Kørsel med bil på kombineret gang- og cyke~
Fra : Lars 8210 Århus V

Dato : 12-04-09 21:13

Hvad sker der hvis man bliver "taget" i at køre i bil -på en kombineret
gang- og cykelsti?

Meget gerne med henvisning til færdselsloven...

På forhånd tak.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 21:33

"Lars 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev :

>Hvad sker der hvis man bliver "taget" i at køre i bil -på en kombineret
>gang- og cykelsti?

ring til polisen - der får du nok det korrekte svar.

det kommer nok an på omstændighederne tror jeg, og de er ikke nævnt i
nogle paragraffer
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Lars 8210 Århus V

Dato : 12-04-09 22:02

Nej tak - jeg skriver her idet jeg ønsker gruppens svar!

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 22:10

"Lars 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev :

>Nej tak - jeg skriver her idet jeg ønsker gruppens svar!

står dig helt frit - gruppen's svar kan du jo alligevel ikke bruge til
noget, hvis der er en der banker på ruden og spørger om kørekortet ;)

Fra : Lars 8210 Århus V

Dato : 12-04-09 22:13

jan_stevns wrote:

> står dig helt frit - gruppen's svar kan du jo alligevel ikke bruge til
> noget, hvis der er en der banker på ruden og spørger om kørekortet ;)

Det er det der er tale om - Hvad sker der med kørekortet hvis man kører som
jeg har beskrevet?
Og Jow jeg kan bruge Gruppens svar.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 22:20

"Lars 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev :

>Det er det der er tale om - Hvad sker der med kørekortet hvis man kører som
>jeg har beskrevet?

Det kommer sgisme da an på om politieren kan bruge den (dødsyge)
forklaring han bliver præsenteret for, som gyldigt argument.

kan han ikke, kan man risikere alt fra en bøde, til en fornyet
køreprøve. Han kan jo tænkes at vurdere at personen ikke evner at
føre køretøjet på betryggende vis, siden man vælger en cykelsti.

De politiere jeg kender, venter stadig på at høre en god forklaring,
de ikke har hørt før.

>Og Jow jeg kan bruge Gruppens svar.

til hvad - om jeg må spørge høfligt ?

Fra : JBH

Dato : 12-04-09 22:55

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Det kommer sgisme da an på om politieren kan bruge den (dødsyge)
> forklaring han bliver præsenteret for, som gyldigt argument.

Gad vide hvilken forklaring den landpost jeg engang så køre i postbilen på
cykelstien da han skulle fra en landejendom til den næste, ville bruge :-/

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 23:04

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Gad vide hvilken forklaring den landpost jeg engang så køre i postbilen på
>cykelstien da han skulle fra en landejendom til den næste, ville bruge :-/

posten skal jo ud ???

Fra : Hauge

Dato : 12-04-09 23:17

jan_stevns wrote:
> posten skal jo ud ???

Så åbner han vel bare døren i bilen.

/Hauge

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-09 11:52

> Gad vide hvilken forklaring den landpost jeg engang så køre i postbilen på
> cykelstien da han skulle fra en landejendom til den næste, ville bruge
> :-/

At det er af hensyn til trafiksikkerheden at han ikke først laver en
vesntreving ud på landevejen for derefter at holder stille derude og vente
på frit til igen at dreje til venstre til næsten ejendom ?

At han lige havde fået opgraderet cyklen til en bil og ikke helt havde
vendet sig til de "nye" regler endnu ?

(Eller det ikke er så farligt for ham at blive ramt af cykler og knallerter
som at blive påkørt bagfra mens han holder på landevejen ...)

/A

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-09 10:22

Jan Stevns skrev:

> [...]
> føre køretøjet på betryggende vis, siden man vælger en cykelsti.
>
> De politiere jeg kender, venter stadig på at høre en god forklaring,

Der har for nylig været en sag om en lidt desorienteret bilist der
valgte at køre ned ad en jernbane. I den sammenhæng ligger det vel mere
lige for at vælge cykelstien.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-04-09 14:04

"Lars 8210 Århus V" skrev i en meddelelse
> Og Jow jeg kan bruge Gruppens svar.
> Lars

Nogle gange er svar i gruppen OK - andre gange noget værre vrøvl

Der er ingen garanti for, at dem der svarer, aner en dyt om, hvad de svarer

Men bare man er kritisk mht svarene, så er usenet OK - emn man skal ikke
tage alle orakelsvar som den endegyldige sandhed.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jubii

Dato : 13-04-09 15:51

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men bare man er kritisk mht svarene, så er usenet OK - emn man skal
> ikke tage alle orakelsvar som den endegyldige sandhed.

Husk nu at takke for de megalange citater, hvor der blot svares med et
par ord.
Vi skal jo have alt hvad alle har sagt indtil videre i tråden i citatet.

