Samme forseelse, eller???
Fra : Dan

Dato : 09-03-09 12:56

Med hensyn til alle de her fart-kameraer, der nu er sat på broerne herover
motorvejen over Fyn: Tæller hvert billede som en overtrædelse?

Jeg mener, man kører over fartgrænsen hen over motorvejen, og ved en bro
bliver der taget et billede, og ved næste bro et par kilometer længere nede
ad motorvejen bliver der så taget endnu et billede.

Tæller det for to overtrædelser, eller en overtrædelse ("Kørte for stærkt ad
motorvejen over Fyn")?

Kan Politiet i princippet opstille fotovogne, kofanger mod kofanger, og så
snuppe så mange billeder som muligt, inden bilisten får bremset ned, og så
udskrive bøde, klippe kørekort, o.s.v., for hvert eneste billede, af, i
princippet, samme forseelse?

Hvor går grænsen for om det er samme forseelse, eller om man bliver straffet
for samme forseelse mere end en gang?

Fra : Jubii

Dato : 09-03-09 13:24

"Dan" <@> skrev i meddelelsen
> [...]
> længere nede ad motorvejen bliver der så taget endnu et billede.
>
> Tæller det for to overtrædelser, eller en overtrædelse ("Kørte for

Det logiske må være 2 bøder.
Der er et blåt advarselsskilt inden et kamera, så sættes farten ikke ned
for hvert skilt, må et nyt billede være en ny forseelse, ergo en ny
bøde.
Og det er automatiseret ikke? Så når der er taget et billede fra en
stander sendes en bøde, og ved næste stander sker det samme må man gå ud
fra.
Det kunne jo være 2 forskellige politikredse.

Fra : Dan

Dato : 09-03-09 13:29

Jubii wrote:
> [...]
> ud fra.
> Det kunne jo være 2 forskellige politikredse.

Så i tilfældet med fotovognene, der holder kofanger mod kofanger, så er det
bare ærligt, at bilisten ikke kunne få sat farten ned ind næste fotovogn???

(Jeg aner en mulig måde, hvorpå vi kan få sat vores indkomstskat ned på

Fra : Frøken Jensen

Dato : 09-03-09 13:32

On 09/03/09 13:29, in article 9YSdnTR8VI4PlijU4p2dnAA@giganews.com, "Dan"
<@> wrote:

> [...]
>
> (Jeg aner en mulig måde, hvorpå vi kan få sat vores indkomstskat ned på

Joe, men det sker vist ikke at de holder kofanger ved kofanger...

Fra : Jubii

Dato : 09-03-09 14:31

"Dan" <@> skrev i meddelelsen

> [...]
> fotovogn???
>
> (Jeg aner en mulig måde, hvorpå vi kan få sat vores indkomstskat ned

Jeg gik med vilje ikke ind på det, for billister m.m. skal have en
advarsel i god tid før en foto- og andre fartfælder. Politiet og hermed
regeringen, er interesseret i at farten sættes ned, ikke at give så
mange bøder som muligt.
Så skatten bliver nok hvor den er, for de fleste kørende sætter farten
ned når de bliver advaret. Det giver forhåbentlig kun få bøder til dem
der ikke vil sætte farten ned.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-03-09 13:11

Jubii skrev:

> [...]
> advarsel i god tid før en foto- og andre fartfælder. Politiet og hermed
> regeringen, er interesseret i at farten sættes ned, ikke at give så

Jeg har aldrig set en advarsel ved en fotovogn, selv ikke den uge, hvor
den holdt forskellige steder på rute 57 hver morgen og aften.

Skal skiltning ikke kun være ved fastmonterede anlæg?

Leif

Fra : Jubii

Dato : 11-03-09 14:11

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har aldrig set en advarsel ved en fotovogn, selv ikke den uge,
> hvor den holdt forskellige steder på rute 57 hver morgen og aften.
>
> Skal skiltning ikke kun være ved fastmonterede anlæg?

Jeg har set dette skilt der fortælles om her:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1111113.ece

Men om det så _skal_ stilles op hver gang, ved jeg ikke.

Fra : Jubii

Dato : 11-03-09 14:20

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen news:49b7b877$0$15896

> Jeg har set dette skilt der fortælles om her:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1111113.ece
>
> Men om det så _skal_ stilles op hver gang, ved jeg ikke.

Glemte lige:
De står så på et trebenet stativ foran fotovogn.

Fra : Frank

Dato : 10-03-09 15:21

Hej

"Dan" <@> skrev i en meddelelse news:9YSdnTR8VI4PlijU4p2dnAA@giganews.com...

> Så i tilfældet med fotovognene, der holder kofanger mod kofanger, så er
> det bare ærligt, at bilisten ikke kunne få sat farten ned ind næste
> fotovogn???

Jep.

En, måske utraditionel, måde at undgå det på kunne være at overholde
færdselsloven.

Mvh
Frank

Fra : Knut

Dato : 09-03-09 18:00

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> [...]
> fra.
> Det kunne jo være 2 forskellige politikredse.

Det er i dette tilfælde vist ikke fartbøde kameraer vi taler om - men som et
kuriosum - i Tyrkiet får man kun en fartbøde om dagen. Oplevede at den
turistguide som kørte, blev nuppet tidlig morgen.
Han holdt meget fast i bøden, da han nu kunne køre uhindret (for stærkt)
resten af dagen.

Knut

Fra : alexbo

Dato : 09-03-09 18:47

"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev

> Tyrkiet får man kun en fartbøde om dagen.

