Beskæring af træ nær fælles hegn - hvem sk~
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-04-09 07:17

Jeg har en debat med min nabo om et træ, som står på hans grund tæt ved
vores fælles hegn. Træet har store grene ind over min grund, og er gennem de
sidste 10 år vokset sådan, at det skygger over det meste af min have. Det er
jeg utilfreds med, og derfor ønsker jeg træet beskåret (eller fældet).

Men hvem skal betale for en sådan beskæring/fældning?

Kan naboen kræve, at jeg betaler det alene?

v.h.
Jakob Munck
Valby

Fra : Carsten

Dato : 15-04-09 08:08

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> fældet).
>
> Men hvem skal betale for en sådan beskæring/fældning?
>
> Kan naboen kræve, at jeg betaler det alene?

Hvis han er gået med til beskæring så tag imod med kyshånd og skynd dig at
få det gjort

http://www.juraeksperten.dk/nabostridigheder_om_hegn_og_traeer.html

(læs de nederste 20 linier)

Carsten

Fra : /Peter

Dato : 15-04-09 12:22

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote in message

> Hvis han er gået med til beskæring så tag imod med kyshånd og skynd
> [...]

Må man klippe alt af der hænger indover egen grund?

-der er vist noget med erstaning hvis træet går ud

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-04-09 20:06

> Må man klippe alt af der hænger indover egen grund?

Kun hvis det genere adgangen, dvs et par meter op.

> -der er vist noget med erstaning hvis træet går ud

jep - var det 90.000 en måtte betale for et par år siden til et nyt træ?

Mvh Maria