Holde jehova m.f. fra døren
Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 00:32

Kan man på nogen måde forhindre (tilhold e.l.) Jehova o.l. i at komme og
banke på ens dør ?

Vi har i gennem flere uger hver søndag kl 8 fået besøg af 2 fra den lokale
betania kirke ting som lige skal høre om vi ikke skal med i kirke
i har flere gange gjort det meget tydeligt for dem at vi IKKE vil med dem
(Stiller normalt taxaen kl 6 søndag morgen så kl 8 når de kommer og vækker
mig er jeg ret negativ)

Sidste søndag blev de direkte jagtet ud af grunden.. Gav dem 10 sek til at
finde lågen hvorefter jeg slap vovsen

Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af at få
ødelagt mine søndage

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-04-09 00:41

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:gre3ed$2jat$1@newsbin.cybercity.dk:

> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af
> at få ødelagt mine søndage

Min søster havde et tilsvarende problem for mange år siden. Så begyndte hun
at åbne døren som Gud havde skabt hende og invitere dem ind for at tilbede
hendes legme...

Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 00:53

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hendes legme...
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

ROFL ... Kunne være den skulle afprøves

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-04-09 08:45

> [...]
> hun
> at åbne døren som Gud havde skabt hende og invitere dem ind for at tilbede

Nu har jeg ganskevist aldrig set din søster, men den metode kunne godt have
den stik modsatte virkning, så det ikke længere kun er søndag morgen hun
skal ud og åbne døren som Gud havde skabt hende

Fra : Jubii

Dato : 07-04-09 14:35

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i meddelelsen
> [...]
> have den stik modsatte virkning, så det ikke længere kun er søndag
> morgen hun skal ud og åbne døren som Gud havde skabt hende

Hvilken gud? Så vidt seksuallæren er det mor og far der har skabt hende.
Bland ikke ikkeeksisterende guder ind i det foretagende.
Så går det sjove ved at skabe et andet menneske jo fløjten.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-04-09 00:54

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Kan man på nogen måde forhindre (tilhold e.l.) Jehova o.l. i at komme og
> banke på ens dør ?

Hej

Henvend dig til din lokale rigssal. Her beder du om at blive noteret med din
adresse, på deres liste af undtagelser. Det kan lyde som en joke, men de har
faktisk en liste over adresser de ikke besøger. denne liste checkes hver
gang de udvælger et område at ringe på døren og den respekteres faktisk.
Står du på den, kommer de ikke hos dig mere.

Jeg står selv på den liste og de kommer aldrig her.

/Finn

Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 00:58

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk. Står du på den, kommer de ikke hos dig mere.
>
> Jeg står selv på den liste og de kommer aldrig her.

Ok .. Gad vide om betania har en ligesådan liste

Skal lige siges at størstedelen af beboerne i området er medlemmer af
betania kirken og vi har fra start gjort det ret tydeligt for dem at vi
ingen interesse har

Fra : Jubii

Dato : 07-04-09 01:22

> [...]

> Skal lige siges at størstedelen af beboerne i området er medlemmer af
> betania kirken og vi har fra start gjort det ret tydeligt for dem at
Og det nytter ikke noget at give dem en brochure fra Ateistisk Selskab?
Eller på anden måde bilde dem ind du er ateist?

Et skilt på lågen der siger "Bidsk hund løs på ejendommen, adgang på
eget ansvar".
Et andet skilt kunne sige "SATAN er min gud".

Fra : oz3bto

Dato : 07-04-09 01:33

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansvar".
> Et andet skilt kunne sige "SATAN er min gud".

Har skiltet oppe med hunden .. dog en lidt anden ordlyd
Forsøgte en af de første gange at bilde dem ind at vi var muslimer
efterfulgt af et par tyrkiske skideballer (Ja man har vel lært lidt da man
var pizzabud)

En kammerat kom ellers med en anden ide på MSN... Tage fusen på dem også gå
til deres dør og invitere dem med i den lokale folkekirke :D

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 01:05

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> wrote in

> Jeg står selv på den liste og de kommer aldrig her.

Den der liste der ikke eksisterer fordi det er et ulovligt arkiv - men som
man stadig kan blive skrevet på hvis man insisterer ;)

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-04-09 09:53

Henrik Stidsen wrote:

> Den der liste der ikke eksisterer fordi det er et ulovligt arkiv -
> men som man stadig kan blive skrevet på hvis man insisterer ;)

Og den er ulovlig helt præcist hvorfor?

--
Kurt Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 14:46

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in

> Og den er ulovlig helt præcist hvorfor?

Ingen anelse - men netop Jehovas vidner har drevet flere forskellige
arkiver, både over medlemmers rygevaner og hvem der ikke vil have besøg,
men officielt eksisterer ingen af dem hvis man spørger. Kan godt være de
har ændret på det men sådan har det i hvert fald været.

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-04-09 16:05

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> besøg, men officielt eksisterer ingen af dem hvis man spørger. Kan
> godt være de har ændret på det men sådan har det i hvert fald været.

Jeg synes ikke, at det er en god idé at du udtaler dig så bombastisk, når
det er forkert jvf. BLH's kommentar.

--
Kurt Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 20:05

> Jeg synes ikke, at det er en god idé at du udtaler dig så bombastisk,
> når det er forkert jvf. BLH's kommentar.

Fordi BLH altid har ret i alt hvad han siger? ;)

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-04-09 22:07

Henrik Stidsen wrote:

> Fordi BLH altid har ret i alt hvad han siger? ;)

Absolut ikke. Han tager fejl lige som så mange andre, og er også ganske
arrogant indimellem, men der er ikke nogen grund til at jeg gentager noget
selvindlysende, og i dette tilfælde korrekt, vel?

--
Kurt Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 23:06

> Absolut ikke. Han tager fejl lige som så mange andre, og er også
> ganske arrogant indimellem, men der er ikke nogen grund til at jeg
> gentager noget selvindlysende, og i dette tilfælde korrekt, vel?

Så fordi Bertel siger at det er okay så er det okay - men når jeg siger at
de har benægtet at de har den slags arkiver og lister så er det pludselig
bombastisk og forkert? Det kan man jo så undre sig lidt over, specielt hvis
man læser hvad jeg rent faktisk skrev.

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-04-09 09:33

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> det pludselig bombastisk og forkert? Det kan man jo så undre sig lidt
> over, specielt hvis man læser hvad jeg rent faktisk skrev.

Du har et problem, som du burde arbejde lidt med.
EOD.

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 12:12

Henrik Stidsen skrev:

> Så fordi Bertel siger at det er okay så er det okay - men når jeg siger at
> de har benægtet at de har den slags arkiver og lister så er det pludselig
> bombastisk og forkert?

Det bombastiske var nok at listerne skulle være ulovlige. Har du
læst lov om personoplysninger?

§ 5. Oplysninger skal behandles i overensstemmelse med god
    databehandlingsskik.

Stk. 2. Indsamling af oplysninger skal ske til udtrykkeligt
    angivne og saglige formål, og senere behandling må ikke være
    uforenelig med disse formål. [...]

[stk 3 - 7]

§ 6. Behandling af oplysninger må kun finde sted, hvis

1) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke hertil,
2) ...
3) ...
4) ...
5) ...
6) ... eller

7) behandlingen er nødvendig for, at den dataansvarlige eller den
    tredjemand, til hvem oplysningerne videregives, kan forfølge
    en berettiget interesse og hensynet til den registrerede
    ikke overstiger denne interesse.

Som du kan se er det nok at personen har givet samtykke, men det
kan også være at det kan forsvares under pkt. 7 at de registrerer
uden at spørge om lov.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 17:31

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Det bombastiske var nok at listerne skulle være ulovlige. Har du
> læst lov om personoplysninger?

Og smileyen og formuleringen gav slet ingen indikation om at hvor seriøst
det skulle tages?

Det er iøvrigt ikke nogen hemmelighed at Jehovas vidner HAR HAFT ulovlige
arkiver over deres tidligere medlemmer (og muligvis andre ting). Arkivet
blev stjålet fra deres hovedkontor i Holbæk i 1994, før det var arkivet
hemmeligt og der var ikke mange der kendte noget til det. Efter indbruddet
og afsløringen af hvad det var for et arkiv der var blevet stjålet blev
registeret kendt ulovligt af Registertilsynet.

Det arkiv kan du læse lidt om på
http://somet.dk/religion/jv_hemmeligearkiver.htm eller du kan Google det.

Og så gider jeg egentlig ikke debattere det mere med hverken dig eller
Kurt, det er spild af tid.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-09 12:28

Henrik Stidsen skrev:

> Den der liste der ikke eksisterer fordi det er et ulovligt arkiv - men som
> man stadig kan blive skrevet på hvis man insisterer ;)

Hvis man selv giver lov til en registrering, er den ikke ulovlig.

--
Bertel

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-04-09 10:45

In news:49da9612$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Finn Stampe Mikkelsen <stampe@city.dk> typed:
> [...]
> mere.
> Jeg står selv på den liste og de kommer aldrig her.

Ligeså her. Jeg har altid været venlig over for vidnerne når de kom til min
dør. De var altid høflige så jeg så ikke nogen grund til at være uforskammet
overfor dem. Det er dog irriterende at de ringer på døren hovedsagelig om
søndagen.

Jeg bad dem om at blive slettet på deres liste, og siden er de gået videre
til naboen når de var på vejen. Der var dog lige en ældre mand for et par år
siden, der ville sikre sig at det stadig var os der boede her, hvilket jeg
kunne bekræfte. Det er efterhånden 7-8 år siden vi sidst oplevede at de
ringede på, så en venlig henstilling skulle faktisk være tilstrækkelig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 07-04-09 22:28

> [...]
> faktisk. Står du på den, kommer de ikke hos dig mere.
>
> Jeg står selv på den liste og de kommer aldrig her.

Hvad siger registreringsloven omkring sådan en liste, må de have sådanne
registreringer liggende om os borger? .
/KE.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-04-09 23:50

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> skrev i meddelelsen

> "Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger registreringsloven omkring sådan en liste, må de have sådanne
> registreringer liggende om os borger? .
> /KE.

Jeg ser ingen problemer. Dels opføres der kun en adresse... Ingen navn eller
lign, så vidt jeg ved. men selv om der gjorde, beder jeg jo selv om at komme
på listen og jeg derfor ikke listen som værre end en medlemsliste i en
forening jeg selv har valgt at blive medlem af...

/Finn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 00:38

> [...]
> om at komme på listen og jeg derfor ikke listen som værre end en
> medlemsliste i en forening jeg selv har valgt at blive medlem af...

Kan man forestille sig at datatilsynet vil se det som et register over
religiøs overbevisning? (selvom det er med negativt fortegn). Den slags er
svjv ikke tilladt.

De bliver vel nød til at registrere navnet også så de kan se om det stadig
er den samme der bor der.

Fra : Jubii

Dato : 08-04-09 05:04

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man forestille sig at datatilsynet vil se det som et register over
> religiøs overbevisning? (selvom det er med negativt fortegn). Den
> slags er
> svjv ikke tilladt.

Nej, det er ikke den slags registrering.
Hvis jeg stod på listen, selv med navn etc., så ville de ikke registrere
min areligiøsitet, eller vide hvilke guder jeg evt. dyrkede.
For de kræver vel ikke at det afsløres inden de skriver i registret, og
overholder bortblivelse fra min dør?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 12:15

Henrik Stidsen skrev:

> Kan man forestille sig at datatilsynet vil se det som et register over
> religiøs overbevisning?

Nej. At jeg ikke vil have besøg af NN, betyder ikke at min
holdning kan afkodes ud fra NN's holdninger.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 08-04-09 12:20

"Henrik Stidsen" skrev

> Kan man forestille sig at datatilsynet vil se det som et register over
> religiøs overbevisning? (selvom det er med negativt fortegn). Den slags er
> svjv ikke tilladt.

