juridisk statistik
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 13:23

Jeg har fulgt lidt med som "smuglæser" i gruppen.

Det forekommer mig, at der er enkelte personer, der gang på gang geråder i
konflikter med udlejere, myndigheder, handlende, sundhedsvæsen etc.

Naturligvis sker der fejl, når folk agerer i et samfund, men sandsynligheden
for at samme person rammes af lægefejl, myndighedsfejl, "uretmæssig"
registrering i alskens registre, årelange tvister med naboer, udlejere og
alt hvad man ellers kan finde på, er jo ganske lille.
Men...findes der nogen form for statistik, der viser eller siger noget om
forbruget af offentlige ressourcer på enkeltndivider?
I min virksomhed kender vi jo godt navnene på den håndfuld kunder, dr koster
os allermest i "tabt post", "forsvundne indbetalinger", "produktklager" mv -
men har det offentlige nogen chance for at registrere dette - vil det være
lovligt?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 17:27

Firstname Lastname skrev:
> Jeg har fulgt lidt med som "smuglæser" i gruppen.

Ikke godt nok. Der er ingen jura i dit spørgsmål.

--
Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-03-09 18:12

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote in

> Ikke godt nok. Der er ingen jura i dit spørgsmål.

Så du mener ikke at...
"men har det offentlige nogen chance for at registrere dette - vil det være
lovligt?"

....har noget med jura at gøre? Måske du selv skulle læse lidt bedre for
fremtiden ;)

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 23:33

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> lovligt?"
>
> ...har noget med jura at gøre? Måske du selv skulle læse lidt bedre for

Ups - og undskyld til Fornavn Efternavn...

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 23:37

Firstname Lastname skrev:
> [...]
> men har det offentlige nogen chance for at registrere dette - vil det være

Undskyld. Selvfølgelig, det er det system der anbringer folk i
matchgrupper, og vi må gå ud fra at det er lovligt.

--
Niels

Fra : ASKF

Dato : 13-03-09 19:42

Niels P Sønderskov ytrede sig i
<49b98e8e$0$90276$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

>Undskyld. Selvfølgelig, det er det system der anbringer folk i
>matchgrupper, og vi må gå ud fra at det er lovligt.

Den enkelte offentlige institution må vel godt registrere dette til
intern brug, men de må vel ikke dele det med andre institutioner?

Jeg tænker på registerlovgivningen og lov om aktindsigt kan blive et
problem.

Spørgsmålet har også fået mig til at tænke på om der kan oprettes et
privat register over sådanne problematiske kunder, ligesom der er et
privat register over dårlige betalere?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus