Må banken have de disse oplsyniger.
Fra : Brian Svendsen

Dato : 30-03-09 22:27

Hej allesammen.

Jeg blev ringet op af Sydbank idag, og fik noget af et chock da de fortalte
at jeg stod som kunde, der havde været tabsgivende.
Til det hører følgende forhistorie

I 91, købte min daværende samlever, og jeg en bil, som blev finaniseret
igennem Varde Bank.
I 92, ender det med vi går fra hinanden, og både bil og hus, ryger sig en
tur.
Der er så noget restgæld, fra salg af bilen, som Varde Bank, selvfølgelig
vil have. Men da ingen penge har, kan de ingen få
Varde Bank, går i mellemtiden, konkurs og VB finans oprettes, til at indrive
nogen af alle de penge som Varde Bank havde ude og svømme. Incl den restgæld
fra bilen.
Så både min tidligere samlever og jeg bliver kontaktet, og jeg indgår en
aftale. Desværre kan jeg ikke overholde den.
Så bliver gældsbrevet åbenbart solgt til DAI, som nu står for at indrive
gælden. Igen laver jeg aftale som jeg så overholder.
I 2002 kommer jeg til penge. Og jeg indgår så en aftale med alle dem som jeg
skylder penge, så de får et engangsbeløb og så har jeg betalt min part og
skylder ikke nogen noget...

Tiden går, og jeg hører intet fra nogen.
Jeg overvejer så at skrifte bank, og kontakter flere banker for at høre hvad
de kan tilbyde..

Og så er det Sydbank fortæller mig, at jeg står i deres system som
tabsgivende kunde.

Jeg er godt klar over at Sydbank, overtog Vardebank den gang.
Men det var ikke det hele som de overtog, for den post hvor jeg skyldte dem
penge, gik over til VB-finans, og senere DAI.

Så er det jeg spørger.
Må de det, og kan jeg kræve at få alle de infomationer som de har om mig
udleveret. Og evnt. tvinge dem til at slette den infomation..

Som tillæg kan jeg nævne at hende jeg snakkede med fra Sydbank, sagde et det
kunne være en fejl, at jeg havde det hængende på mig, og hun ville undersøge
det..

/Brian

Fra : bosol

Dato : 31-03-09 08:44

On 31 Mar., 00:26, "Brian Svendsen" <bts-fjern-...@2ft-spam.dk> wrote:
> [...]

et det
kunne være en fejl, at jeg havde det hængende på mig, og hun ville

HVORFOR undersøgte damen ikke sagen, inden hun satte sig i forbindelse
med dig ?

Fra : Jean

Dato : 05-04-09 09:00

bosol skrev:
> [...]

"Jeg overvejer så at skrifte bank, og kontakter flere banker for at høre
hvad de kan tilbyde.. Og så er det Sydbank fortæller mig, at jeg står i

Derfor...

Fra : Hans Jensen

Dato : 03-06-09 16:28

Jean skrev:

> "Jeg overvejer så at skrifte bank, og kontakter flere banker for at høre
> hvad de kan tilbyde.. Og så er det Sydbank fortæller mig, at jeg står i
> deres system som tabsgivende kunde."
>
> Derfor...

Tabsgivende kunde er vel også en kunde der kun har en alm. lønkonto,
lidt pbs og som altid går til kassen og hæver :) Tidsforbruget ved
kassen gør at han giver tab. Han er uønsket også :) Utroligt men sandt :)