Jeg mener det samme gælder parkeringsbøder/afgifter herhjemme.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 19:00

On Mon, 9 Mar 2009 18:46:55 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev

>Jeg mener det samme gælder parkeringsbøder/afgifter herhjemme.

Forudsat du ikke flytter bilen...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-03-09 13:50

Dan wrote:
> Med hensyn til alle de her fart-kameraer, der nu er sat på broerne
> herover motorvejen over Fyn: Tæller hvert billede som en overtrædelse?

Hvoraf fremgår det, at disse kameraer overhovedet anvendes til
hastighedskontrol?
Mig bekendt er det indtil videre kun som forsøg visse steder på
Sjælland, at man anvender ubemandede kameraer til hastighedskontrol
og det inkluderer ikke motorvej.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jubii

Dato : 09-03-09 14:38

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i meddelelsen

> Hvoraf fremgår det, at disse kameraer overhovedet anvendes til
> hastighedskontrol?

Kald det hvad du vil, kameraet tager billeder som bevis på dem der kører
for stærkt ved kameraet.

> Mig bekendt er det indtil videre kun som forsøg visse steder på
> Sjælland, at man anvender ubemandede kameraer til hastighedskontrol
> og det inkluderer ikke motorvej.

Dan er heller ikke på motorvej men på broer over motorveje.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-03-09 15:18

"Jubii" <jubii@msn.com> writes:

>Kald det hvad du vil, kameraet tager billeder som bevis på dem der kører
>for stærkt ved kameraet.

Jeg kan ikke på stående fod finde en kilde, men jeg har hørt
Vejdirektoratet udtale, at ingen af deres kameraer optager
billeder. De bliver udelukkende brugt til "live" overvågning
af trafiksituationen, så de kan informere om køer m.v.

I stærk modsætning til f.eks. England, hvor nærmest ethvert
kameras billeder bliver gemt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-03-09 15:21

Jubii wrote:
> Kald det hvad du vil, kameraet tager billeder som bevis på dem der
> kører for stærkt ved kameraet.

Ja på visse udvalgte strækninger på Sjælland kører man forsøg
med sådanne ubemandede kameraer, såkaldte stærekasser.
Forsøget omfatter ikke Fyn.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 14:46

On Mon, 9 Mar 2009 12:55:41 +0100, "Dan" <@> wrote:

>Med hensyn til alle de her fart-kameraer, der nu er sat på broerne herover
>motorvejen over Fyn: Tæller hvert billede som en overtrædelse?

Bruges disse kameraer ikke kun til trafikovervågning til f.eks.
www.trafikken.dk ?
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=137181

Fra : alexbo

Dato : 09-03-09 15:21

"Dan" <@> skrev

> Med hensyn til alle de her fart-kameraer, der nu er sat på broerne herover
> motorvejen over Fyn:

Mon ikke du tager fejl og det er webkameraer.
http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=84751

mvh
Alex Christensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-03-09 17:48

Den Mon, 09 Mar 2009 12:55:41 +0100 skrev Dan:

> Hvor går grænsen for om det er samme forseelse, eller om man bliver
> straffet for samme forseelse mere end en gang?

"God aften Hr. Betjent. Beruset? - ja det er jeg, det har din kollega
lige fortalt mig. Men jeg kan vel godt lige køre hjem - ikk?"

"Kørt over for rødt? - Ja, men det har jeg jo lige fået en bøde for."

Brug for flere eksempler?

---
Karl Erik.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-09 18:33

Karl Erik Christensen skrev den 09-03-2009 17:47:

> [...]
> lige fortalt mig. Men jeg kan vel godt lige køre hjem - ikk?"
>
> "Kørt over for rødt? - Ja, men det har jeg jo lige fået en bøde for."

Hvad så med ingen lys på cyklen?

Når nu argumentet med at man skal have lys på cyklen er, at man ikke kan
ses, hvordan kan politiet så stoppe mig?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-03-09 18:49

Den Mon, 09 Mar 2009 18:33:27 +0100 skrev Carsten Riis:

> Hvad så med ingen lys på cyklen?
>
> Når nu argumentet med at man skal have lys på cyklen er, at man ikke kan
> ses, hvordan kan politiet så stoppe mig?

Nu vi er ved de "dårlige".
En sort bil, uden lys på, kommer kørende ad en vej uden gadelys. En neger
kommer kørende på cykel uden lys. Alligevel når bilen at stoppe 30 cm.
fra cyklisten.
Hvordan kunne bilisten se cyklisten?

---
Karl Erik.

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 19:00

>En sort bil, uden lys på, kommer kørende ad en vej uden gadelys. En neger
>kommer kørende på cykel uden lys. Alligevel når bilen at stoppe 30 cm.
>fra cyklisten.
>Hvordan kunne bilisten se cyklisten?

Solen skinnede på ham

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-03-09 19:53

Den Mon, 09 Mar 2009 18:59:46 +0100 skrev Henning:

> Solen skinnede på ham

Nemli-ja

Solen skinner på de klippede får

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-03-09 19:57

Den Mon, 09 Mar 2009 19:17:59 +0100 skrev Carsten Riis:

> Negeren smilede.

Kloken er mange, do er tae te fange

Du får en ny chance:

Nu må man jo ikke kalde negerboller for negerboller.
Men hvad hedder de så?

Ekstra spørgsmål: Må man det her pjat i dk.videnskab.jura?

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-03-09 00:02

Den Mon, 09 Mar 2009 22:28:55 +0100 skrev Jubii:

> Du ved godt at der findes en gruppe til "den slags",
> dk.snak.vittigheder.

Jeps, sorry

Her er svaret: "Boller af anden etnisk oprindelse"

---
Karl Erik.