Bopæl i Sverige - arbejde i DK - kørselsgo~
Fra : JM

Dato : 18-03-09 06:09

Hej

Jeg har en ansat som vil flytte til Sverige. Han skal fortsat arbejde hos os
som kørende tekniker i egen bil og med kørselsgodtgørelse.

Mine spørgsmål er følgende :

a) Han kører ud hjemmefra og får i dag km-penge fra bopæl til kunde. Kan han
stadig det når han flytter til S - eller skal han starte beregningen når han
når dansk jord. Og kan han i det hele taget oppebære retten til km-penge?

b) Hvordan forholder det sig, hvis han kører i en svensk indregistreret bil?

c) Er der andre forhold som vi umiddelbart skal være opmærksomme på?

Mvh Jacob

Fra : bosol

Dato : 18-03-09 01:42

On 18 Mar., 07:09, "JM" <j...@mail.dk> wrote:
> [...]
> når dansk jord. Og kan han i det hele taget oppebære retten til km-penge?
= Det er dig som arbejdsgiver, der aftaler med lønmodtager

> b) Hvordan forholder det sig, hvis han kører i en svensk indregistreret bil?
= Folkeregisteradresse i Sverige giver ret til at køre i DK med SV-
plader

du kan faktisk selv finde svaret her www.oresunddirekt.com

Fra : bosol

Dato : 18-03-09 02:01

On 18 Mar., 09:41, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:
> On 18 Mar., 07:09, "JM" <j...@mail.dk> wrote:> Hej

> =  Det er dig som arbejdsgiver, der aftaler med lønmodtager

> =   Folkeregisteradresse i Sverige giver ret til at køre i DK med SV-
> plader

= Du kan ikke hente Sygedagpenge i dansk kommune ....

Fra : JM

Dato : 20-03-09 10:09

Tak for svar! Jeg synes ikke helt det fremgik af dit link.

Jacob