Forening - suppleanters indtræden i bestyr~
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 02-04-09 08:34

På en generalforsamling skulle vælges 3 suppleanter til bestyrelsen.

Der var 3 kandidater, som følgeligt blev valgt uden afstemning.

Senere opstod spørgsmålet om der - ved forfald i bestyrelsen - forelå en
bestem rækkefølge i hvilken suppleanterne indtræder i bestyrelsen ?

Vedtægterne sige kun, at der skal vælges 3 suppleanter til bestyrelsen.

/Bjarne

Fra : Henriette Døssing

Dato : 02-04-09 08:48

Bjarne Jensen skrev:
> [...]
> bestem rækkefølge i hvilken suppleanterne indtræder i bestyrelsen ?
>
> Vedtægterne sige kun, at der skal vælges 3 suppleanter til bestyrelsen.

Advarsel. Følgende svar er udelukkende baseret på egne erfaringer.

I de foreninger/bestyrelser jeg har været med i, har man altid valgt en
1., 2. og evt 3.suppleant netop for at have rækkefølgen på plads, hvis
en suppleant skal indtræde i bestyrelsen.

Mon ikke bestyrelsen og de suppleanter, som er valgt, kan enes om en
rækkefølge - alternativt kan der trækkes lod om rækkefølgen.

Bedste hilnser
Henriette Døssing

Fra : Jubii

Dato : 02-04-09 09:42

"Henriette Døssing" <tmp@REMOVETHISdoessing.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Det mener jeg er noget vrøvl, de indtræder som suplanter uden valg.
Egentlig er det en omgåelse af jeres vedtægter, og hvordan konstateredes
det, at der var enighed om fremgangmåden?

Og det har i så ikke gjort.

> [...]
> en 1., 2. og evt 3.suppleant netop for at have rækkefølgen på plads,
> hvis en suppleant skal indtræde i bestyrelsen.

Ja, der mangler noget tekst i deres vedtægter.

> Mon ikke bestyrelsen og de suppleanter, som er valgt, kan enes om en
> rækkefølge - alternativt kan der trækkes lod om rækkefølgen.

Nok den bedste metode, og huske at meddele medlemmerne rækkefølgen, evt.
i et referat.