Nåh, det kommer nok bag på folkekirken og alle andre religiøse butikker, de
fører så vidt jeg ved register over deres medlemmer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 17:29

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Nåh, det kommer nok bag på folkekirken og alle andre religiøse
> butikker, de fører så vidt jeg ved register over deres medlemmer.

Ja, over deres medlemmer - det er ikke det samme (det ses tydeligt hvis man
f.eks. undersøger hvad folkekirkens medlemmer egentlig tror på...).

Anyway, det var bare en tanke at det kunne være et problem.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-04-09 09:47

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> på...).
>
> Anyway, det var bare en tanke at det kunne være et problem

Det er tilladt at registrere religiøs overbevisning, såfremt den
registrerede selv har givet tilsagn.

Jan

Fra : Jubii

Dato : 09-04-09 11:21

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Det er tilladt at registrere religiøs overbevisning, såfremt den
> registrerede selv har givet tilsagn.

Der er trods alt en kirke der SKAL registrere medlemmer uden samtykke.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-04-09 12:23

Jubii wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Der er trods alt en kirke der SKAL registrere medlemmer uden samtykke.

Hvilken?

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 12:13

KE Kofod / 7100 skrev:

> Hvad siger registreringsloven omkring sådan en liste, må de have sådanne
> registreringer liggende om os borger? .

Efter min læge vurdering må de gerne, jf. mit andet svar med
lovcitat.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 17:32

> Efter min læge vurdering må de gerne, jf. mit andet svar med
> lovcitat.

Hvornår er du blevet læge Bertel? ;)

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-04-09 17:54

Henrik Stidsen wrote:
> Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Hvornår er du blevet læge Bertel? ;)

Du har forhåbentlig fået skolepengene tilbage.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-09 18:08

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in

> Du har forhåbentlig fået skolepengene tilbage.

Lagde du mærke til smileyen?

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-04-09 18:11

Henrik Stidsen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in

> Lagde du mærke til smileyen?

Åh, så du er en af den slags, fuldstændig hjernedød.

Fra : alexbo

Dato : 08-04-09 12:25

"KE Kofod / 7100" skrev

> Hvad siger registreringsloven omkring sådan en liste, må de have sådanne
> registreringer liggende om os borger? .

Hvis ikke de måtte ville det jo være omsonst at afmelde sig reklamer,
gratisaviser, og alle andre uønskede henvendelser.
Man slipper aldrig af med IDEnyt, hvis de ikke må føre register over
adresser der ikke ønsker bladet.
Det vil være svært at bebrejde PostDanmark, at de bliver ved med at komme
med reklamer, hvis den enkelte postmand skal huske det hele i hovedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 12:30

alexbo skrev:

> Det vil være svært at bebrejde PostDanmark, at de bliver ved med at komme
> med reklamer, hvis den enkelte postmand skal huske det hele i hovedet.

Ville det egentlig ikke også være et ulovligt register?

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 08-04-09 12:48

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Ville det egentlig ikke også være et ulovligt register?

Tanker er toldfri, og her må toldfri kunne udstrækkes til at de ikke kan
gøres til genstand for retsforfølgelse.

Noget andet er selvfølgelig hvis postmand Per ved hjælp af hukommelsen
sorterer din post efter dit ønske og smider det uønskede væk, så bryder han
uden tvivl postloven.
Men hans interne register over postmodtagernes særheder, kan jeg ikke se er
ulovligt.

Vi har vel alle et sådant register, jeg har en fornemmelse af at jeg i min
interne database bryder adskillige love, injurielovgivning ville komme på
arbejde hvis der bliver åbnet, de ti bud bliver heller ikke altid overholdt
i hemmelighedens kammer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-09 01:14

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:gre3ed$2jat$1@newsbin.cybercity.dk:

> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af
> at få ødelagt mine søndage

Find ud af hvem der er formand og ring til vedkommende. Fortæl vedkommende
om din oplevelse og sig pænt at du ønsker det stoppet.

Hvis det er de samme der kommer hver søndag ku det godt lyde som nogen der
syns de har fået verdens bedste ide men ik lige har tænkt det igennem - det
er ik engang sikkert kirken ved noget som helst om det eller har arrangeret
det.

