Navneloven i starten af 90erne
Fra : Morten

Dato : 18-03-09 21:56

Hej

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde navneloven som den så ud i
januar 1990? - dvs. inden den blev strammet. Har et papir med overskriften
"Navnebevis" dateret jan 1990 og der henvises til "I medfør af lov nr. 193
af 29. april 1981 om personnavne § 8, nr. 1 og nr. 5". Der vil jeg meget
gerne finde den fulde navnelov og ikke mindst de daværende gældende regler
for ændring af navne for børn

Den blev vist strammet godt og gevaldigt på et tidspunkt i starten af
90'erne, men det er ikke den jeg er interesseret i, men hvis nogen kan komme
med en dato for hvornår den trådte i kraft vil det være yderst interessant.

Mvh
Morten

Fra : SørenB

Dato : 18-03-09 16:02

Hej Morten.

Du kan finde svaret på retsinformation.dk og herefter taste nummer og
årstal eller via dette link.

SørenB

Fra : Morten

Dato : 18-03-09 23:14

Hej

> Du kan finde svaret på retsinformation.dk og herefter taste nummer og
> årstal eller via dette link.
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59328
>
> Med venlig hilsen
> SørenB

Fantastisk! Jeg havde regnet med at det var noget med at finde en bog på
biblioteket - hvis de da ikke har smidt dem ud

Men det er bare super, siger mange tak!

Mvh
Morten