Er "svenskerrabat" ikke ulovligt ?
Fra : Sommer

Dato : 13-04-09 11:47

Jeg så en udsendelse hvor et thailansk rejseselskab overtrådte loven fordi
de gav rabat til thailændere.

Hvorfor må Tivoli og bakken så give "svensker rabat" ?

Mvh
Sommer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-04-09 11:53

> Jeg så en udsendelse hvor et thailansk rejseselskab overtrådte loven fordi
> de gav rabat til thailændere.
>
> Hvorfor må Tivoli og bakken så give "svensker rabat" ?

De giver også rabat hvis du passerer Storebælt. Men bemærk ALLE får
rabatten, hvis de passere den ene eller anden bro, så du kan også få den.

Mvh Niels

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-04-09 12:32

On Mon, 13 Apr 2009 12:47:01 +0200, "Sommer"
<sommertid@kommersnart.dk> wrote:

>Jeg så en udsendelse hvor et thailansk rejseselskab overtrådte loven fordi
>de gav rabat til thailændere.
"Et thailansk rejseselskab" beliggende i danmark ?
"Rabat til thailændere" bosiddende i danmark ?
Rabat på hvad ?

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 13-04-09 13:46

"Sommer" <sommertid@kommersnart.dk> skrev i

> Jeg så en udsendelse hvor et thailansk rejseselskab overtrådte loven fordi
> de gav rabat til thailændere.
> Hvorfor må Tivoli og bakken så give "svensker rabat" ?

Svenskerne får rabat fordi de er fattige, det er lovligt.
Thai Airways gav rabat på grundlag af etnisk oprindelse, det er forbudt.

mvh
Alex Christensen

Fra : anonym

Dato : 13-04-09 13:49

alexbo skrev:
> "Sommer" <sommertid@kommersnart.dk> skrev i

> Svenskerne får rabat fordi de er fattige, det er lovligt.
> Thai Airways gav rabat på grundlag af etnisk oprindelse, det er forbudt.

Svenskerne får det på baggrund af nationalitet.
Det var ulovligt for en pølsebod at nægte servering på baggrund af samme.

Fra : anonym

Dato : 13-04-09 13:50

anonym skrev:

> Svenskerne får det på baggrund af nationalitet.
> Det var ulovligt for en pølsebod at nægte servering på baggrund af samme.

Ups det var vidst en pizza bod...

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-04-09 15:32

anonym skrev den 13-04-2009 14:48:

> Svenskerne får det på baggrund af nationalitet.

sikke noget vrøvl (sådan er det jo gerne med anonyme, så det overrasker
mig ikke).
..

Svenskerne køber den billigere adgang til tivoli gennem et rejseselskab
som en del af en pakkeløsning.

--------------
»Vi har lavet nogle aftaler med svenske transportører, så når svenskerne
køber en tur over broen eller en tur med færgen, kan de samtidig købe et
tilbud til Tivoli«, fortæller Ellen Dahl, som er kommunikationskonsulent
i Tivoli.
--------------
citat taget fra: http://i.pol.dk/tjek/article685683.ece

Sådan er det tit, når man køber ind i større mængder, at man får listet
noget rabat ind på de enkelte produkter.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-04-09 02:09

Det er vel i den forstand ikke en "rabat", men de giver 100 dkk for 100 sek
og det er vel deres eget valg om de vil det.
At det så for det meste er svenskere der render rundt og bruger svenske kr.
det er bare sådan det er.
Hvis du har svenske penge liggende derhjemme, så kan du vel også gå ud og
spise billigt????