Bananer ???
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 30-07-01 22:45

Sad og læste om frugt og grønt..

kan du pase bananer er usunde ?

Fra : Søren Pedersen

Dato : 31-07-01 07:05

Hej
Nej bananer er ikke usunde.
De falder i den gruppe der går under navnet: hurtige optagelige kulhydrater.
DVS at det sukker, der er i dem optages i blodet ligesom blocher,
majs,rosiner, kartoffelmos, hvidt brød, hvide og brune ris, gulerødder og
der er sikker flere.
Det er derfor at man nogen gange kan se fodboldspillere spise et par bananer
lige efter kampen. De er lidt flade og en banan bringer blodsukkeret hurtigt
op igen.

VH
søren

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 31-07-01 13:32

Men feder da at spisse det ???

Fra : jpholm

Dato : 31-07-01 18:38

> Men feder da at spisse det ???
Umiddelbart ikke. På samme måde som at sukker kun feder, hvis man spiser så
meget at det ikke bliver forbrændt (eller hvis man er velernæret af andre
fødeemner og herefter spiser sukker).....evt. kulhydrat-overskud vil da
blive lagret som - i første omgang glycogen - og derefter som fedt.

Antag at du lige har spist en BigMac-menu og herefter snupper et par bananer
til dessert, vil du primært bruge kulhydraterne fra bananerne til at lunte
hjem fra McD i stedet for den energi der er i burgeren (...der deponeres på
maven)- er det da bananen der feder?? Hmm. Vælg selv!
Der er energi i fætteren, og det vil altid fede hvis det er i overskud.

jph.

Fra : Søren Pedersen

Dato : 31-07-01 19:03

Hej
Det er ligesom historien om manden der drak 20 Tuborg uden at blive fuld.
Derefter drak han 20 Hof og blev bare kanonfuld, hvorefter hans konklusionen
var at man bliver fuld af at drikke Hof.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 31-07-01 18:53

"Søren Pedersen" <pedersensoeren@hotmail.com> wrote in message

> [...]
bananer
> lige efter kampen. De er lidt flade og en banan bringer blodsukkeret

[klip]

Jeg læste på nogen rosiner at de havde 0-1 g fedt og 70 g kulhydrat pr. 100
g - så de må da være enormt gode som 'energiindsprøjtning' ikke ?

Hvorfor ser man så aldrig sportsfolk spise rosiner ? De spiser altid bananer
(typisk tennis) eller kiks og chokolade (cykling)

Er det bare fordi det er for bøvlet at spise rosiner ?

Kenneth Bon
http://www.kennethbon.dk
skrivtil@kennethbon.dk
ICQ : 16408232

Fra : Søren Pedersen

Dato : 31-07-01 19:11

Hej
Ja rosiner er vist også i den gruppe, sammen med mussli, synes jeg at kunne
huske
Jeg synes bananer har i hvert fald en fordel frem for rosiner.
De er allerede pakket ind fra naturens hånd, så de fedter ikke meget. Det
gør rosiner.
VH
søren

Fra : jpholm

Dato : 31-07-01 20:59

> Er det bare fordi det er for bøvlet at spise rosiner ?

De er også kendt for at give mavegener i større mængder......irriterende for
de fleste topatleter!!! har har

jph.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 31-07-01 22:33

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> wrote in message

> Hvorfor ser man så aldrig sportsfolk spise rosiner ?

Det gør de skam også! ofte bare i sammenhæng med andet, f.eks. i
müslibarer eller indbagt i brød.

> Er det bare fordi det er for bøvlet at spise rosiner ?

Ja, de rasler ud mellem fingrene på en de små sataner - og det er helt
vildt usmart, når man sidder på sin cykel

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906