opsige sit statsborgerskab
Fra : pepsidk1@gmail.com

Dato : 11-03-09 17:57

som overskriften siger hvordan opsiger man sit danske statsborgerskab
og til hvem.

på forhånd tak

Fra : Søren Blom

Dato : 12-03-09 01:14

<pepsidk1@gmail.com> skrev
som overskriften siger hvordan opsiger man sit danske statsborgerskab
og til hvem

Har du dobbelt statsborgerskab, er det et dansk borgerskab du vil opsige?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Padre

Dato : 12-03-09 04:08

On 12 Mar., 00:57, pepsi...@gmail.com wrote:
> som overskriften siger hvordan opsiger man sit danske statsborgerskab
> og til hvem.

Lov om dansk indfødsret §§ 7-9

padre

Fra : pepsidk1@gmail.com

Dato : 12-03-09 05:30

On 12 Mar., 01:14, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> [...]
>
> Søren Blom
> so...@blom.dk
> Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Har du dobbelt statsborgerskab: nej jeg har kun dansk
statsborgerskab .

er det et dansk borgerskab du vil opsige? : læse lige mit ? igen.

Fra : pepsidk1@gmail.com

Dato : 12-03-09 05:34

On 12 Mar., 11:08, Padre <spirito_sa...@yahoo.com> wrote:

> Lov om dansk indfødsret §§ 7-9

tak for svaret,nu ved jeg jeg til hvem,men ikke hvordan

Venlig Hilsen martin

Fra : Lars Løth

Dato : 12-03-09 13:18

Fra : Padre

Dato : 12-03-09 05:51

On 12 Mar., 12:33, pepsi...@gmail.com wrote:

> tak for svaret,nu ved jeg jeg til hvem,men ikke hvordan

Hvis du vil give afkald jf. § 9, så sker det vistnok til

Indfødsretskontoret
Holbergsgade 6
1057 København K

Tlf.: 33 95 42 70
E-post: indfodkt@inm.dk

--
padre

Fra : Padre

Dato : 12-03-09 07:47

On 12 Mar., 12:29, pepsi...@gmail.com wrote:

> Har du dobbelt statsborgerskab: nej jeg har kun dansk
> statsborgerskab .

Når du læser § 9 kan du se, at løsning fra dansk statsborgerskab
forudsætter, at du enten:
- allerede har et andet statsborgerskab
eller
- bliver statsborger i et andet land, når du er blevet løst fra dit
danske statsborgerskab.

Ministeriet vil naturligvis i begge situationer se dokumentation for
det fremmede statsborgerskab, før du kan blive løst fra dit danske
ditto.

--
padre

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-09 20:40

Lars Løth wrote:

> Jeg har nogle gode bud, men jeg tror jeg vil holde dem herfra.

Det berører ikke skattepligten..

Jeg kan kun komme på pligten til at deltage i forsvaret af Danmark (for
våbenføre mænd).

--
Jesper Lund

Fra : Knut

Dato : 12-03-09 21:08

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> Det berører ikke skattepligten..
>
> Jeg kan kun komme på pligten til at deltage i forsvaret af Danmark (for
> våbenføre mænd).

Og retten til at stemme ved Folketingsvalg!

Knut

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-03-09 23:28

Knut wrote:

> Og retten til at stemme ved Folketingsvalg!

Det er ikke en pligt. Der er andre ulemper ved at bo i Danmark uden
statsborgerskab. Stjæl 3 ispinde, og du er på vej ud af landet..

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-09 23:33

Jesper Lund skrev:

> Det er ikke en pligt. Der er andre ulemper ved at bo i Danmark uden
> statsborgerskab. Stjæl 3 ispinde, og du er på vej ud af landet.

Hvilket land bliver man sendt til?

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-09 00:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvilket land bliver man sendt til?

Det land hvor personen har statsborgerskab, velsagtens, forudsat (måske)
at personen ikke bliver tortureret der. Min pointen er blot at det er
meget nemt at blive udvist fra Danmark.

--
Jesper Lund