offentlig gøre oplysnisninger på andre per~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 03-04-09 09:13

hej.

jeg står i den situation at jeg er blevet snydt i et par handler... har
sendt penge men ikke modtaget varene...

det er privat køb og forholdsvis små beløb...

har alle oplysninger såsom navn, adresse, tlf. nr. bank konto oplysninger på
de personer....

de har selv givet mig d oplysninger inden handelen.

er det lovligt at jeg fx laver en side ligger den ud på nettet hvor alle
oplysninger om de personer er på hvor jeg kort og godt forklarer hvad
situationen er...

det er alle personer der har haft rig mulighed for at give mig mine penge
igen eller sende mig mine varer. nogen af handlerne er fra januarog andre er
endnu ældre...!

har ikke brug for at folk fortæller mig at det er spild af tid eller
lignende.... skal bare vide om det er lovligt eller ej! evt. hvad straffen
kan blive i tilfælde af det ikke er lovligt...!

på forhånd tak

Fra : bosol

Dato : 03-04-09 06:05

måske hjælp her: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Fra : J

Dato : 03-04-09 14:38

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende.... skal bare vide om det er lovligt eller ej! evt. hvad straffen
> kan blive i tilfælde af det ikke er lovligt...!

Engang en lokal håndværker forsøgte at snyde mig for en 5-8000 kr. lavede
jeg en "hemmelig", ikke-offentliggjort webside, sendte linket til håndværken
og oplyste, at jeg i løbet af x dage ville sætte linket op i de lokale
supermarkeder mv.

Inden vi kom så langt, kom pengene...

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 05-04-09 11:30

det drejer sig om private personer som har snydt mig....

og hvad vil straffen evt. blive i tilfælde af de melder mig for det?

for er ikke i tvivl om at de ikke ejer en krone og generelt bare er folk der
er pisse ligeglade med at snyde...

Nikolai

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 11:31

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev :

>det drejer sig om private personer som har snydt mig....

du er gennemgående ret uheldig med dine handler ?
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-09 09:36

> du er gennemgående ret uheldig med dine handler ?

Også min tanke.

Jeg overvejer at lave en side med navne på folk, der rigtigt mange gange er
uheldige, når de handler på nettet.
Det kunne være at andre handlende ville undgå at handle med dem. Det er
naturligvis ikke ondt ment, men bare for at hjælpe andre.