt. forudbetalt
>> husleje, eller hænger man som ny ejer på dette?
>
> Det står i salgsopstillingen, så du er informeret den vej, men både
> depositum og forudbetalt leje er skyldige beløb til lejer og dermed skal du
> også som ny ejer hæfte for begge beløb. Lejer kan aldrig miste hverken
> forudbetalt leje eller depositum.

Aldrig? Var der ikke snak om problemer i forbindelse med Anvisnings
virksomhed A som lejede huset af Bolig ejer virksomhed B. A lejede
så lejlighederne videre ud til almindelige mennesker, og så gik
virksomhed A konkurs. Men B ejer jo huset.



JonB

Maria Frederiksen (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 19-04-09 20:20

> Aldrig? Var der ikke snak om problemer i forbindelse med Anvisnings
> virksomhed A som lejede huset af Bolig ejer virksomhed B. A lejede
> så lejlighederne videre ud til almindelige mennesker, og så gik
> virksomhed A konkurs. Men B ejer jo huset.

Så udlejer hæfter stadig. Det er ikke ejer men udlejer, der hæfter.

Mvh Maria



Jon Bendtsen (19-04-2009)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 19-04-09 21:22

Maria Frederiksen wrote:
>> Aldrig? Var der ikke snak om problemer i forbindelse med Anvisnings
>> virksomhed A som lejede huset af Bolig ejer virksomhed B. A lejede
>> så lejlighederne videre ud til almindelige mennesker, og så gik
>> virksomhed A konkurs. Men B ejer jo huset.
>
> Så udlejer hæfter stadig. Det er ikke ejer men udlejer, der hæfter.

Ja, men udlejer er jo gået konkurs og har ingen penge. Hvordan
stiller det slutlejer, videreudlejer og ejer (oprindelig udlejer)?



JonB

Maria Frederiksen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 20-04-09 18:13

>> Så udlejer hæfter stadig. Det er ikke ejer men udlejer, der hæfter.
>
> Ja, men udlejer er jo gået konkurs og har ingen penge. Hvordan
> stiller det slutlejer, videreudlejer og ejer (oprindelig udlejer)?

Ved køb på tvang overtager man hæftelserne i ejendommen, herunder
lejekontrakter. Og dermed deposita og forudbetalt leje.

Mvh Maria



Jon Bendtsen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 20-04-09 20:43

Maria Frederiksen wrote:
>>> Så udlejer hæfter stadig. Det er ikke ejer men udlejer, der hæfter.
>> Ja, men udlejer er jo gået konkurs og har ingen penge. Hvordan
>> stiller det slutlejer, videreudlejer og ejer (oprindelig udlejer)?
>
> Ved køb på tvang overtager man hæftelserne i ejendommen, herunder
> lejekontrakter. Og dermed deposita og forudbetalt leje.

Og hvad sker der hvis der ikke er nogen som køber konkursboet fordi
det ikke ejer bygningen men bare videreudlejede noget som firmaet
selv havde lejet?



JonB

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste