Fortrydelse af køb?
Fra : Essox

Dato : 29-03-09 10:08

Hvordan er det med subj. Jeg købte en genstand, men fortrød det senere,
genstanden er til levering tirsdag i næste uge,
kan jeg anullere denne handel og få mine penge tilbage, genstanden blev
betalt ved bestilling med visa.
Hvor lang tid efter kan handlen evt. anullers?

Mvh. Essox

Fra : Ole C

Dato : 29-03-09 11:08

Essox skrev blandt andet:

> [...]
> blev betalt ved bestilling med visa.
> Hvor lang tid efter kan handlen evt. anullers?

Læs her:
http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-09 11:23

Essox skrev:

> [...]
> genstanden er til levering tirsdag i næste uge,
> kan jeg anullere denne handel og få mine penge tilbage, genstanden blev

Det kommer ikke an på betalingen. Det kommer an på bestillingen.

> Hvor lang tid efter kan handlen evt. anullers?

Hvis det var fjernhandel (som f.eks. nethandel) og genstanden er
en rørlig vare som ikke er en fødevare (kort fortalt), kan du
fortryde i op til fjorten dage efter at du har modtaget varen.

Det er en fordel at annullere handelen inden varen fremsendes, da
du derved sparer retur portoen (som køber skal betale ved
fortrydelse). Sælger må ikke beregne noget gebyr for
fortrydelsen.

Der er særlige regler for tjenesteydelser og derfor også for
kombikøb som f.eks. en mobil+et abonnement.

--
Bertel