Definition på offentlig adgang?
Fra : Henning

Dato : 11-03-09 10:50

I vores bådklub har vi diskussion om hvorvidt rygeloven gælder i vores
klublokale eller ej.

Ifølge Lov om røgfri miljøer § 18. "I indendørs lokaliteter, hvortil
offentligheden har adgang, er det ikke tilladt at ryge, jf. § 4. "
Se hele loven på

Men hvad dækker "hvortil offentligheden har adgang" ?

Nogle mener jvf. http://www.at.dk/sw41645.asp
" Kan en forening tillade rygning ved møder og arrangementer?
Om rygning kan tillades, afhænger af, om der er offentlig adgang til
foreningens møder. Der er offentlig adgang, hvis alle kan blive medlem
af foreningen, også hvis der skal betales gebyr. Hvis der er offentlig
adgang, må der ikke ryges."

I og med alle kan melde sig ind i bådklubben, er der offentlig adgang.

Andre mener derimod, at da man skal have båd eller interesse deri for
at blive medlem, er der ikke adgang for alle, og dermed ikke offentlig
adgang.

Fra : Henning

Dato : 11-03-09 12:18

On Wed, 11 Mar 2009 10:50:09 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Andre mener derimod, at da man skal have båd eller interesse deri for
>at blive medlem, er der ikke adgang for alle, og dermed ikke offentlig

Det jeg leder efter er naturligvis eventuelle domafsigelser i den ene
eller den anden retning, men der har måske slet ikke været ført sager
endnu?

Fra : Codexx

Dato : 11-03-09 05:50

On 11 Mar., 10:50, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> [...]
> adgang, må der ikke ryges."
>
> I og med alle kan melde sig ind i bådklubben, er der offentlig adgang.

Og det er formentligt essensen.

> Andre mener derimod, at da man skal have båd eller interesse deri for
> at blive medlem, er der ikke adgang for alle, og dermed ikke offentlig
> adgang.

Det gælder jo jævnt hen for alle foreninger og klubber, at man samles
om en fælles interesse, det gør imidlertid ikke foreningen "privat".
Skal båden også ligge et bestemt sted? Så bliver det noget anstrengt
at tale om at alle kan blive medlem...

Har i personale ansat, eller er der tale omn et udskænkningsted med
bevilling er sagen klar.

/Codexx

Fra : Lars Løth

Dato : 12-03-09 12:44

Se evt. tråd: Rygning i forening? 10. februar 2009 05:48

Mvh.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 12:23

> [...]
>
> Andre mener derimod, at da man skal have båd eller interesse deri for
> at blive medlem, er der ikke adgang for alle, og dermed ikke offentlig

Der er offentlig adgang til "Sutbænken" i anlæget ved supermarkedet.
Vel klart for enhver?

I en forening er der IKKE offentlig adgang.

Bør ligeledes være klart for enhver.

Alle krumspringene fra sundhedsfanatikeres side er alene dette.
Krumspring.
Uden bund i noget som helst andet og mere, end lysten til at lufte
Kasketten.

Egon