Ekspropriation... haster
Fra : JBH

Dato : 10-03-09 21:29

Hvor finder man noget hjælp/vejledning om hvordan man skal forholde sig i
tilfælde af at ens private ejendom eksproporieres. ?

Det drejer sig om dette projekt som et par privatpersoner fik held af at
søsætte for ca. halvlandet år siden.

http://bjerringbro-avis.dk/default.asp?show=page&lang=1&id=4645

Problemet er bare at der bor nogle mennesker i området, som får deres
ejendom eksproporieret til en for lav værdi da området endnu ikke er byzone.
De mennesker bliver så vidt jeg kan se stillet i en meget dårlig situation
da de ikke kan købe tilsv. ejendomme. i området for
eksproporitationssummen.og slet ikke når kommunen ændrer områdets status til
byzone.

Kan man på nogen måde kræve at kommunen genhuser ?

Pga. finanskrisen er man så nu ved at få kolde fødder mht. "Hestelandsbyen"
, men eksproporiationen og udstykningen fortsætter åbenbart.

http://www.bjerringbro-avis.dk/default.asp?show=page&id=5609

Kan de mennesker som rammes af eksproporieringen på nogen måder stoppe
kommunens planer, nu hvor forudsætningerne for projektet ligesom er
forsvundet i finanskrisen.

mvh
JBH

Fra : mr

Dato : 12-03-09 15:38

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan de mennesker som rammes af eksproporieringen på nogen måder stoppe
> kommunens planer, nu hvor forudsætningerne for projektet ligesom er

måske for sent, men:
Man skal modtage oplysninger om hvordan man forholder sig hvis man ike er
enig i det tilbud man får ved ekspropriationen. Taksationskommisionen og
overtaksationskommisionen. Læs om mulighedeerne her:

http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=74447

Sagen kan ikke stopes med mindre byrådet trækker sagen tilbage. Kommuners
jordkøb sker efter planer der rækker længere ud i fremtiden end den
nuværende finanskrise.