Tomcat og Apaches virtual host - Hvordan?!
Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 30-07-01 19:09

Jeg har apache 1.3.x som kører med http://localhost på port 80 (default
http-port).

Desuden har jeg installeret Jakarta Tomcat 3 og den kører på
http://localhost:8080/, dvs. port 8080 for at kunne køre jsp og servlets.

Nu står jeg i den situation, at den rigtige Apache webserver, som kører et
vilkårligt antal virtualhost på samme IP-nummer - og der vil jeg gerne køre
Servlets og JSP. Men hvordan skal man definere det i httpd.conf (Apaches
konfigurationsfil)?

Det er ikke særligt smart at det skal hedde
http://yoursite.com/servlet/TestServlet:8080/ - det er portnummeret jeg vil
have væk - altså skal Tomcat og den ordinære Apache server "smelte" sammen.

Det er noget med et .so modul - men kan nogen give mig et eksempel, så jeg
kan komme videre i Java-verden?

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 30-07-01 20:57

mod_rewrite is your friend http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html

- Kasper Nielsen (knielsenNOSPAM@apache.org)
remove NOSPAM from reply

http://jakarta.apache.org/turbine
http://jakarta.apache.org/velocity

Fra : Morten Primdahl

Dato : 31-07-01 08:34

> http://yoursite.com/servlet/TestServlet:8080/ - det er portnummeret jeg vil
> have væk - altså skal Tomcat og den ordinære Apache server "smelte" sammen.

http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-3.3-doc/index.html
Se punktet 'Integrating Tomcat with a web server'.

> Det er noget med et .so modul - men kan nogen give mig et eksempel,
> så jeg kan komme videre i Java-verden?

mod_jk.so

Mvh Morten

Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 01-08-01 12:00

Hej

Jeg har prøvet, og det ser ud til at virke.... Men jeg kan ikke få min
servlet i gang på dev.miraculix.dk.

Config i server.xml:
<Host name="dev.miraculix.dk">
<Context path="/" docBase="/web-staff/www.miraculix.dk">
</Host>

Serveren svarer sådan:
2001-08-01 12:59:03 - Ctx( dev.miraculix.dk: ): 404 R( +
/servlet/HelloWorldExample + null) null

Når der står 404, så betyder det at den ikke kunne finde siden. Men hvad har
jeg gjort forkert?

Claus

Fra : Morten Primdahl

Dato : 01-08-01 12:07

Claus Jul Larsen wrote:
> [...]
> </Host>
>
> Serveren svarer sådan:
> 2001-08-01 12:59:03 - Ctx( dev.miraculix.dk: ): 404 R( +

Mnnff.. Jeg husker ikke om du kan binde til /, prøv evt.
at sætte path="/hep" og se dev.miraculix.dk/hep/

Med Tomcat følger der en del eksempel sider, de ligger
i webapp diret, og hedder *.war - fex. examples.war, prøv
at se om der er noget på dev.miraculix.dk/examples/.

Mvh Morten

Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 01-08-01 13:37

Hm... Jeg har prøvet det med hep/ i path, men ingenting hjælper.

Den kan bare ikke finde den servlet fil HelloWorldExample som ligger på
/web-staff/dev.miraculix.dk/servlet/HelloWorldExample

Det ser ud til at jsp-filerne kører - men der er lidt bøvl med classpath, så
nogle klasser ikke kan findes.

Hvordan skal jeg få den til at spille sammen med Apache webserveren ???

Claus