PC harddisk ?
Fra : Claus Hansen

Dato : 30-07-01 18:26

Jeg har monteret en pc harddisk i en g4
Desvære dukker den ikke op på skrivebordet
jeg kan godt se den i system information og kan godt formatere den.

Problemet er at der er pc data på som jeg gerne vil gemme.
findes der en løsning så man kan kopiere diskens indhold over på en anden
disk.

Claus

Fra : Preben Virkus

Dato : 31-07-01 01:18

Hvis det lykkedes for dig, så vil jeg gerne høre lidt mere om dit projekt !
Jeg er selv lige blevet ejer af en Power Mac G3 med 4 GB hardisk - og har en
10 GB IBM disk liggende som måske kunne gøre nytte i Mac'en ?

Jeg har faktisk også en cd-rom brænder i overskud fra min PC'er - Kan en
sådan fungere på Mac'en ?

Mvh. Preben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-07-01 02:51

Preben Virkus <pv@trendtoys.dk> wrote:

> Jeg har faktisk også en cd-rom brænder i overskud fra min PC'er - Kan en
> sådan fungere på Mac'en ?

ja, med mindre den er til parallelport et slige okult

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Simon T

Dato : 31-07-01 06:23

> [...]

> Jeg er selv lige blevet ejer af en Power Mac G3 med 4 GB hardisk - og har en
> 10 GB IBM disk liggende som måske kunne gøre nytte i Mac'en ?

Hvad er det for en G3? Hvis det er en af de Beige af revision 2 eller en
Blå & Hvid af revision 2, kan du oven i købet bruge dem begge to på en
gang. Ellers må du "nøjes med" at skifte den ud... Se evt:

<http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n24342>

> Jeg har faktisk også en cd-rom brænder i overskud fra min PC'er - Kan en
> sådan fungere på Mac'en ?

Det burde den, hvis det bare er en mekanisme der er understøttet af
Toast (som du selvfølgelig også får brug for). På Roxio's hjemmeside kan
du se hvilke brændere der er understøttet:

<http://www.roxio.com/en/jhtml/cdrdatabase/supportedrecorder.jhtml?id=5>

Med Venlig Hilsen

Simon T

--