Klip i kørekort
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-04-09 15:53

Fartgrænse 30 - men klip finder først sted som om hastighedsbegrænsningen er
40 - altså ved 52?

Men hvor står den slags officielt?

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-04-09 22:04

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Fartgrænse 30

Sådan en har jeg faktisk aldrig set. Hvordan så skiltet ud?

--
Allan Olesen

Fra : Allan F

Dato : 09-04-09 04:46

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en har jeg faktisk aldrig set. Hvordan så skiltet ud?
>
> --
> Allan Olesen

Det er rundt, med rød kant og tallet 30 i midten.

Det er rigtigt nok, der er rabat ved de helt lave hastigheder. For ellers
kunne man jo komme rigtig galt afsted med en minimal overskridelse. Der
findes steder med 20 km/t hastighedsbegrænsing, hvor man jo kunne få en
frakendelse ved 30 . . . ..

Allan F

Fra : Ivar

Dato : 09-04-09 11:17

Allan F skrev:

> Det er rigtigt nok, der er rabat ved de helt lave hastigheder.

For et par år siden var der en del sager fremme i medierne. Om
folk der havde lejet brændekløvere, hvor de ikke var klar over at
påhæng, der ikke er indregistreret højest må køre 30 km/t.
Folk var blevet taget for at køre 50 km/t, hvilket var
nok til at de mistede kørekortet.

Ivar Magnusson

Fra : Jubii

Dato : 09-04-09 06:13

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Fartgrænse 30 - men klip finder først sted som om
> hastighedsbegrænsningen er 40 - altså ved 52?
>
> Men hvor står den slags officielt?

Jeg har kun set:

"Ved hastighedsoverskridelse på eller over 30 % (§ 42 - § 43 a)."

der henvises der til færdselslovens §§.
D.v.s. 30% over 30 er 39. Hvor har du den påståede anden %
overskridelse fra?

"Færd.lov §42.
Stk. 5. For en vejstrækning, hvor det ikke vil være forsvarligt eller
ønskeligt at tillade kørsel med hastigheder svarende til den generelle
hastighedsgrænse, kan der fastsættes en lavere grænse. I tættere
bebygget område kan der på tilsvarende måde fastsættes en lavere
hastighedsgrænse for et nærmere afgrænset område."

Den gennerelle højeste hastighed i tæt bebygget område er 50 Km/t.
Udenfor 80 km/t.

Fra : bosol

Dato : 09-04-09 09:55

On 8 Apr., 17:53, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> størrelse m. 3-4 skuffer - hør nærmere.  Fjern fjern i mailadresse for at

Et sidespørgsmål:
Gælder det kun for danske statsborger med dansk kørekort ?
Jeg er dansk, men har græsk bil og kørekort
og svjh. kan en dansk politimyndighed ikke klippe i andre landes
kørekort....

Fra : Jubii

Dato : 09-04-09 17:11

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Så gør de vel bare det at de udsætter det tidspunkt du kunne få eller
bytte til dansk kørekort.

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 09-04-09 18:19

"bosol" skrev:

>Jeg er dansk, men har græsk bil og kørekort

Hvis du har bopæl i Danmark, har du forhåbentlig også en tilladelse fra
SKAT.

>og svjh. kan en dansk politimyndighed ikke klippe i andre landes
>kørekort....

Jo, men klippet (og evt. senere frakendelse) gælder kun i Danmark.

Se svaret på spørgsmål 14 her:
http://www.folketinget.dk/img20031/udvbilag/lib9/20031_11669/20031_11669.pdf

--
Hugo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-09 18:26

bosol skrev:

> Gælder det kun for danske statsborger med dansk kørekort ?
> Jeg er dansk, men har græsk bil og kørekort

Hvor kører du henne?

Betyder "græsk bil" at den er indregistreret i Grækenland?

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 09-04-09 18:29

"bosol" skrev

>Gælder det kun for danske statsborger med dansk kørekort ?
>Jeg er dansk, men har græsk bil og kørekort
>og svjh. kan en dansk politimyndighed ikke klippe i andre landes
>kørekort....

Det kan de godt, om de gør det ved jeg ikke, men rigtige frakendelser bliver
registreret, kørekortet inddrages og i EU sendes til det det pågældende
land.

Kørekortbekendtgørelsen:
Færøske og grønlandske kørekort samt »EF-kørekort« indsendes til
Rigspolitichefen med indberetning om årsagen til inddragelsen eller den
ubetingede frakendelse. Rigspolitichefen sender med de nævnte oplysninger
kørekortet videre til myndighederne i udstedelseslandet.

Det er værre med betingede frakendelser for udlændinge, der har man opgivet
at bruge kontrollerende køreprøver.

mvh
Alex Christensen

Fra : bosol

Dato : 10-04-09 00:06

On 9 Apr., 20:26, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Hvor k rer du henne?
>
> Betyder "gr sk bil" at den er indregistreret i Gr kenland?
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/                   FIDUSO:http://fiduso.dk/

Jeg har fast opholdstilladelse i GR og bopæl der, men kommer på
"ferie" til DK, men læser at DK-Justitsmin. kan foretage registrering
af
udenlandske biler og kørekort, også selvom personen stadig har dansk
pas !

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-04-09 08:45

On Thu, 9 Apr 2009 23:06:15 -0700 (PDT), bosol <bosolengo@gmail.com>
wrote:
> [...]
>"ferie" til DK, men læser at DK-Justitsmin. kan foretage registrering
>af udenlandske biler og kørekort, også selvom personen stadig har dansk
Hvor læser du det henne ?

/Hans

Fra : bosol

Dato : 10-04-09 13:55

On 10 Apr., 10:44, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> On Thu, 9 Apr 2009 23:06:15 -0700 (PDT), bosol <bosole...@gmail.com>
> wrote:>Jeg har fast opholdstilladelse i GR og bopæl der, men kommer på
>
> Hvor læser du det henne ?
>
> /Hans

Se indlæg af Hugo Østergaard......