Ved bo-deling? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 19-03-09 22:55

Hvordan er reglerne omkring det der hed fri proces? . Det det drejer sig om
er at 2 parter går hver til sit, den ene part har 100,000 kroner den anden
part har 10,000 kroner. Den part der har de 10,000 kroner har den mulighed
for at få hjælp af en advokat til at opgøre et fælles bo hvor parterne har
valgt at gå hver til sit? . Kan den part med de 10,000 kroner søge fri
proces? .

Med venlig hilsen KE Kofod

Fra : J

Dato : 19-03-09 23:39

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed for at få hjælp af en advokat til at opgøre et fælles bo hvor
> parterne har valgt at gå hver til sit? . Kan den part med de 10,000 kroner

Hundrede kroner og ti kroner er ikke mange penge.

Fra : Søren Blom

Dato : 20-03-09 00:58

"J" <j@nospam.xy> skrev

> Hundrede kroner og ti kroner er ikke mange penge.

Sikker dog et dumt svar. derr er tradition for, i news grupperne, ikke at
gøre nar af floks stave og slå fejl, du ved jo udemærkede hvad der menes.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-03-09 06:40

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> Sikker dog et dumt svar. derr er tradition for, i news grupperne, ikke at
> gøre nar af floks stave og slå fejl, du ved jo udemærkede hvad der menes.

Og så er der end ikke tale om hverken stave eller slåfejl. KE skriver bare
tallene på "amerikansk".

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-03-09 06:25

On Thu, 19 Mar 2009 22:54:54 +0100, "KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk>
wrote:

> [...]
>for at få hjælp af en advokat til at opgøre et fælles bo hvor parterne har
>valgt at gå hver til sit? . Kan den part med de 10,000 kroner søge fri
Lidt stikord til processen.
Hvis der er indgået et ægteskab skal man ved skilsmisse/seperation
bla. angive om fællesboet er delt. Der skal man så huske at angive at
det ikke er delt, hvis det er enes opfattelse.
Man skal være opmærksom på at det man skriver ved ansøgningen er det
der kommer til at stå i skilsmissebevillingen og intet kan ændre
dette. Så selv om man senere opnår enighed om at fællesboet er delt,
så udløder det ikke en ny skilsmissebevilling hvor dette er noteret.

Hvis man ikke kan blive enige om bodelingen er der den mulighed at man
(den ene part) kan søge råd og vejledning hos den lokale retshjælp
(kig i lokalavis/ugeblad)
Man kan også kontakte en advokat direkte, det er som reglen gratis for
en indledende samtale.

Man bør på en eller anden måde gøre det forarbejde at dokumenterer
hvem har indkøbt hvad (hvem ejer hvad), og/eller hvad det er man mener
at have krav på, ved større genstande er der en god ide at fremskaffe
dokumentation for værdi/restgæld.

De beløb der nævnes er det "cool cash" ? for det er vist ikke det der
alene benyttes til udregning om man kan få fri process.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 20-03-09 09:57

"KE Kofod / 7100" skrev

> Hvordan er reglerne omkring det der hed fri proces? .

Det lyder mere som om du har brug for reglere for retshjælp, men de er så
stort set ens.

http://www.retshjaelpen.dk/
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/raadgivning/friproces/Pages/default.aspx
http://www.advokatdickmeiss.dk/retshjaelp-fri-process.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : JM

Dato : 20-03-09 10:13

Fri proces eller ej - min erfaring er, at man altid skal bruge en advokat i
disse spørgsmål, hvis bare der er lidt at komme efter. Jeg har prøvet at
ordne det i fred og fordragelighed - det resulterede i, at jeg blev snydt.

Derfor - få fat i en advokat

Jacob

Fra : Ralph

Dato : 20-03-09 16:41

"JM" <j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordne det i fred og fordragelighed - det resulterede i, at jeg blev snydt.

Enig, jeg kender een der mistede sine børn pga. nærighed/godtroenhed. (og
JA, mistede, der er INGEN kontakt - nu på 18. år.)

--
Ralph