Fra : Claus U

Dato : 07-04-09 08:18

oz3bto skrev:

> Har skiltet oppe med hunden .. dog en lidt anden ordlyd Forsøgte en af
> de første gange at bilde dem ind at vi var muslimer efterfulgt af et par
> tyrkiske skideballer (Ja man har vel lært lidt da man var pizzabud)

Noget i stil med:
<http://cykeltyven.dk/download/1jehovahswitnessesha9.jpg>

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : JYH

Dato : 07-04-09 09:38

oz3bto wrote:
> Kan man på nogen måde forhindre (tilhold e.l.) Jehova o.l. i at
> komme og banke på ens dør ?

Sæt en bloddonor mærkat på din dør.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-04-09 09:59

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Sæt en bloddonor mærkat på din dør.

Virker ikke. Længe siden det har haft en virkning.

De kommer for at missionere og de ser på det skildt, som hvis du havde
"Medlem af den danske folkekirke" stående. Du skal blot omvendes, så stopper
du jo som bloddonor...

/Finn

Fra : Snuden

Dato : 07-04-09 12:39

On Tue, 7 Apr 2009 10:59:19 +0200, "Finn Stampe Mikkelsen"
<stampe@city.dk> wrote:

> [...]
>"Medlem af den danske folkekirke" stående. Du skal blot omvendes, så stopper

Det virker nu fint her - jeg har ikke haft henvendelser fra dem siden
jeg satte den mærkat på døren.
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 12:07

Hvis vi taler om Betania kirkecenter i Brande - så gå ind på deres
hjemmeside og skriv et brev til dem og frabed dig deres rend.
Hvis de - hvem "de" nu måtte være - ikke respekterer et klart nej tak, så
grænser det til chikane.

Alternativt vælger du en søndag morgen at tage med dem - rejser dig op under
gudstjenesten og gør det helt klart, at det er første, sidste og eneste
gang, at du er der, og at de fremover skal holde sig fra din bopæl.
Så kan det vel ikke blive mere tydeligt.

Fra : Peter

Dato : 07-04-09 12:09

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at finde lågen hvorefter jeg slap vovsen
>
> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af at få

Gå dog med til deres gudstjeneste, og opfør dig så stjerne tosset, at du
bliver smidt ud, så inviterer de dig nok ikke igen.

Peter

Fra : Ann

Dato : 07-04-09 09:00

On 7 Apr., 01:32, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> finde lågen hvorefter jeg slap vovsen
>
> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af at få

Jeg har forlængst (efter flere flipanfald - gider altså ikke at blive
generet med Vågn Op og/eller Vagttårnet når jeg endelig har fri) bedt
om at komme på den "sorte liste" eller hvad de nu kalder den - og til
deres ære skal det siges, at de siden er gået forbi min dør.

Blev for et par år siden ringet op fra et eller andet centralt sted og
spurgt om de overholdt aftalen og om jeg fortsat ville stå på listen.
Vi blev enige om at forlænge aftalen.

Jeg har meget lidt til overs for Jehovas Vidner, men efter vi har
indgået ovenstående aftale fungerer tingene fint for os. Hvis jeg
skulle få behov dem kan jeg nok finde deres adresse og selv opsøge
dem.

hilsen
Ann

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 07-04-09 23:51

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

om at komme på den "sorte liste" eller hvad de nu kalder den - og til
deres ære skal det siges, at de siden er gået forbi min dør.

++++

Præcist min oplevelse...

/Finn

Fra : Andy

Dato : 08-04-09 09:12

>gider altså ikke at blive generet med Vågn Op og/eller Vagttårnet når jeg
>endelig har fri

Det er ellers interessant at opleve en udgiver som læser korrektur på deres
udgivelser, inden de smider dem i trykken. Det kunne de mere gængse trykte
foldere lære af.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 12:29

Andy skrev:

> Det er ellers interessant at opleve en udgiver som læser korrektur på deres
> udgivelser, inden de smider dem i trykken. Det kunne de mere gængse trykte
> foldere lære af.

