Afstand mellem havelamper (skotlamper)
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-07-01 20:16

Hej,

Jeg skal igang med at montere lamper langs min indkørsel.

Jeg påtænker at montere skotlamper i venstere side af indkørslen, hver
lampe bliver placeret på en 75 cm høj stolpe med et brædt på toppen.
Selve lampen monteres på undersiden af brædtet, så lampen sider under
halvtag.

Er der nogen som har erfaring med hvor langt der bør være imellem hver
stolpe, så der er tilstrækkeligt lys til at se hvor man går/kører, uden
at det ligner en landingsbane?
--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Nick

Dato : 31-07-01 08:07

"Michael Rasmussen" <miker@miker.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaring med hvor langt der bør være imellem hver
> stolpe, så der er tilstrækkeligt lys til at se hvor man går/kører, uden
> at det ligner en landingsbane?

Jeg satte sådan nogle op langs min svigerfars indkørsel, der er ca. 1½ meter
imellem, og monteret lavenergipærer i skotlamperne.

Selve lampen lavede jeg af 1,20 m stolpe (9x9) hvor jeg savede smig ca. 20
grader og satte et 22x9 cm bræt på, så der er halvtag over skotlampen. Fører
du kablet ud gennem bagsiden af skotlampen, kommer de jo ud på bagsiden af
stolpen, hvor du så kan føre dem ned i jorden, så de er mindst muligt
synlige.

Jeg poster gerne et billede i dk.binaer, hvis nogen er interesserede.

Husk også at montere en timer (evt. men lysføler) så de ikke lyser forgæves.
Men de skal jo gerne lyse på andre tidspunkter end kun lige når man kommer
kørende, ellers kan Kasper & Jesper & Jonathan jo se at man ikke er der...

/Nick

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 31-07-01 08:18

On Tue, 31 Jul 2001 09:06:34 +0200, "Nick" <nick@imw.dk> wrote:

>Jeg poster gerne et billede i dk.binaer, hvis nogen er interesserede.

Det er jeg.

--
Hjerteligst
Dorte

Det generer mig ikke at få en privat mail, så længe den ikke generer mig

Fra : Nick

Dato : 31-07-01 08:58

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jeg.

Jamen så ta'r jeg et billede i aften, så hold øje med dk.binaer i morgen...

/Nick

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-07-01 09:45

"Nick" <nick@imw.dk> wrote:

> [...]
>kørende, ellers kan Kasper & Jesper & Jonathan jo se at man ikke er der...

Takker for info, hvis du har et billede af det ville det være perfekt.
--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Nick

Dato : 31-07-01 09:58

Husk, at når der er 1½ meter imellem (måske er det snarere 2 meter, se selv
på billedet imorgen) så er det fordi indkørslen skal lyses godt op, og hvis
den ikke er så bred, kan du sagtens lade der være 3 meter imellem.

/Nick