faglig klub - må man dette?
Fra : Peter T.

Dato : 02-04-09 11:01

Min tidligere arbejdsplads gik konkurs sidste sommer, men der trådte en
virksomhedsoverdragelse i kraft til to konkurrenter, hvor nogle af de
ansatte røg med i et af firmaerne. Jeg var en af de heldige.

Den faglige klub i den virksomhed, jeg kom over i, havde
generalforsamling februar i år. I vedtægterne står der, at man skal
have været ansat i firmaet i mindst 9 måneder inden man kan stille op
til bestyrelsen.

Er dette lovligt?

--
Peter T.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-04-09 11:21

On Thu, 2 Apr 2009 12:01:26 +0200, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
>generalforsamling februar i år. I vedtægterne står der, at man skal
>have været ansat i firmaet i mindst 9 måneder inden man kan stille op

Ja, de laver selv deres love og så længe de ikke strider mod anden
dansk lovgivning er der ok.

Du kan måske på en generalforsamling stille forslag om at de
anderkender de nye folk ved at tilskriver dem den tid de har fra den
gamle virksomhed.

/Hans

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-04-09 12:29

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
>
> Du kan måske på en generalforsamling stille forslag om at de
> anderkender de nye folk ved at tilskriver dem den tid de har fra den

Det enkleste er måske at foreslå at reglen ændres til "... med mindst 9
måneders anciennitet". Mig bekendt overføres anciennitet for ansatte der
indgår i virksomhedsoverdragelser.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter T.

Dato : 03-04-09 11:05

In article <e749t4phh4svugp8to7spbaf4vq97mr054@4ax.com>,
hans.k2teknik@post5.tele.dk says...

> Ja, de laver selv deres love og så længe de ikke strider mod anden
> dansk lovgivning er der ok.

Aha. Takker.

--
Peter T.