Jeg tror bestemt ikke at de gængse tryksager ville sige nej til
en frivillig og gratis korrekturlæser.

--
Bertel

Fra : JBB

Dato : 07-04-09 19:03

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Kan man på nogen måde forhindre (tilhold e.l.) Jehova o.l. i at komme og
> banke på ens dør ?

Ned til boghandleren, bestil et eks. af Mein Kampf.
Næste gang de ringer på og stikker Vagttårnet op i synes på dig, hiver du
murstenen frem og tilbyder at læse deres L*** hvis de til gengæld vil læse
dit L***.
Har selv prøvet metoden og den virkede, har aldrig set dem siden og det
kører nu på 11 år :)

Adolf's pladder blev efterfølgende sted til hvile på den lokale kuglegrill
(efter endt middag).

Big smile ;)

JBB

Fra : oz3bto

Dato : 08-04-09 00:26

"JBB" <not@even.close> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører nu på 11 år :)
>
> Adolf's pladder blev efterfølgende sted til hvile på den lokale kuglegrill

Har en brugsforvirring til en sloda .. Mon den kan bruges :P

Nu har jeg ihvertfald sendt et brev til betania hvor fra det tydeligt
fremgår at jeg ikkke ønsker at komme i deres kirke og at de ikke behøver at
komme og spørge hver søndag da jeg ikke kan "omvendes"

Fra : Jubii

Dato : 08-04-09 05:09

"JBB" <not@even.close> skrev i meddelelsen

> Adolf's pladder blev efterfølgende sted til hvile på den lokale
> kuglegrill (efter endt middag).

Du huskede vel at rense grillen meget grundigt bagefter.

Fra : Andy

Dato : 08-04-09 09:14

> Adolf's pladder blev efterfølgende sted til hvile på den lokale kuglegrill

Hvorfor?

Fra : Jubii

Dato : 08-04-09 10:31

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?

Fordi grillen var brændvarm endnu, selvfølgelig. Hvorfor beholde den,
når den havde opnået en virkning.

Fra : Jesper

Dato : 08-04-09 19:44

Jubii <jubii@msn.com> wrote:

> "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Fordi grillen var brændvarm endnu, selvfølgelig. Hvorfor beholde den,
> når den havde opnået en virkning.

Jamen så kan du jo ikke læse den og nyde Adolfs udødelige
1000-årsrigeord
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Jubii

Dato : 09-04-09 05:44

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Jamen så kan du jo ikke læse den og nyde Adolfs udødelige
> 1000-årsrigeord

DU har vist meget svært med at følge en tråd og finde ud af hvem der
mener hvad.

Fra : Andy

Dato : 24-04-09 22:51

> DU har vist meget svært med at følge en tråd og finde ud af hvem der mener
> hvad.

Der skød du mig en holdning i skoen som jeg ikke gav udtryk for.

Fra : alexbo

Dato : 08-04-09 20:11

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev

> Fordi grillen var brændvarm endnu, selvfølgelig. Hvorfor beholde den, når
> den havde opnået en virkning.

Det der undrer mig en smule hvordan JBB kunne vide at den virkede første
gang, det lyder en smule dumt ikke at beholde bogen til en anden gang.

Nu satte JBB en smiley på, så mon ikke indlægget skal tages som et morsomt
indslag,
jeg kan jo læse at andre skribenter mener at bare man bruger en smiley kan
man skrive det rene vrøvl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-04-09 21:55

> [...]
> indslag,
> jeg kan jo læse at andre skribenter mener at bare man bruger en smiley kan

Nu var det ikke JBBs indlæg, som Jubii svarede på, men Andys - Han brugte
ikke en smiley.

/Johnny

Fra : alexbo

Dato : 08-04-09 23:06

"Johnny Andersen" skrev

> Nu var det ikke JBBs indlæg, som Jubii svarede på, men Andys - Han brugte
> ikke en smiley.

Næh, men det har jeg jo heller ikke skrevet.
Andy spørger JBB om hvorfor bogen blev grillet.

