Problem med tv udbyder
Fra : ___P.Sir

Dato : 17-03-09 14:59

Hvordan står man i følgende situation rent juridisk:

Vi har bestilt fiber til huset, som skal bruges til internet, telefon og tv.
Fiberleverandøren - Dansknet - bruger så et andet firma - Fasttv - til deres
tv signal.

Vi har nu forsøgt siden slutningen af januar, og er er IKKE lykkedes at få
et acceptalelt tv signal gennem fiberen. Internet og telefon er ok, men tv
kan de altså ikke klare. Har været her flere gange og udskiftet det ene og
det andet i systemet herhjemme, men med samme resultat.
Det er således bevidst, at det ikke er vores udstyr, det er galt med, men
signalet, som kommer ind gennem fiberen - som dansknet har leveret.

Nu har jeg mistet tålmodigheden og vil opsige tv delen. Det skal jeg så gøre
til FastTv, siger Dansknet. Jeg har vel også bestilt på deres formular i sin
tid, på foranledning af Dansknet, som påstod at kunne levere tv signal.

Men FastTv er vel ikke ansvarlig for om deres samarbejdspartner Dansknet kan
viderebringe signalet eller ej...? Så de vil vel forlange normal
opsigelsesvarsel.
Dansknet på den anden side vasker deres hænder, da tv signalet jo leveres af
FAst Tv...
Så hvor står jeg ?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Søren Blom

Dato : 17-03-09 16:01

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev
> [...]
> opsigelsesvarsel.
> Dansknet på den anden side vasker deres hænder, da tv signalet jo leveres

Hvad siger betingelserne om opsigelse?

Hvem betaler du til, betaler du særskilt for TV, Telefon og Internet til tre
forskellige, så skal du sikkert opsige til dme, men får du det hele på en
samlede regning fra Danske net, så virker det underligt, hvis du ikka skal
opsige til dem.

Har du naboer der har samme problem med signalet?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : ___P.Sir

Dato : 17-03-09 16:26

> "___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev

> Hvad siger betingelserne om opsigelse?

6 mdr. bindingsperiode, (betalt fra 29/1, skal være til udgangen af en
måned, så jeg er formentlig bundet til 1/8).

> [...]
> en samlede regning fra Danske net, så virker det underligt, hvis du ikka
Ja, der kommer særskilt regning for TV.

> Har du naboer der har samme problem med signalet?

Det vides ikke. Jeg er formentlig en af de allerførste her i kvarteret som
er hoppet på fiber.

....Men kan dansknet helt vaske deres hænder, når de nu selv konstaterer, at
MIT udstyr er iorden, men at det således er signalet gennem deres
fiberkabel, der ikke er godt nok (signalet ELLER kablet...?!)

Findes der en klageinstans, som man kan rekvirere til ved selvsyn at se tv
billedet og derved støtte, at produktet ikke er iorden?
Preben

Fra : Anders Majland

Dato : 19-03-09 09:54

> ...Men kan dansknet helt vaske deres hænder, når de nu selv konstaterer,
> at MIT udstyr er iorden, men at det således er signalet gennem deres
> fiberkabel, der ikke er godt nok (signalet ELLER kablet...?!)

Har du dokumentation for at du har reklameret over ikke at få den ydelse du
har fået leveret ?
(teknikker besøgene)

Har det været Fasttv eller Dansknet der har haft teknikkere ude ?

Jeg ville skrive til dem at du ønsker at de enten inden en_eller_anden_dato
får løst problemet og leverer det lovede eller også vil du hæve handlen (og
evt have det allerede betalte refunderet)

Problemet kan så nemt være at Fastnet mener at det er Dansknet der er
problemet... Men prøv om ikke du kan hæve handlen istedet for bare at opsige
abb.
/A

Fra : ___P.Sir

Dato : 19-03-09 18:52

> Har du dokumentation for at du har reklameret over ikke at få den ydelse
> du har fået leveret ?
> (teknikker besøgene)
Næ, ingen dokumentation. De kommer sikkert flere gange de nærmeste dage.
Hvordan skal jeg udbede mig dokiumentation?

> Har det været Fasttv eller Dansknet der har haft teknikkere ude ?

Det har været Dansknet.

> Jeg ville skrive til dem at du ønsker at de enten inden
> en_eller_anden_dato får løst problemet og leverer det lovede eller også
> vil du hæve handlen (og evt have det allerede betalte refunderet)
Jeg har skrevet i mail til dem at jeg vil opsige abonnement 31/3 hvis det
ikke er ordnet da.

> Problemet kan så nemt være at Fastnet mener at det er Dansknet der er
> problemet... Men prøv om ikke du kan hæve handlen istedet for bare at
> opsige abb.

Ok takker.
Preben