/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tysk Internet firma, snydt.
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 11:27

Hej.
Jeg ved ikke om jeg skriver til det rigtige sted, men jeg har ingen ide,
hvor jeg skal skrive og få hjælp.

Jeg har den 10 feb. købt og betalt (Via Paypall) et digital kamera ved et
tysk firma www.xenudo.de
Efter en 10 dage, kom der så en pakke, men i pakken var et meget meget
ringere kamera, end det jeg oprindelig har bestilt og betalt for. Jeg
kontaktede dem og oplyste dem og fejlen. De skrev at jeg skulle sende
kameraet retur til dem, og de ville sende mig det rigtige. Dette kostede mig
så 158 kr i porto. Jeg har nu sendt det retur til dem, og de har modtaget
det - Dette har jeg på track and trace fra GLS, og de har selv bekræftet via
mail, at det er kommet til dem. Men så hører ikke mere fra dem. Har skrevet
mange mails til dem, om at hvis de ikke har kameraet til mig, at jeg så
ønsker at de sender mig mine penge retur. Men jeg hører bare intet.
Jeg har mails, med hele vores samtale. Det er nu 1 md og 8 dage siden jeg
bestilte og betalte kameraet, og det er nu bleven meget billigere med tiden.
Hvordan får jeg mine penge igen..?? Kan jeg kontakte banken?

Håber på lidt hjælp.

Mvh

Kim



 
 
Henning (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-03-09 12:20

On Thu, 19 Mar 2009 11:27:13 +0100, "jojo" <noner> wrote:

>Hej.
>Jeg ved ikke om jeg skriver til det rigtige sted, men jeg har ingen ide,
>hvor jeg skal skrive og få hjælp.
>
>Jeg har den 10 feb. købt og betalt (Via Paypall) et digital kamera ved et
>tysk firma www.xenudo.de
>Efter en 10 dage, kom der så en pakke, men i pakken var et meget meget
>ringere kamera, end det jeg oprindelig har bestilt og betalt for. Jeg
>kontaktede dem og oplyste dem og fejlen. De skrev at jeg skulle sende
>kameraet retur til dem, og de ville sende mig det rigtige. Dette kostede mig
>så 158 kr i porto. Jeg har nu sendt det retur til dem, og de har modtaget
>det - Dette har jeg på track and trace fra GLS, og de har selv bekræftet via
>mail, at det er kommet til dem. Men så hører ikke mere fra dem. Har skrevet
>mange mails til dem, om at hvis de ikke har kameraet til mig, at jeg så
>ønsker at de sender mig mine penge retur. Men jeg hører bare intet.
>Jeg har mails, med hele vores samtale. Det er nu 1 md og 8 dage siden jeg
>bestilte og betalte kameraet, og det er nu bleven meget billigere med tiden.
>Hvordan får jeg mine penge igen..?? Kan jeg kontakte banken?

Du kan godt kontakte banken, men det vil ikke hjælpe dig noget
Du har betalt penge til Paypal, de har formidlet dem videre, dvs.
Paypal har opfyldt deres del af aftalen, og banken kan derfor ikke
gøre noget.
Du kan i stedet kontakte Paypal og forelægge dem situationen, de
plejer at være rimelig aktive.


Hans Kjaergaard (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 19-03-09 13:10

On Thu, 19 Mar 2009 11:27:13 +0100, "jojo" <noner> wrote:

>Hej.
>Jeg ved ikke om jeg skriver til det rigtige sted, men jeg har ingen ide,
>hvor jeg skal skrive og få hjælp.
>
>Jeg har den 10 feb. købt og betalt (Via Paypall) et digital kamera ved et
>tysk firma www.xenudo.de
Har du undersøgt om pengene nu ikke er kommet til din PayPal konto ?
Det er jo ikke sikkert at de af sig selv kommer tilbage til din
bankkonto, den tyske forhandler kender jo kun PayPal-kontoen.

/Hans

Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 15:17


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ibd4s4dvc1352fd1t3n6q9cbk50rtb5tc4@4ax.com...
> On Thu, 19 Mar 2009 11:27:13 +0100, "jojo" <noner> wrote:
>
>>Hej.
>>Jeg ved ikke om jeg skriver til det rigtige sted, men jeg har ingen ide,
>>hvor jeg skal skrive og få hjælp.
>>
>>Jeg har den 10 feb. købt og betalt (Via Paypall) et digital kamera ved et
>>tysk firma www.xenudo.de
> Har du undersøgt om pengene nu ikke er kommet til din PayPal konto ?
> Det er jo ikke sikkert at de af sig selv kommer tilbage til din
> bankkonto, den tyske forhandler kender jo kun PayPal-kontoen.
>
> /Hans

Tak for svaret.
Ja, der er ingen penge på min paypal konto. Jeg spurgte via mail, hvordan
jeg kunne få mine penge, og de 21 Euro, som jeg skulle bruge til at sende
det forkerte kamera tilbage, de skulle bruge Iban nr til min bank. Dette har
jeg skrevet til dem, både pr email, og per brev, som var sendt sammen med
det forkerte kamera retur.
Jeg har nu prøvet at lave en angivelse via paypal, på at jeg ikke har fået
min vare. Men som jeg læser det, så sender paypal den bare videre til
forhandleren! Hvad hjælper det, når de nu ikke svare..!
-
You have opened a dispute for the payment you made to digital-versand.de
Online GmbH & Xenudo.de Online on Feb 19, 2009 (Transaction
4KX94174Y8426180E) indicating that you did not receive the item you
purchased.


----------------------------------------------------------------
Transaction details
----------------------------------------------------------------
Seller's name: digital-versand.de Online GmbH & Xenudo.de Online
Seller's email: PayPal@digital-versand.de
Seller's transaction ID: xx
Transaction date: Feb 19, 2009
Transaction amount: -xxx,xx EUR
Your transaction ID: xx
Case number: xx
Response deadline: Apr 8, 2009

By opening a dispute in the Resolution Center, you will be working directly
with the seller to resolve this issue. We will email you when the seller
posts a response. Most of the time, disputes can be resolved quickly and
amicably in the Resolution Center. You'll be able to review the dispute
details, communicate with the seller, or ask PayPal to decide the outcome
of the case by filing a claim.

Har de så ind til 8 april, til at svare eller hvordan??



Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 18:05


"jojo" <noner> skrev i en meddelelse
news:tMydnTBPsId9zl_UnZ2dnUVZ8smWnZ2d@posted.nordit...
>
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:ibd4s4dvc1352fd1t3n6q9cbk50rtb5tc4@4ax.com...
>> On Thu, 19 Mar 2009 11:27:13 +0100, "jojo" <noner> wrote:
>>
>>>Hej.
>>>Jeg ved ikke om jeg skriver til det rigtige sted, men jeg har ingen ide,
>>>hvor jeg skal skrive og få hjælp.
>>>
>>>Jeg har den 10 feb. købt og betalt (Via Paypall) et digital kamera ved et
>>>tysk firma www.xenudo.de
>> Har du undersøgt om pengene nu ikke er kommet til din PayPal konto ?
>> Det er jo ikke sikkert at de af sig selv kommer tilbage til din
>> bankkonto, den tyske forhandler kender jo kun PayPal-kontoen.
>>
>> /Hans
>
> Tak for svaret.
> Ja, der er ingen penge på min paypal konto. Jeg spurgte via mail, hvordan
> jeg kunne få mine penge, og de 21 Euro, som jeg skulle bruge til at sende
> det forkerte kamera tilbage, de skulle bruge Iban nr til min bank. Dette
> har jeg skrevet til dem, både pr email, og per brev, som var sendt sammen
> med det forkerte kamera retur.

De skal da have både IBAN og BIC nummer for at kunne overføre pengene til
dig bank.
Men Paypal plejer nu at være gode til at hjælpe, har selv engang fået penge
retur fra dem for en vare jeg aldrig modtog.
Så, vent nu og se...
Erik


> Jeg har nu prøvet at lave en angivelse via paypal, på at jeg ikke har fået
> min vare. Men som jeg læser det, så sender paypal den bare videre til
> forhandleren! Hvad hjælper det, når de nu ikke svare..!
> -
> You have opened a dispute for the payment you made to digital-versand.de
> Online GmbH & Xenudo.de Online on Feb 19, 2009 (Transaction
> 4KX94174Y8426180E) indicating that you did not receive the item you
> purchased.
>
>
> ----------------------------------------------------------------
> Transaction details
> ----------------------------------------------------------------
> Seller's name: digital-versand.de Online GmbH & Xenudo.de Online
> Seller's email: PayPal@digital-versand.de
> Seller's transaction ID: xx
> Transaction date: Feb 19, 2009
> Transaction amount: -xxx,xx EUR
> Your transaction ID: xx
> Case number: xx
> Response deadline: Apr 8, 2009
>
> By opening a dispute in the Resolution Center, you will be working
> directly
> with the seller to resolve this issue. We will email you when the seller
> posts a response. Most of the time, disputes can be resolved quickly and
> amicably in the Resolution Center. You'll be able to review the dispute
> details, communicate with the seller, or ask PayPal to decide the outcome
> of the case by filing a claim.
>
> Har de så ind til 8 april, til at svare eller hvordan??
>
>



Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 18:26


"Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> skrev i en

>
> De skal da have både IBAN og BIC nummer for at kunne overføre pengene til
> dig bank.
> Men Paypal plejer nu at være gode til at hjælpe, har selv engang fået
> penge retur fra dem for en vare jeg aldrig modtog.
> Så, vent nu og se...
> Erik
>
Hej, og tak for svaret. De fik også både Iban og BIC nr.
Jeg har søgt lidt på firmaet i google, og fundet en del sider, hvor folk
klare over ikke at få deres vare, og firmaet skulle være rigtig langsom, så
det lover jo ikke godt. Og det som er mest træls, er jo at jeg står og
mangler mit kamera. Jeg kunne også gå ud og købe et her i dk, men hvad så,
hvis de så sender det andet efter noget tid fra tyskland. Jeg har nu ventet
i over 1 md. Synes allerede det er for længe...



Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 19:29


"jojo" <noner> skrev i en meddelelse
news:n7idndrF6d6zHV_UnZ2dnUVZ8rGWnZ2d@posted.nordit...
>
> "Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> skrev i en
>
>>
>> De skal da have både IBAN og BIC nummer for at kunne overføre pengene til
>> dig bank.
>> Men Paypal plejer nu at være gode til at hjælpe, har selv engang fået
>> penge retur fra dem for en vare jeg aldrig modtog.
>> Så, vent nu og se...
>> Erik
>>
> Hej, og tak for svaret. De fik også både Iban og BIC nr.
> Jeg har søgt lidt på firmaet i google, og fundet en del sider, hvor folk
> klare over ikke at få deres vare, og firmaet skulle være rigtig langsom,
> så det lover jo ikke godt. Og det som er mest træls, er jo at jeg står og
> mangler mit kamera. Jeg kunne også gå ud og købe et her i dk, men hvad så,
> hvis de så sender det andet efter noget tid fra tyskland. Jeg har nu
> ventet i over 1 md. Synes allerede det er for længe...
>

Ja, det lyder voldsomt.
Jeg har selv handlet et par gange med Photo-Porst-Memmingen og været meget
tilfreds med deres priser og betjening.
Men nu er du jo nødt til at se hvad der kommer ud af det hele, ved Paypal
kan det godt tage lidt ca. en måned inden de evt. tilbagebetaler pengene.
Erik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste