Funktionær, genansættelse og anciennitet?
Fra : cybers

Dato : 21-03-09 08:35

Hej

Af ren nysgerrighed grubler jeg lidt over, hvor meget anceinnitet jeg har.
Sagen er den, at jeg har arbejdet i den samme virksomhed 10 år - ansat efter
funktonær lignende tilstand (efter en §19 lokalaftale). Jeg har været væk
fra firmaet 6 mdr, og bliver genansat igen...

Hvad med ancienniteten? Der står intet i lokalaftalen, om anceinnitet og
genansættelse.

Er der nogen som ved hvordan det normalt er dom funktionær? Syntes heller ej
funktionærloven, fortæller meget om det.

På forhånd tak

Fra : Henning

Dato : 21-03-09 08:57

On Sat, 21 Mar 2009 08:34:53 +0100, "cybers" <hom@pc.dk> wrote:

> [...]
>funktonær lignende tilstand (efter en §19 lokalaftale). Jeg har været væk
>fra firmaet 6 mdr, og bliver genansat igen...
Som udgangspunkt er du nyansat, og påbegynder din ancennitet fra
bunden med mindre du har aftalt andet ved genansættelsen.

Du refererer til lokalaftale - så har du sikkert også en tillidsmand,
spørg ham?

Fra : cybers

Dato : 21-03-09 09:03

> [...]
> bunden med mindre du har aftalt andet ved genansættelsen.
>
> Du refererer til lokalaftale - så har du sikkert også en tillidsmand,

Det var blot min svigermor, der sagde at man normaltvis stadig har sin
anciennitet, bare man ikke har været væk mere end 9 måneder.

Nå men jeg vil som du foreslår, spørge min tillidsmand :)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-09 10:56

"cybers" <hom@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> anciennitet, bare man ikke har været væk mere end 9 måneder.
>
> Nå men jeg vil som du foreslår, spørge min tillidsmand :)

Inden for staten optjener man ikke anciennitet når man er væk. Heller ikke i
kortere perioder.

Kurt

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-09 11:02

Kurt B. Andersen skrev den 21-03-2009 10:56:

> Inden for staten optjener man ikke anciennitet når man er væk. Heller
> ikke i kortere perioder.

men man beholder den man har.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-03-09 13:24

Carsten Riis wrote:

> men man beholder den man har.

Det kommer an på, i hvilken sammenhæng ancienniteten skal "bruges."

Fx opnås nogle ting først efter x års UAFBRUDT ansættelse.

Jan