bilkøb
Fra : Jan

Dato : 22-03-09 09:10

Jeg har sammen med min pige købt en VW stationcar for 8 mrd. siden, iflg.
bilforhandleren er det en sælger der har haft den.
Nu er vi gået fra hinanden og vil sælge bilen, det viser sig nu at den har
kørt som hyrevogn og faktisk er usælgelig.
Det står ingen steder at den har kørt som hyrevogn.
Forhandleren er ikke til at snakke med, hvordan står vi, hvad muligheder har
vi.
jeg håber der er nogle derude der vil hjæpe os.
På forhånd tak
Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-03-09 09:26

"Jan" <Jan-Nilsson@fjernmail.tele.dk> writes:

> Jeg har sammen med min pige købt en VW stationcar for 8 mrd. siden, iflg.
> bilforhandleren er det en sælger der har haft den.

Har I det på skrift?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Jan

Dato : 22-03-09 11:01

Nej, vi har det kun fra sælger, og det står ikke på slutsedlen.
Mvh. Jan

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-03-09 09:38

> [...]
> har
> vi.
> jeg håber der er nogle derude der vil hjæpe os.

Slutsedlen indeholder normalt et punkt om bilen tidligere har kørt
hyrevognskørsel, skolekørsel og lignende, hvordan er dette punkt udfyldt?

Mvh Niels

Fra : Jan

Dato : 22-03-09 11:04

Hej Niels
Der står ikke noget på slutsedlen om hyrevognskørsel. Vi opdagede det først
da en køber undersøgte det ved told og skat.
Mvh. Jan

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-09 11:19

"Jan" <Jan-Nilsson@fjernmail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det står ingen steder at den har kørt som hyrevogn.
> Forhandleren er ikke til at snakke med, hvordan står vi, hvad muligheder

Hvorfor skulle den være usælgelig? Om det er en sælger, der har kørt den,
eller den har kørt som hyrevogn, kan jo være ligegyldigt. Hvad viser km.
tælleren?
--
mvh/Preben

Fra : Jan

Dato : 22-03-09 11:27

Den har kørt 370000 og er fra 2002, det er en stor bil, 2,5 diesel med
automatgear og alt muligt tilbehør.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-03-09 12:08

On Sun, 22 Mar 2009 11:18:47 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>eller den har kørt som hyrevogn, kan jo være ligegyldigt. Hvad viser km.
Skal vi gætte ?
Over 300000 km. Og det er det der gør den usælgelig, forstået således
at man idag under disse "krise" tider ikke kan få så meget for bilen
som man formentelig skylder på denne.
Er bilen købt kontant skal den jo bare sælges til den som vil give
mest.

/Hans

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-09 14:02

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som man formentelig skylder på denne.
> Er bilen købt kontant skal den jo bare sælges til den som vil give

Det kan vel næppe komme bag på Jan, at den har kørt mange km. Nu skriver
han, at den har kørt 370.000 km., og det har han vel ikke selv kørt på 8
måneder, så hvis den er usælgelig nu, var den vel også usælgelig, da han
købte den for 8 måneder siden. Det har jo ikke noget at gøre med, om den har
kørt som sælgervogn eller hyrevogn.
--
mvh/Preben

Fra : Jan

Dato : 22-03-09 15:26

Jo det har lige netop noget at gøre med om den har kørt som hyrevogn, vi
kunne have solgt den til en rimelig pris hvis det ikke havde været en
hyrevogn, mit spørgsmål er hvordan vi står over for forhandleren nu da det
jo ikke er oplyst at det var en hyrevogn.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-03-09 17:35

On Sun, 22 Mar 2009 15:26:29 +0100, "Jan"
<Jan-Nilsson@fjernmail.tele.dk> wrote:

>Jo det har lige netop noget at gøre med om den har kørt som hyrevogn, vi
>kunne have solgt den til en rimelig pris hvis det ikke havde været en
>hyrevogn,
Det er så ikke rigtigt, det er antallet af km der er dit problem.

At en mulig køber bruger det (at bilen har været taxi) som argument
for ikke at ville betale din pris, er i bund og grund bare et forsøg
på at presse prisen ned, hvilket er helt legalt. Var den ikke taxi
ville det være antallet af km der gjorde at køber ville presse prisen.

Husk på at da du købte var det sælgers marked, nu er det købers
marked, det er et faktum der betyder at det er meget svært at sælge
brugte biler til en for sælger fornuftig pris.

Hvis i har lånt til at købe bilen for 8 måneder siden og vil sælge den
nu er det bare "bad luck", for det vil med stor sansynlighed være en
underskudsforretning.

>mit spørgsmål er hvordan vi står over for forhandleren nu da det
>jo ikke er oplyst at det var en hyrevogn.
Dårligt, men kig i din slutseddel, står der noget med at man evt. kan
afkrydse at bilen har været taxi ? I så fald har du måske noget at
have din anke i. (Sælger har krydset forkert af, undladt at krydse af,
bare streget rubrikken ud)

Spurgte du forhandleren om bilen havde været taxi ?

Ved du noget om der har været andre ejere end dig og taxi firmaet ?

/Hans

Fra : Henning

Dato : 22-03-09 12:59

On Sun, 22 Mar 2009 09:10:17 +0100, "Jan"
> [...]

>Nu er vi gået fra hinanden og vil sælge bilen, det viser sig nu at den har
>kørt som hyrevogn og faktisk er usælgelig.

Intet er usælgeligt, det er et spørgsmål om pris! Efter 370.000 km er
det vist ligegyldigt hvem der har kørt den før.

Fra : Peter

Dato : 22-03-09 13:33

"Jan" <Jan-Nilsson@fjernmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> vi.
> jeg håber der er nogle derude der vil hjæpe os.

Usælgelig? jeg køber den da gerne, hvis prisen er rigtig, men med et
kilometertal på over 300.000, skal den være meget billig.

Peter

Fra : Elwarth

Dato : 22-03-09 15:07

> kørt som hyrevogn og faktisk er usælgelig.
> Det står ingen steder at den har kørt som hyrevogn.

Det forstår jeg ikke lige, hvis vognen var frikørt da vognmanden solgte den,
skulle tolddokumenterne da være i orden. I har vel heller ikke haft
problemer med at indregistrere bilen.
Jeg kører pt. i 3. bil fra samme vognmand. Jeg har aldrig haft problemer med
at sælge bilerne videre.
Prisen har været afgjort udfra model, km-stand og vognens fremtræden i
øvrigt. Jeg har dog aldrig hemmeligholdt overfor købere, at det er en aflagt
taxa.

/Morten

Fra : bosol

Dato : 22-03-09 13:25

On 22 Mar., 12:26, "Jan" <Jan-Nils...@fjernmail.tele.dk> wrote:
> Den har kørt 370000 og er fra 2002, det er en stor bil, 2,5 diesel med
> automatgear og alt muligt tilbehør.

Jeg tror du vil få mest for bilen ved at sælge den som eksport til en
Russer.
Russeren kan købe bilen afgiftsfrit dvs. du kan få noget af
registreringsafgiften retur fra SKAT.dk