Fra : alexbo

Dato : 12-04-09 22:29

"Lars 8210 Århus V" skrev

> Hvad sker der hvis man bliver "taget" i at køre i bil -på en kombineret
> gang- og cykelsti?>
> Meget gerne med henvisning til færdselsloven...

Færdselsloven:
§ 14. Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal
kørende benytte den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den
pågældende art

Rigsadvokatens bødekatalog:
Færdselslovens kapitel 4 (§ 14-§ 40).
Kørende.
Anvendelsen af vejens forskellige baner:
14, stk. 1 Motorkøretøj på cykelsti 500 kr.

Så hvis der ikke er skærpende omstændigheder er det ikke så galt.
F.eks. trille forsigtigt hen af stien for at komme helt hen til huset i en
klyngebebyggelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-04-09 07:55

On Sun, 12 Apr 2009 23:28:43 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
> [...]
>
>Så hvis der ikke er skærpende omstændigheder er det ikke så galt.
>F.eks. trille forsigtigt hen af stien for at komme helt hen til huset i en
Og er man rigtig heldig kommer der måske også en parkeringsafgift
ovenpå, hvis man ellers foretager en parkering.

Men er der andre personer/trafikanter og disse må spring for livet,
summer det sig nok ret hurtigt op til væsentlig alvorligere anklager,
evt. med krav om fængselsstraf.
Så omstændighederne har ret meget at sige.

/Hans

Fra : Per

Dato : 13-04-09 08:07

Hans Kjaergaard wrote:

> Og er man rigtig heldig kommer der måske også en parkeringsafgift
> ovenpå, hvis man ellers foretager en parkering.

Den emsige betjent kan ALTID finde et eller andet at skrive en bøde ud for
ifm. Færdselsloven

Og er føreren arrogant eller lign. så falder hammeren nok noget lettere.

Blot det at der fx. mangler en hvid eller gul plastikdims over en skrue på
nummerpladen = en bøde på 500 kr (Registreringsbekendtgørelsen §58, stk. 2)

mvh. Per

Fra : Steen Hansen

Dato : 13-04-09 10:41

On Mon, 13 Apr 2009 09:07:04 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Den emsige betjent kan ALTID finde et eller andet at skrive en bøde ud for
>ifm. Færdselsloven

I nævnte tilfælde vel jeg da helt klart foretrække en meget emsig
politibetjent.

En bil har under igen omstændigheder noget at gøre på hverken cykel
eller gangsti.

Hvis en bilist skulle mene han har behov for at køre et sådant sted,
kan han altid beder politiet om lov, og mener de det er berettiget så
vil han få lov.

Steen

Fra : Lars

Dato : 13-04-09 11:19

Steen Hansen wrote:

> [...]
>
> Hvis en bilist skulle mene han har behov for at køre et sådant sted,
> kan han altid beder politiet om lov, og mener de det er berettiget så

Takker mange gange

Lars

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-04-09 19:22

Følgende er skrevet af Steen Hansen:
> En bil har under igen omstændigheder noget at gøre på hverken cykel
> eller gangsti.
Tror du skal omformulere dit ordvalg
Som tidligere tilsynsførende med sti/gade og vej belysning fik jeg
aldrig påtale af lovens lange arm (trods de har passeret mig mange
gange) når jeg kørte på stier o.l.

> Hvis en bilist skulle mene han har behov for at køre et sådant sted,
> kan han altid beder politiet om lov, og mener de det er berettiget så
> vil han få lov.

Igen, politiet er almindelige mennesker og kan også godt se evt.
nødvendighed af kørsel "ulovlige" steder, selvom man ikke på forhånd
har spurgt om lov.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-04-09 11:34

In news:49e2e4c4$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Per <mesked@hotmail.com> typed:

> Blot det at der fx. mangler en hvid eller gul plastikdims over en
> skrue på nummerpladen = en bøde på 500 kr
> (Registreringsbekendtgørelsen §58, stk. 2)
> mvh. Per

Er det virkelig rigtigt ? Hvor skaffer man sådanne plastichætter ? Vores i
venstre side af nummerpladen er desværre faldet af, og jeg vil da helst
undgå en bøde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-04-09 11:44

Tove Krieger skrev:
> [...]
>
> Er det virkelig rigtigt ? Hvor skaffer man sådanne plastichætter ? Vores
> i venstre side af nummerpladen er desværre faldet af, og jeg vil da

Det foregår nu hos Skat, samme sted hvor dine plader udleveres. Og de er
endda gratis, så der er ingen undskyldning.

--
Niels

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-04-09 11:52

In news:49e31759$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> typed:

> Det foregår nu hos Skat, samme sted hvor dine plader udleveres. Og de
> er endda gratis, så der er ingen undskyldning.

Mange tak. Den bliver skaffet i morgen.