Det er godt politarbejde !
Fra : Per

Dato : 06-04-09 18:20

http://www.bt.dk/article/20090406/nyheder/90406033/

Men nok ikke helt efter bogen - men så kan de lære det kan de....

*/ Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-04-09 18:47

Per wrote:

> Men nok ikke helt efter bogen - men så kan de lære det kan de....

Hvem? Politibetjentene når de får en diciplinærsag på halsen fordi
forældrene til den 17-årige klager?

--
Jesper Lund

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-09 20:46

Jesper Lund wrote:

> Hvem? Politibetjentene når de får en diciplinærsag på halsen fordi
> forældrene til den 17-årige klager?

Du skal jo nok se, at de ikke har tvunget dem med en pistol for panden,
men bare sagt "Enten hiver i cyklerne op nu, eller også bliver i anholdt
for hærværk/tyveri etc."

Det er da kun flinkt at de giver drengene mulighed for at rette op på
det, inden det går så vidt at de skal anholdes

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-04-09 20:59

Jesper Lund wrote:

> Hvem? Politibetjentene når de får en diciplinærsag på halsen fordi
> forældrene til den 17-årige klager?

Næh, man skal nok nærmere være nervøs for at en hjernedød advokat synes der
skal køre en sag.

--
Kurt Lund

Fra : Hauge

Dato : 06-04-09 21:03

Kurt Lund wrote:
> Næh, man skal nok nærmere være nervøs for at en hjernedød advokat
> synes der skal køre en sag.

Hvad gør advokater ikke for at score kassen?

/Hauge

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-04-09 21:21

> Hvad gør advokater ikke for at score kassen?

Igen en af disse tåbelige fordomme.
Der er vist ikke meget "kasse" i at fører sådan en sag

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-04-09 21:30

Hej
Allan Soerensen wrote:
> Der er vist ikke meget "kasse" i at fører sådan en sag

Måske ikke sådan direkte "kassen", men så på noget dækning af pressen -
omtale og sådan nogle ting. Det går advokater vist også meget op i.

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 07-04-09 05:31

Martin [TMM] wrote:
> Måske ikke sådan direkte "kassen", men så på noget dækning af pressen
> - omtale og sådan nogle ting. Det går advokater vist også meget op i.

Jeg synes at navnet Bjørn Elmquist bimler frem her, ved ikke helt hvorfor.

/Hauge

Fra : Charlotte D.Jensen

Dato : 07-04-09 12:44

On 06/04/09 19:46, in article
49da4001$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Hvem? Politibetjentene når de får en diciplinærsag på halsen fordi
> forældrene til den 17-årige klager?

Det får de næppe, politichefen har jo allerede udtalt at betjentene havde
styr på det.
Jeg er sikker på at drengene tænker sig om en anden gang og at det er langt
bedre, præventivt, end at give dem en bøde (eller ingenting...)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-04-09 18:48

Per <mesked@hotmail.com> wrote:

> article

: - Vandet var cirka 1,5 cm koldt, kunne drengene fortælle betjentene
: efter den våde tur.

1 1/2 cm. Måler de vandtemperaturen med deres erektion?

--
I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-04-09 20:54

Hej
Axel Hammerschmidt wrote:
> 1 1/2 cm. Måler de vandtemperaturen med deres erektion?

Har du aldrig oplevet at få berettet om temperaturer ved hjælp af aftstanden
mellem pege- og tommelfinger?

Mvh
Martin

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-04-09 22:33

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> Hej

> Har du aldrig oplevet at få berettet om temperaturer ved hjælp af aftstanden
> mellem pege- og tommelfinger?

Nej. Og jeg mener ikke der så er nogen sammenhæng. Bliver afstenden da
længere eller kortere ved stigende temperatur?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-04-09 10:52

> Nej. Og jeg mener ikke der så er nogen sammenhæng. Bliver afstenden da
> længere eller kortere ved stigende temperatur?

Der skulle ha' stået: Bliver afstenden mellem pege- og tommelfinger da

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-04-09 16:52

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in

> Nej. Og jeg mener ikke der så er nogen sammenhæng. Bliver afstenden da
> længere eller kortere ved stigende temperatur?

Der hentydes til det fænomen alle mænd kender: Når der bliver for koldt
omkring de mandlige kønsdele, så kryber de op i varmen i lysken. Derved ser
det ud som om penis bliver kortere. Dette illustreres ofte med nævnte
afstand mellem 2 fingre.

Men som nævnt... det er et fænomen kun alle mænd kender. Kvinder kender
oftest det omtalte håndtegn i forbindelse med sætningen "Det her er 20 cm".

Fra : Klaus H

Dato : 06-04-09 18:57

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:49da39fc$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/article/20090406/nyheder/90406033/
>
> Men nok ikke helt efter bogen - men så kan de lære det kan de....
>
> */ Per
Nej, men i stil med de gode gamle dage, hvor drengestreger blev afregne på stedet og forældre og myndigheder blev holdt udenfor hvis muligt.
Lad os få mere den slags. Det tror jeg er gavnlig på lang sigt.

Klaus H

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-04-09 18:59

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> http://www.bt.dk/article/20090406/nyheder/90406033/
> Men nok ikke helt efter bogen - men så kan de lære det kan de....

Spørgsmålet er om ik det har været rimelig frivilligt? Ku sagtens
forestille mig betjentene foreslå knægtene at de selv lige hentede de
cykler op igen og de så valgte at gøre det for at undgå yderligere
politisag.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-04-09 22:53

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Nej. Og jeg mener ikke der så er nogen sammenhæng. Bliver afstenden
> da længere eller kortere ved stigende temperatur?

Længden af penis bliver, men da de fleste mennesker mener det er
upassende at bruge den som målestok, er det blevet almindelig kotume
at indikere den oplevede længde vha. håndtegn.
--
/Wegge

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-04-09 08:06

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.bt.dk/article/20090406/nyheder/90406033/
>
> Men nok ikke helt efter bogen - men så kan de lære det kan de....

Jeg har engang prøvet noget lignende, vi var en flok knejter der havde været
i byen og på vej hjem syntes vi lige de fine små træer i gågaden skulle
rykkes op og kastes rundt i gaden, det var der (heldigvis?) et par betjente
der spottede og så måtte vi igang med at genplante træer kl. lort om natten
i en halvstor brandert......
Vi fik ingen bøde eller videre tiltale, men vi har ikke glemt episoden......
--
Brian Sørup

Fra : Hans Jensen

Dato : 03-06-09 16:22

Brian Sørup skrev:

> [...]
> kl. lort om natten i en halvstor brandert......
> Vi fik ingen bøde eller videre tiltale, men vi har ikke glemt

Generelt synes jeg ikke politfolk selv skal stå og vurdere om de vil
anholde nogen for en forbrydelse eller ej. Alle der foretager en ulovlig
hanling skal selvfølgelig anholdes på stedet og slæbes på stationen hvis
politiet opdager denne forseelse. Så må domstolene tage stilling til
evt. skyldspøgsmål og deraffølgende strafudmåling. Det kaldes magtens 3
deling og er fundamentet for vores demokrati. Det kan godt være
betjentene vurderer at en forseelse ikke berettiger 1-2 timers
kontorarbejde...men den holder ikke. Alle er lige for loven og
politifolk skal gøre deres arbejde som i det her tilfælde er at foretage
en anholdelse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-09 16:32

Hans Jensen skrev:

> [...]
> kontorarbejde...men den holder ikke. Alle er lige for loven og
> politifolk skal gøre deres arbejde som i det her tilfælde er at foretage

Jeg vil lige indskyde at en ting er jura ... noget andet er sund
fornuft.

--
Bertel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-06-09 16:48

Hej
Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg vil lige indskyde at en ting er jura ... noget andet er sund
> fornuft.

Pas på med at sige sådan til en advokat eller jurist.

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-06-09 16:48

Hej
Hans Jensen wrote:
> Generelt synes jeg ikke politfolk selv skal stå og vurdere om de vil
> anholde nogen for en forbrydelse eller ej.

I den nævnte hændelse tror jeg faktisk at det der skete, havde større
effekt, end hvis der bare var dumpet et girokort ind ad brevsprækken fra
den nærmste politimester.
Som Brian selv skrev, har han ikke glemt episoden endnu, og vil nok
heller ikke gøre det.

Det skal ikke tolkes til at jeg er tilhænger af at der "sløses", men jeg
er tilhænger af at den rette "straf" vælges. I brians tilfælde var det
netop det der skete. De fik den rette straf.

Mvh
Martin