Jubii svarer:
"Fordi grillen var brændvarm endnu, selvfølgelig. Hvorfor beholde den,
når den havde opnået en virkning."

Der er det indlæg jeg svarer på.
At historien nok ikke skal tages alvorligt, at det var det JBB's smiley
betød.

Jeg skriver:
"Nu satte JBB en smiley på"
Jeg har svært ved at se at det kan forveksles med Andy.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-04-09 00:24

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> jeg kan jo læse at andre skribenter mener at bare man bruger en smiley
> kan man skrive det rene vrøvl.

Jeg går ud fra det er mig du forsøger at give den holdning men det der står
for din egen regning.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-04-09 11:05

Henrik Stidsen wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Jeg går ud fra det er mig du forsøger at give den holdning men det
> der står for din egen regning.

I så fald er han ikke alene.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-04-09 16:25

> I så fald er han ikke alene.

Det bliver ikke mere korrekt af at du også melder dig i koret af folk der
misforstår ting.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-04-09 16:38

Henrik Stidsen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in

> Det bliver ikke mere korrekt af at du også melder dig i koret af folk
> der misforstår ting.

Jeg har ikke misforstået det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-04-09 18:26

> Jeg har ikke misforstået det.

Der er vist ingen grund til at spilde mere tid på dig.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-04-09 18:26

Henrik Stidsen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in

> Der er vist ingen grund til at spilde mere tid på dig.

Det får du heller ikke noget ud af.

Fra : Jubii

Dato : 09-04-09 11:24

> Nu satte JBB en smiley på, så mon ikke indlægget skal tages som et
> morsomt indslag,
> jeg kan jo læse at andre skribenter mener at bare man bruger en smiley
> kan man skrive det rene vrøvl.

Nu bruger jeg aldrig smiley, betyder det så jeg aldrig vrøvler?
(jo tak, jeg kender selv svaret).

Fra : Allan F

Dato : 08-04-09 12:42

> [...]
> at finde lågen hvorefter jeg slap vovsen
>
> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af at få

Sig OK, hent dine nøgler og gå med dem. At du så er nødt til at holde dine
nøgler i hånden, da du ikke har nogen lommer i dit nattøj er en anden sag.

Fra : Brian H

Dato : 09-04-09 10:49

> [...]
> at finde lågen hvorefter jeg slap vovsen
>
> Kan jeg blive kvit med dem på nogen måde ? .. Er ved at være træt af at få

Et "Giv blod" klistermærke på fx fordøren skulle få dem til at stoppe.

Fra : Kim J

Dato : 09-04-09 15:56

Hejsa,

[SNIP]
> Et "Giv blod" klistermærke på fx fordøren skulle få dem til at stoppe.
He he... den bruger jeg også

Virker bedre end programwet mod lopper og flåter på en kat.

Hilsen
Kim J.

Fra : Lyrik

Dato : 11-04-09 18:43

> [...]

> Vi har i gennem flere uger hver søndag kl 8 fået besøg af 2 fra den
> lokale betania kirke ting som lige skal høre om vi ikke skal med i kirke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Oversat til dansk:
Kan man forhindre nogen i at ringe på klokken 8 når man arbejder til klokken
6?
Hvad med at hænge et "Hotelskilt" med "Må ikke forstyrres!" på døren?

MvH
Jens

Fra : Jubii

Dato : 12-04-09 05:07

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> klokken 6?
> Hvad med at hænge et "Hotelskilt" med "Må ikke forstyrres!" på døren?

Nu svarer du i en JURA gruppe, det er du vel klar over?
Har du så et lovgrundlag for dit svar? F.eks. en lov der forbyder nogen
at ringe på døre hvor et sådan skilt er hængt op på.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-04-09 12:02

Jubii wrote:
> [...]
> Har du så et lovgrundlag for dit svar? F.eks. en lov der forbyder
> nogen at ringe på døre hvor et sådan skilt er hængt op på.

Nu er der temmeligt mange indlæg i denne tråd, hvor de forslag der er givet
ligger meget langt fra jura. Så hvornfor netop angribe dette?

Jan